ik zoek een arabische dekhengst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

ik zoek een arabische dekhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 18:47

hallo ik ben op zoek naar foto`s en info over verschillende arabische dekhengsten alfast bedankt
je mag het ook mailen
groetjes jenny


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:29

Door deze hengst is Jeddah gedekt, hij is super vriendelijk, goed gefokt en mooi om te zien ook!

Cugant:
Afbeelding

Afbeelding

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:28


Je suis Charlie.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:43

Zoek je meer het showtype of meer het sporttype? Van het laatste type is Krimh ox er eentje, mijn favoriete Arabische hengst. Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:46

En wil je de dressuur in: Gomel. Echt een heel mooi paard en een heel koel character.

Je suis Charlie.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 09:03

welke lijn wil je info over? Spaanse, Poolse of Russische? Verder geeft Gomel idd zijn gangen goed door . Maar Balaton en Nikkel zijn ook onwijs goed. Deze hengsten op Balaton na staan bij de Kossack stud in de midden Beemster.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 09:44

blieb01 schreef:
welke lijn wil je info over? Spaanse, Poolse of Russische? Verder geeft Gomel idd zijn gangen goed door . Maar Balaton en Nikkel zijn ook onwijs goed. Deze hengsten op Balaton na staan bij de Kossack stud in de midden Beemster.


Balaton is helaas overleden. De Kossack Stud heeft nog ingevroren sperma van hem dat ze gebruiken voor hun eigen merries, ze mogen het helaas niet meer verkopen. Ik heb Balaton zelf mogen zien en ik vond het een geweldige hengst.

De Kossack Stud heeft een nakomeling van hem staan die eind dit jaar naar Tersk teruggaat, want daar hebben ze hem hard nodig: Pobeditel heet hij, kijk maar op de site van de Kossack Stud.

Nikel geeft goed type door, helaas niet zijn kleur. Kupol is ook niet verkeerd.

Als Quarter Horse eigenaar vond ik Nougatin en Madras ook niet verkeerd. Maar als je voor type gaat moet je deze niet nemen.

Kortom, keuze genoeg. Success!

Je suis Charlie.

tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-02 10:07

hallo ik vind die witte die hier staat helemaal geweldig wat kost de dekking en hoe groot is hij wil ik ook graag weten
alfast bedankt

verder vind ik eigenlijk alle arabieren mooi
maar hij moet wel groot zijn groter dan 1.55m
vind het leuk om allemaal foto`s te zien
groetjes jenny

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 10:12

Als je grote Arabieren zoekt (over de 1.55m), moet je russische Arabieren nemen. Drug fokt vrij groot en Gomel ook.

Waarom wil je perse voor een schimmel gaan?

Je suis Charlie.

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:31

Ik vindt Krimh een echte aanrader, en gomel ook.
En Lobeke is ook een hele goede, maar zelf hou ik nie zo van een schimmel. Het is een pracht paard maar niet wat voor mij. Ook Prins Abdullah Nomar vasn het oosterveld is heel goed. Hij is de vader van een pony die ik goed ken, en het is een super beessie!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 14:01

Probeditel is gaaf! Ook van de Kossack stud dacht ik.

Persoonlijk (sorry Jeddah) vind ik Cugant echt niets. Maar ja, je moet vooral kijken of een hengst qua type bij je merrie past.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 14:37

carola schreef:
Probeditel is gaaf! Ook van de Kossack stud dacht ik.

Persoonlijk (sorry Jeddah) vind ik Cugant echt niets. Maar ja, je moet vooral kijken of een hengst qua type bij je merrie past.


Pobeditel:

Afbeelding

Pobeditel ( dus zonder R) is niet van de Kossack Stud, maar is nog steeds van Tersk, dat heeft Robbie den Hartog op de open dag van de Kossack Stud op Hemelvaartsdag zelf verteld. Nu Balaton is overleden moet Pobeditel het in Tersk gaan overnemen. Eind dit jaar gaat hij terug, en ze hebben hem hard nodig.

Pobeditel is een gaaf paardje! I am Lovers

Je suis Charlie.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 18:52

Je kunt misschien overwegen om een Poolse Arabier te nemen. Die zijn vaak wat forser, groter en staan bekend om hun fantastische bewegingen.

Ik weet niet hoe ver je wilt gaan, maar hier enkele voorbeelden van Poolse hengsten...

Emfatyk (Monogramm x Emiliana)
Afbeelding
Staat in Duitsland.

Pladykt (Plakat x Bint Edykta, lijnen voeren terug naar El Shaklan, is pools, egypt./spaans gefokt)
Veulens hebben zeer goede bewegingen en zijn ook wat forser
Afbeelding
Staat in België

Verder staat er een super hengst in nEderland voor 1 jaartje, wel te weten Piaff. Mag de foto's niet plaatsen van degene die hem nu least, maar was zien op de hengstenkeuring. Hij is van Poolse Staatsstoeterij Janow (zeer bekend).

Ik heb nog een hele waslijst, maar kijk anders op http://dieren.clubs.nl/Poolse_Arabieren en hier vind je o.a. weer wat andere links naar Sites...

Galactica Wadim X Gemini

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re: arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 07:25

jenny schreef:
hallo ik vind die witte die hier staat helemaal geweldig wat kost de dekking en hoe groot is hij wil ik ook graag weten
alfast bedankt

verder vind ik eigenlijk alle arabieren mooi
maar hij moet wel groot zijn groter dan 1.55m
vind het leuk om allemaal foto`s te zien
groetjes jenny


Ik neem aan det je met 'die witte' Cugant bedoelt. Hij staat bij www.gbarabians.nl daarstaat ook alle info over hem.

Hij is ook een Poolse arabier, een halfbroer van de schimmel hierboven.

Hij is 1.52m, dus niet super groot. BIj de arabieren is het vrij moeilijk om een hele grote te vinden, het is nu eenmaal een 'kleine' paardenras...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:09

Kijk eens op www.arab.nl
Hier staat Balasjow, zoon van Balaton.
Heel lief, 1.60 hoog, aparte kleur, prachtbeest om te zien.

Hij is echt de moeite waard.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

tiggert

Berichten: 766
Geregistreerd: 23-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 16:13

hij is inderdaad heel erg mooi
ik weet dat het moeilijk is om een grote arabier te vinden
ik vind het ook erg belangrijk dat hij een lange brede nek heeft mijn pony heeft dat niet maar heeft daarin tegen een hele sterke achterhand
wie weet mischien nog een paar leuke site`s van arabieren
groetjes

user_2293
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-12-01

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 17:22

De zoon van balaton Pelaton is ook errug mooi en kan heel goed lopen *LOL*

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

fayoum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 10:59

fayoum dat WAS een toppertje niet meer !
maar alexander mag er ook wezen heb ze int echt gezien gilly deed allemaal kunstjes met alex heel leuk lief dier!

kijk es

groetjes,priscilla

Afbeelding

EDINBURG

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:22


PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

beertje
Berichten: 12
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Stompetoren

arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 21:56

Balaton staat nog steeds in Tersk, waar het nog steeds een van de belangsijkste hengsten is. Kupol is een vrij gedrongen paard, deze hengst kan je dus gebruiken op een lange merrie. Pobeditel is juist weer een vrij gerekte hengst. Marwan en Nougatin zijn franse arabieren, zij zijn puur gefokt op snelheid en totaal niet op type (nougatin is net een trekpaard, grof met een groot hoofd)
Nikel is een vrij complete hengst, zowel voor show als race geschikt. ik vind het zelf een heel mooie hengst met een super karakter
Gomel is gewoon een bonk spieren, loopt Prix st george. Hij heeft een heel goed karakter, maar is heel erg slim, en best wel eens lui, wat ie ook doorgeeft aan z'n kinderen. Verder geeft ie z'n gangen door, zelf al laat je een shetlander door 'm dekken.
Ik heb nu een paar veulens van Pobeditel gezien, en die zijn echt gaaf. mooi type, goede gangen.

Al deze hengsten staan dus bij the Kossack stud in de Beemster ter dekking.

Probeer je zorgen niet te verdrinken, ze kunnen toch zwemmen...

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 20:18

beertje schreef:
Verder geeft ie z'n gangen door, zelf al laat je een shetlander door 'm dekken.

ook bij 'n ukkie ponytje van 1.40..? Waar veel welsh in zit..? Schijnheilig
Clown

beertje
Berichten: 12
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:36

ik heb zelf een welsh merrie van 1.35 laten dekken door gomel, het veulen (inmiddels al volwassen) kan fantastisch bewegen, suoer ruime gangen door 't lijf. is wel eigenzinnig, maar loopt gewoon altijd.

Probeer je zorgen niet te verdrinken, ze kunnen toch zwemmen...

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:53

uhm denk niet dat het de bedoeling is om zo'n oud topic boven te halen of nie????

Sammie drachtig van Solaris!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 23:04

Dit is wel een heel oud topic, antwoorden zijn ook niet echt meer van toepassing en daarom een slotje.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers