een vraag aan alle ruiters die mee gedaan hebben in Leusden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

een vraag aan alle ruiters die mee gedaan hebben in Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 15:36

naar aanleiding van een antwoord van onze moddie in een topic.

stel ik aan jullie allemaal de vraag:

is er in jullie ogen, aanleiding om niet meer naar leusden te komen,voor een gezamelijke training of een clinic.

zo nee willen jullie mij dan berichten waarom niet!
en zouden jullie wel komen als er veranderingen komen!

ik zou graag willen wat de aanleiding is waarom jullie niet meer in Leusden zouden willen rijden,en graag een eerlijk antwoord graag!
vertel eens. schroom niet de waarheid te vertellen.
dat heb ik ook nooit gedaan en ben niet van plan om dat nu wel te doen.


Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 17:06

Voor mij is nog steeds de trailerangst van mijn paard de reden om niet te komen.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 17:29

Hier mijn reden:

Ik heb mijn western sporen definitief aan de muur gehangen, met andere woorden ben er voorlopig mee gekapt. Na een 4e instructeur die afhaakt heb ik besloten om mijn andere paard dressuurmatig aan te rijden, zodat ik straks een lekker paardje heb om mee naar het bos te gaan.

Dan heb ik vorige week te horen gekregen dat Felix een chronische slijmbeurs ontsteking heeft (klinische hoefkatrol wordt het ook wel genoemd) en medisch gezien is er niks meer aan te doen.
Klam me nog vast aan een clinic van Antoine de Bodt.
Daarnaast is de zin ook erg ver te zoeken om uberhaubt nog met de paarden door te gaan.
Het heeft me het laatste jaar voor 99% tegen gezeten en dat breekt je wel een beetje op zeker omdat het zoveel geld kost.
Felix heeft de afgelopen maanden een klap geld gekost en ben daardoor voorlopig niet instaat om aan mijn E rijbewijs te beginnen.
Dus geen mogenlijkheid om naar iemand toe te gaan om te lessen. Al helemaal niet als je ook nog bedenkt dat ze allebei een zadel nodig hebben Frusty Lachen

Maar ik vond de trainingen in Leusden wel leuk en toch ook wel leerzaam.
Ook bij Jos heb ik het erg leuk gehad.

Misschien als alles op zijn pootjes terecht komt, ik het westernrijden misschien nog eens probeer.
Zoniet kunnen jullie me terug vinden in de dressuurring of heel hopelijk tijdens Endurance ritten.

Maar ik hoop dat je wel doorgaat met je clinics Rinus, alle begin is moeilijk, maar als het eenmaal goed loopt straks.
Ik weet niet of je in de omgeving ook bekend hebt gemaakt van de clinics maar is misschien een idee.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

DubbelFun

Berichten: 88625
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:03

Ik ben één keer in Leusden geweest als toeschouwer en heb er als zodanig niet zoveel aan gehad omdat de opmerkingen vaak niet te verstaan waren. Doordat er in 2 ploegen gereden werd (één buiten en één binnen) mistte je dus altijd wat. Nu was het deze keer voor toeschouwers gratis, dus eigenlijk heb ik niet veel recht van spreken Knipoog

Als toeschouwer leek het er wat rommelig uit te zien, maar dat kan ook komen omdat het niet te volgen was waar de ruiters mee bezig waren. Iedereen deed iets, maar lijn kon ik er niet in ontdekken. Misschien was dat ook helemaal niet de bedoeling.

Het was na afloop gezellig en leuk om bij al de bekende 'bokkers' nu eens de gezichten te zien.

De reden waarom ik niet vaker geweest ben:
-vervoer: is voor mij een probleem
-onderwerp: moet net je interesse hebben, o.a. reining spreekt mij niet zo aan
-tijdstip: moet maar net uitkomen
-kosten: gezien het eerder gezegde (1e allinea) zag ik geen reden om te betalen voor het gebodene.

Rinus: ik hoop niet dat je dit alleen maar ziet als kritiek, want nogmaals ik vind dat je goed bezig bent door dit te organiseren. Ik hoop dat er meer mensen reageren zodat je een evaluatie kunt maken van het gezegde met een uitkomst waar iedereen iets aan heeft (ook wel opbouwende kritiek genoemd Knipoog .

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:21

Laat ik voorop stellen dat ik elk initiatief een goed initiatief vind! Knipoog

Voor mij is Leusden gewoon te ver, als moeder van twee meiden, 4 dagen werken, 4 paarden (samen) te verzorgen, en last-but-not-least, een lieve man kom ik simpelweg tijd te kort om het hele land door te rijden met de trailer.

Ik ben ook die ene keer aanwezig geweest toen SM als tribuneridder aanwezig was. Ik was met mijn paardje die voor het eerst op stap was en tussen zoveel andere paarden reed (explodeerde) en dat was voor mij (en hem) een hele ervaring.
Maar ik kan niet zeggen dat ik die avond iets geleerd heb of het gevoel had dat er volgens een bepaalde structuur iets verliep. Misschien is dat de bedoeling of was dat omdat het een van de eerste keren was maar iig kan ik mij daar niet zo goed in vinden.
Ik leer graag en krijg heel graag aanwijzingen hoe ik het beter of anders kan doen. Dat heb ik daar niet gehad.

Omdat het ook nog en tijdrovende (en kosten rovende) zaak is om steeds naar Leusden af te rijden heb ik het na die ene keer voor gezien gehouden.
Het scheelt natuurlijk ook dat op een redelijke steenworp afstand Jos zit die er ook heel veel aan doet en de zaken meer organiseert zoals ik het zelf zou doen.

Kortom, een persoonlijke mening. Ik denk Rinus, dat er een hoop mensen zoekende zijn en zich wel bij jouw stijl thuisvoelen. Ik zou zeker door gaan met je ideeen als je voldoende ruiters hebt die dat prettig vinden. Succes!! Knipoog

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:28

ik zeg Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed
ik ben in de overgang Boos! Boos! Huilen Huilen Huilen


DubbelFun

Berichten: 88625
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:42

Jos schreef:
ik zeg Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed ik ben in de overgang Boos! Boos! Huilen Huilen Huilen

Misschien dat het gezegde 'kinderen en dronkaard spreken de waarheid' uitgebreid moet worden met 'vrouwen in de overgang' Haha!

Jammer had je mening graag gehoord Verdrietig

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:44

misschien gaat mijn overgang wel snel Haha!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:49

ten 1e : op een vraag verwacht je dus een antwoord.
ten 2e : op een markt onderzoek verwacht je ook een antwoord ( is ook eigenlijk een vraag)

als ik hier dus op ga antwoorden , is de kans groot dat de vraag plotseling is verdwenen, zodat er alleen maar loze antwoorden staan. Slapen

DubbelFun

Berichten: 88625
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:53

Bij sommige quisses(kwissen) Verward Verward krijg je het antwoord en moet je daaruit de vraag herleiden.

Helaas een minpuntje in de manier waarop Bokt werkt.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 20:43

oke rinus.
uit je PB begrijp ik dat je mij hoger in had geschat.
dat is iets waar ik niets aan kan doen.
dat ligt aan jouw verwachting, misschien was die wel te hoog

over dat markt onderzoek:
je vraagt iets en ik geef "mijn" antwoord op die vraag.
vervolgens gaan er anderen reageren.
later zie ik dat de vraag veranderd is , zodat mijn antwoord inderdaad vreemd over komt.
nog later is de vraag gewoon helemaal weg
zodat de antwoorden helemaal nergens op slaan.

Leusden:
-goed en leuk initiatief
-alleen erg rommelig
-daar is aan gewerkt d.m.v clinics.
-voor mij in de winter te ver en met reiskosten ook duur
-ik heb de mogelijkheid om zelf clinics te organiseren.
niet afgepikt van jou, zoals je in een eerdere PB schreef.
lang voordat ik internet had en bokt ontdekte deed ik dit al.
-als tribune ridder wil ik niet betalen, bij mij is kijken ook gratis
-en ik heb geergerd aan de manier waarop Monique Mertens bij jou is veranderd in "mevrouw Mertens."( ik ken haar trouwens niet)

dit alles is mijn antwoord
Jos zoals ik ben.
en niet Jos zoals jij die misschien ziet ,of wilt zien
Laatst bijgewerkt door Jos op 12-05-02 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 20:45

Ik begrijp dat de tribuneridders ook mee mogen praten?

Het initiatief is geweldig. Hardstikke goed dat je zoveel werk steekt in onze hobby.
Ik denk dat je de humortopics op jezelf hebt betrokken, terwijl jij imo niet de aanleiding was. Correct me if i'm wrong? Nu heeft het allemaal een nogal wrange bijsmaak gekregen?

Ik ben enkele keren in Leusden geweest, heb het hardstikke naar m'n zin gehad. Maar voor mij is het tribuneridderen niet weggelegd. Simpelweg omdat ik het veelste gezellig vond. Ik legde mijn prioriteiten dus richting kantine ipv kijken naar de ruiters om er eventueel iets van te kunnen leren. Om daar voor te betalen? Bovenstaande is even uitgaande van de ene keer dat er betaald moest worden en daarnaast is het simpelweg niet naast de deur voor mij.

Tenzij het dus echt een avond is waar ik imo wat mee opschiet. Ik ben namelijk nog lang niet zover dat ik iets kan leren van ruiters die met elkaar aan het rijden en trainen zijn. Wel kan ik iets leren van een trainer die mensen one on one helpt en daarbij dmv een werkende headset tekst en uitleg bij geeft. Maar dan moet ook het probleem verteld worden. Daar komt natuurlijk een heleboel bij kijken.

Wat ik je ook al eerder heb gezegd, is dat ik denk dat de manier waarop jij het wil organiseren, alleen werkt voor gevorderde ruiters. Je kan imo ruiters die nog veel moeten leren niet bij elkaar in een bak zetten om vervolgens elkaar dan te helpen.

Verschillende trainingsmethodes verwarren en dat is denk ik het laatste waar je op zit te wachten als je nog aan het leren bent?

Ook denk ik niet dat je van trainers (mensen met ervaring die van hun hobby hun beroep hebben gemaakt) kan verwachten dat ze zo'n avond daar voor "de goede zaak" hun anders betaalde tijd gaan besteden. Tenminste, ik kan me heel goed voorstellen dat als je een keuze moet maken, je dan kiest voor inkomen of rust. Ik vind het persoonlijk best veel gevraagd. (uitgaande van een niet clinic).

Ik denk dat structuur en duidelijkheid van het doel dat je nastreeft het initiatief ten goede zou komen. Maar ook zul je je niet kunnen ontrekken van de meningen van de ruiters zelf. Een goed initiatief leeft en is flexibel.
Volgens mij kunnen alle initiatieven makkelijk naast elkaar bestaan, hoe meer hoe beter.

Tevens denk ik dat je je soms ietwat onproffesioneel en zeer emotioneel uitdrukt. Ik herinner me het voorval Marianne en haar eerste wedstrijd die per ongeluk op "jouw" dag georganiseerd werd en nu dus weer Jos, die al vele jaren hard aan de weg timmert en die al die tijd al bezig is ruiters enthousiast te maken voor het western rijden dmv leuke dingen doen.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:04

Hallo Rinus,

Ik ben ook 1x geweest in Leusden, samen met SM, als "tribuneridders".

Niet omdat ik van plan was om mee te doen, maar voor mij puur voor de "gezelligheid" en om (eindelijk) eens wat "bokkers" te ontmoeten.
Ik las over jullie "gezamenlijke training in Leusden" en leek het me leuk op die manier mensen te leren kennen...

Maar ook hun paardjes, want je ziet toch best wat foto's op bokt verschijnen en dan is het gewoon heel leuk om de mensen bezig te zien. Party!!

Dit was voor mij dus de reden om eens langs te komen en was van plan nog eens langs te komen (als de tijd het me toelaat Scheve mond ).

Groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:28

Ik ben maar 1 keer geweest, en heb die avond helaas niets bijgeleerd, maar het was wel erg gezellig. Maar ik ben zo'n contactgestoorde tuthola die niet zo'n takkeeind gaat rijden voor gezelligheid; die kan ik ook vinden in de kroeg aan de overkant van de straat. Ik wil leren en van wie? Dat interesseert me geen bal; ik steek van bijna iedereen wel wat op, al is het maar hoe ik het niet wil doen Haha!
Het idee van de clinics sprak (en spreekt) me erg aan, maar er zijn wat redenen geweest waarom ik niet meer geweest ben.

1. Probleempje waar ik tegenaan loop, is dat m'n stalbaas niet heel erg gelukkig is met de tijd waarop ik op zaterdagavond nog eens aan kom kakken met een grote veewagen z'n erf op, het licht weer aan, paarden over het erf dus de rest ook wakker en onrustig etc.

2. Mijn eigen trainer (Jan van Berendonk) is een paar keer gasttrainer in Leusden geweest, en ik ga niet zo'n eind reizen, met zoveel bijkomende (reis- en les-)kosten, om dan m'n eigen instructeur te delen met een groep andere ruiters. Daar komt het commerciele geestje boven; dan rij ik liever in 20 minuutjes tijd naar Jan thuis, om daar een uur te lessen. Scheelt me klauwen vol met geld, veel reistijd, heb ik Jan voor mezelf alleen, en ik kan zelf het tijdstip kiezen.

3. Tijdje zonder veewagen gezeten. Vanaf Pinksteren is de "nieuwe" te gebruiken, nieuwe motor zit erin en ik kan momenteel nauwelijks typen van de zere pootjes van het schuren, verven en andere ellende die nodig is om met een mooie wagen de weg op te kunnen.

4. Het onderwerp van de clinic moet je ook nog maar net liggen. Kijk, een reiningclinic is leuk als je je met reining bezig houdt. Maar zie je me al aankomen met die kleine dikke gele?

En dan jouw (logische) tegenvraag naar mij (vast wel Haha! ) Waarom kom je dan niet tribuneridderen? Dat wordt dus reden nummer 5:

Ik vertik het om te betalen om naar andermans les te kijken. Kan ik beter naar Van Amstel rijden of gaan kijken bij leerlingen van Chris, of eens naar Beets hobbelen of waar dan ook, dan mag ik gratis kijken zoveel als ik wil, en omdat het daar niet zo druk is, hoef ik daarna ook geen banketstaaf reacties oproepende topics te starten over dat de trainer niet te verstaan is..... Haha!

Moraal van het verhaal: Als de clinics naar de zondag verhuizen en het onderwerp van de clinic EN de trainer staan me aan, dan kom ik met 1 van de 2 of misschien wel allebei de paarden (eentje in het eerste blok eentje in de tweede) gewoon weer eens meedoen.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 07:18

Ik kom als tribuneridder en dus eigenlijk voor de gezelligheid. Om te betalen als kijker vind ik ook niet leuk omdat ik er weinig van meekrijg. Vandaar het geklets in de kantine, maar ja de sateh was ook wel lekker.
Vind het een goed initiatief maar de voor mij geld dat ik goed priveles kan krijgen en dus daar liever mijn geld aan besteed, ook door tijdgebrek en trailerprobleempjes. Ik ben er nml wel veel tijd aan kwijt en daar zit ik erg krap in.
Vind het jammer dat je je kritiek persoonlijk aantrekt, gezien de opkomst is er toch belangstelling genoeg.

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 13:05

Ik ben drie keer geweest in de begin tijd en vond het een prima initiatief, heel gezellig en redelijk leerzaam. Ik heb nu les op zaterdavond dus ik zou ook graag zien dat het op een ander tijdstip valt. Daar was een tijdje terug ook een berichtje over, is er al nieuws?

Toch zal ik ook dan niet iedere keer meer meedoen. Voornaamste reden is de afstand. Leusden is lekker centraal in Nederland, maar 3 uur onderweg van en naar Leusden is wel errug lang om vaak te doen. Zeker nu ik wat regelmatiger westrijden rijdt en dus al zo vaak op de weg zit.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 13:28

Mijn reden is dat ik geen trailer heb en al had ik er eentje dan is het net iets te ver weg. Helaas maar als ik er eentje had en het was bijv. in Breda dan was ik zeker gekomen.

Niets zo charmant als een paard in her land.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers