Trakehners

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hobbelknol
Berichten: 119
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Purmerend

Trakehners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-04 12:58

Ik heb een Trakehner (Russisch gefokt). Het schijnt dat de Russisch en Pools gefokte Trakehners qua karakter gemoedelijker zijn dan de Duits gefokte Trakehners. Ik vraag me dan af hoe druk die dan wel niet moeten zijn aangezien die van mij een enorme stresskip is en niet altijd even meewerkend is qua karakter. Mijn ervaring is, ze gaan voor je of laten je keihard vallen. Als ze voor je gaan dan heb je ook een heerlijk paard te rijden. Dan krijg je alles voor elkaar Haha! . Dat hete karakter geeft dan nét iets extra's maaaaaaaaaaarr dan moet ie wel willen natuurlijk.

Wie heeft er nog meer ervaring met Trakehners? Ben erg benieuwd.


Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:16

Ikke Tong uitsteken En idd, wat n karakter hebben die beesten!!
En dan in positieve zin..
Mijn Trakehner (Njaa k heb er les mee Tong uitsteken, miss binnenkort van mij *LOL* )
is zooo aanhankelijk, en echt lief, nooit gemeen en heeft echt veel voor je over, dat merk je echt.. Lachen Kheb nog geen ervaring met "gestresste" Trakehners, maar over t algemeen vind ik t super paarden *LOL*
Tegen t karakter van mijn ventje kan in ieder geval geen paardje op Haha! Tong uitsteken

'What doesn't kill you, makes you smaller.'

~ Mario


[ITP] Mijn gouden Trakehner-mannetje @ zonnige fotoshoot

Hobbelknol
Berichten: 119
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 13:05

Zijn ook leuke paarden. Die van mij is ook superlief maar soms komt het karaktertje om de hoek kijken, niet op een gemene manier hoor.

LolaTFB

Berichten: 465
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:59

Waar ik werk hebben ze ook een Trakhener, ze is Deens gefokt geloof ik (v. Schwadroneur). Evita is echt bloedmooi en als ze je vertrouwt, geeft ze zich echt voor de volle 100 %. Dan is het echt zo'n lief en ontzettend aanhankelijk paardje.
Ze kan wel een beetje een stresskip zijn, met manentrekken bv, maar als je zelf rustig blijft en dr op dr gemak stelt, kalmeert ze wel.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:46

Bij ons op stal hadden we ook een Trakhener staan. Die is sinds kort weg. Het was een wild paard, niet even gemakkelijk en niet moe te krijgen. Echt een hobbelknol. In zijn stal was hij wel heel erg lief. Maar tijdens het rijden was hij echt WILD!


loess

Berichten: 186
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:29

Ik rijd ook een Trakehner. Dat is wel een echte stresskip, maar wanneer het vertrouwen eenmaal groeit, gaat hij voor je door het vuur. Bovendien geeft zijn hete karakter hem juist dat beetje extra, waarmee je in de dressuur punten scoort, maar hij kan met rijden ook weleens helemaal op slot slaan van de stress. Je kunt er geen vreemde opzetten, want dan haalt ie alle trucs uit de kast om z'n ruiter dwars te zitten. In de omgang is hij echt superlief en een echte knuffel.

Lusitana

Berichten: 22429
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 17:57

Trakehner kun je vergelijken met Engels Volbloed. Ze zijn gewoon gevoelig en als ze verkeerd behandeld zijn (dat is niet hetzelfde als mishandeld hoor), dan kunnen ze wel eens zenuwpeesjes worden/blijven. Maar er zijn dus ook zat schatjes en land van afkomst maakt niet uit hoor, in mijn ervaring.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:18

Ja dat komt bekend voor. De trakehner waar ik op reed (de trakehner van stal) was ook behoorlijk druk. Super lief paard, maar wel heet met rijden en hij had een hele gevarieërde trukendoos.

Hoe heette hij nou ook al weer? Het was iets met een P. Een beetje aparte naam. Prakkie volgens mij.

Hobbelknol
Berichten: 119
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-04 20:23

Prakkie?? Hele aparte naam.

Mijn Trakehner zit tijdens het rijden ook vol met trucjes en hij ziet werkelijkwaar alles. En wanneer er niks te zien valt, bedenkt hij zelf wel iets om naar te kijken of van te schrikken.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 21:18

Hobbelknol schreef:
Prakkie?? Hele aparte naam.

Mijn Trakehner zit tijdens het rijden ook vol met trucjes en hij ziet werkelijkwaar alles. En wanneer er niks te zien valt, bedenkt hij zelf wel iets om naar te kijken of van te schrikken.


Hey Hobbelknol, heeft jou paard ook niet in Kwadijk gestaan?

friespaard
Berichten: 28
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 22:59

Trakehner's, ik moet er niks van hebben. Veel te eigenwijs. Eer je ze voor je gewonnen hebt, ben je ook weer een jaar verder. Geef mij maar een goed beleerd Z paard, waar je gelijk mee weg kan rijden.

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 20:40

Ik heb ook een trakhener.. Een schat van een beest als ze je eenmaal kent. Als ze je niet kent is ze niet gemeen maar wel afstandelijker.
Maar als ze een maal voor je gaat dan is ze ook op alles te vertrouwen!

Paradiso

Berichten: 2637
Geregistreerd: 02-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 21:04

Ik heb 2 jaar lang een aantal Trakheners gereden (ruin M dress, merrie Z dress, en veel gewerkt met een fokmerrie, haar jaarling en haar veulen).
De jaarling en het veulen waren werkelijk engeltjes! Heel lief en braaf. Wel nieuwschierig, maar "gezond" nieuwschierig. Luisterden beiden erg goed (niet dat we met veulen veel hebben gedaan, of course!!!)
De ruin is een schat van een beest, heel braaf, veel uitstraling (op wedstrijden altijd een WOW-EFFECT!). Ruin had veel in zich. De merrie was niet schrikachtig, maar wel heel alert. Ze zag alles op zich heen, maar als jij zegt "dat is niet eng" en je duwt een beetje je kuit aan en... Ze gaat verder.
Alle paarden hier in kwestie zijn werkelijk super! Echt paarden met wat show, waar je wat aan hebt.
Zodra het paard je kent, gaan ze voor je door het vuur. 100%!!!

Succes!!!
Gr Suus

Sportrevalidatie Hilversum - Flexchair Ruitertraining Hilversum - MSc Manueel therapeute en fysiotherapeute
Nihil volentibus aardum - niets is te zwaar voor hen die willen

boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 00:58

Ik heb ook een trakhener die bij het zadelmak maken vreselijk rillerig was.Vreselijk lief en mens gericht dier die toen hij eenmaal zadelmak en rijdbaar was echt een fantastisch dier is om mee te werken! een plaatje om te zien en erg lief.Ben door hem wel gecharmeerd van trakheners.Jammer dat hij nu stilstaat vanwege ocd.( maar dat is vogens mij geen trakhener kwaal maar een verkeerde opfok kwaal )

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 19:27

wie wil hier een foto plaatsen van de trakhener

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 22:40

Ja.. hier.. Knipoog
Een van Balzflug de vader van mijn paardje.. en eentje van die van mij..

Afbeelding

Afbeelding

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 01:39

Titsie hier op bokt heeft ook een Trakehner, 4 jaar.
Ik zal haar ff deze kant op bonjouren, denk dat ze liever zlf een foto wil plaatsen Knipoog

:+: May the horse be with you :+:

SophievdV
Berichten: 14747
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 12:48

Ik heb een merrie van Chronos gehad, voor een deel trakhener dus en het was werkelijk een schatje! Heeft toen ze 4 jaar lang bij mij was nooit iemand gebeten of geslagen, bokte en steigerde niet, echt een lieverd! Helaas heb ik haar moeten verkopen:(
Wel kon het af en toe een hittepetit zijn:P

[VVDD] [VOLG] Van tuigpaard naar menpaard
Volg ons ook op Instagram @teamruigetuigers

Titsie
Berichten: 1163
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-04 19:04

Oke hier ben ik Lachen. dit is mijne een mondriaan X sultan. Hier op de foto reed ik heb voor het eerst bij janna die hem heeft beleerd.
Afbeelding
Het is echt een schat zit geen kwaad in alleen bijv. met achterwaards ofzo doet hij 4 keer braaf dan houd hij er mee op een beetje koppig maar uiteindelijk doet hij het weer en dan doet hij alles voor je! Hij heeft een cool karakter!

Afbeelding

Dit is mondriaan de papa van timo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers