spieren/aderen over lichaam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

spieren/aderen over lichaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 18:02

Soms zie je bij paarden al die vertakte lijntjes over de schouders enzo lopen ,
dat zijn toch aderen ?

Ik vraag me ook af of het duidelijk zichtbaar zijn van die aderen nog ergens op wijst ,

is een paard bij wie je dat ziet bv. goed getraind,
is het gewoon lichaamsbouw of is het een teken dat het lichaam hard aan het werk is , moeilijkheden met doorbloeding ofzo ? Verward

Bij Marena zie je ze heel duidelijk lopen ook als ze gewoon in de wei staat te niksen , en ik ben toch wel nieuwsgierig of dat een teken van gezondheid is of misschien juist niet ?

(hihi , ik heb saai werk dus ik vraag me nogal wat dingen af Bloos Knipoog )

Iemand verstand hiervan ?


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 18:20

sommige paarden hebben het zowieso meer als anderen. maar vooral nadat je paard/pony veel heeft gewerkt zijn ze extra goed zichtbaar. altijd als ik erg intensief heb gereden heeft hij ook zon dikke aders en natuurlijk helemaal bezweet erbij.
verder is het niet ernstig.

PS: kijk maar naar dressuurfotos van anky! en dan zie je meestal dat haar paard dat ook heeft! Knipoog

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:42

guido heeft dat ook altijd tijdens het rijden of longeren...
volgens mij hebben alle paarden dat wel als ze (goed) moeten werken
en tsja, bij sommige mensen zie je de aderen ook beter lopen als bij andere mensen, dus misschien is jou paard ook zo'n geval waarbij je de aderen gewoon beter ziet?!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:50

mijn pony heeft ook onwijs veel aderen...vind ik altijd 'zo'n mooi gezicht,
kweet ook niet waarom maargoed Verward Schijnheilig Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:51

Inderdaad, volgens mij betekent het niets, anders had ik ook wat gehad Lachen Ik heb hele dikke aderen in mijn armen en handen bijvoorbeeld, en die kun je soms ook goed zien, als ik druk met mijn armen bezig ben. Op dat moment stroomt er gewoon veel bloed door die aderen, niets om je druk over te maken hoor.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:04

Mijn paard(hera) heeft het altijd als ik haar longeer.
GRoetjes Julie


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:16

Fleur heeft ze altijd.. En aangezien ze nooit werkt kan het daar niet van komen.. Lachen

Volgens mij zie je het vaak bij arabische en andere hoog in het bloed staande paarden..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:06

batje schreef:
Volgens mij zie je het vaak bij arabische en andere hoog in het bloed staande paarden..


Klopt! Paarden die wat hoger in het bloed staan hebben ook een dunner velletje, waardoor je ze eerder ziet.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:17

Klopt! Mijn paard staat ook vrij hoog in t bloed en als ik met m aan t werk ben komen ze ook heel duidelijk te voorschijn.
Vaak komen ze al door na een paar rondjes losstappen.
Aan t eind van de training zie je ze echt overal.
Het is idd gewoon omdat het bloed door het lichaam (en dus de aderen) gepompt wordt. De frequentie is tijdens het werk hoger dan wanneer ze ontspannen op stal of in de wei staan.

matty
Berichten: 181
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:30

Ik heb ook gehoord dat je paard dan hoog in het bloed staat als je veel aderen ziet lopen! Party!!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:30

batje schreef:
Volgens mij zie je het vaak bij arabische en andere hoog in het bloed staande paarden..


Ameretto heeft ze idd al na tien minuutjes beweging, ook al is het wat rondstappen aan een touwtje of na het rollen in de wei. Ik vind het altijd wel erg mooi, helemaal als hij net onder het schuim en met grote neusgaten binnenkomt na een cross of een endurancerit... Prachtig!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:46

Adventure heeft ze altijd. Hij is arabier, en daar zie je het heel veel.
Adventure heeft geen grammetje vet, maar wel veel spieren. De aderen komen óp de spieren te liggen en daardoor zie je ze goed. Als een paard veel vet heeft, zie je die aderen bijna niet.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 17:16

Bij Isolda zie je dat ook redelijk snel, vooral in de zomer als ze dun in het haar zit. (In de winter zie je niets door al dat dikke haar)
Ze is te dik en is absoluut niet een hoog in het bloed staand paard, dus of het daar speciaal aan ligt? Ik weet het niet. Alhoewel ik wel denk dat je het bij een "drooggetraind" paard eerder ziet dan bij een vette.

Ik denk dat het gewoon er aan ligt of je aderen diep liggen of direct onder je vel. Dat is toch bij mensen ook zo Verward

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 17:19

Sevin heeft ook een dun velletje en ik zag ze net bij het longeren ook Tong uitsteken .
Het is hetzelfde bij mensen, bij iets inspanning moet je hart het bloed sneller door laten stromen (ben niet zo goed in bio Tong uitsteken ) en dan zwellen ze iets op.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 17:44

Ik vind een pas gewerkt paard altijd mooi om te zien. Mooi getraind en al die aderen!
Ziet er gewoon erg goed uit vind ik. Haha!

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 18:48

mijn pony heeft ze echt heel snel, en hij staat niet hoog in het bloed..
ik vind het ook wel mooi ja, en dan een schuim bekkie erbij dat vind ik ook wel wat hebben..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astridhorse, IASCrawler en 30 bezoekers