Werkgeverprobleempje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
workinggirl

Berichten: 2
Geregistreerd: 12-05-02

Werkgeverprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-02 09:08

Allereerst sorry voor het feit dat ik even een fake account heb aangemaakt. Dit item gaat over mijn baas en hij weet dat ik wel eens op Bokt kijk en ik wil niet dat als hij mijn naam ziet staan dit bericht per ongeluk leest. Niet dat ik verwacht dat hij op Bokt kijkt maar het zou kunnen dat hij er per ongeluk op klikt als hij mijn computer (op kantoor) gebruikt en op internet gaat.

Maar goed, ik heb een hele ijverige baas. Is heel veel met zijn bedrijf bezig. Op zich fijn maar hij heeft de gewoonte om me ook in het weekend te bellen met vragen over het werk. En dan over dingen zodat ik er alvast over na kan denken zodat ik op maandag er mee verder kan.
Hij belt gerust op zaterdagavond om 21.30 of op zondag om20.00uur. dat zijn juist moment dat ik lekker met mijn partner tv zit te kijken oid. Als hij eens 1 keertje zou bellen omdat hij een noodgeval had zou ik er niet mee zitten. Maar onderhand vind ik het vervelend om elk weekend en door de week ook vaak 's avonds of soms zelfs 's ochtends vroeg (als ik pas 's middags op kantoor hoef te zijn). Ik ga dan in de tijd dat ik me juist zou moeten ontspannen nadenken over werkzaken. Daarnaast vind mijn partner het onderhand ook aardig irritant worden, zijn baas belt hem ook niet in het weekend.

Maar hoe kan ik dit nou voorzichtig tegen mijn baas zeggen? Ik vind het werk heel leuk en ik wil niet dat de sfeer nu verpest wordt.

Alvast bedankt!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 12:29

Ik denk dat je gewoon naar je baas moet stappen en het uitleggen. Gewoon op een rustige manier.
Zeg dat je het niet erg vind om in een noodgeval gebeld te worden maar niet elk weekend en dat je gewoon maandag weer verder gaat met je werk waar je vrijdag gebleven was.
Ik vind dat ie je zo een beetje gebruikt.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 13:15

Inderdaad, je hebt niet voor niets weekend, dat is bedoeld voor ontspanning. Ik denk niet dat je werkgever dit verkeerd bedoelt, maar je moet het hem wel even duidelijk maken dat je vaste werktijden hebt, en verder alleen voor noodgevallen gestoord 'wil' ( Knipoog ) worden.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:19

Antwoordapparaat erop en mobiel uit! Werkt gegarandeerd Haha!

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:37

Sibold schreef:
Antwoordapparaat erop en mobiel uit! Werkt gegarandeerd Haha!



Maar ik ben bang dat dit tijdelijk werkt...
Op een gegeven ogenblik wil je toch voor familie en vrienden te bereiken zijn denk ik.
Nee, het enige dat zal helpen is hem er toch mee confronteren, en duidelijk zijn dat je er wel voor noodgevallen bent maar je ook een prive leven hebt.
Begin anders eerst eens als hij belt met hem af te poeieren... dat je nu andere dingen aan je hoofd hebt en maandag weer geheel tot zijn beschikking staat. Wie weet dringt het dan tot hem door!
Of laat je vriend dan opnemen zodat hij kan zeggen dat je er niet bent.
Misschien snapt hij dan na een aantal weekenden dat jij ook een eigen leventje hebt.
Zo niet, dan toch een rechtstreekse aanpak... dat wordt meestal wel begrepen en gooi er dan maar wat humor doorheen, dan hoeft hij zich niet aangevallen te voelen!
ps. lijkt wel of hij een oogje op je heeft... of zit ik helemaal mis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:50

Als je baas je belt op een moment dat het jou niet uitkomt, vraag hem dan of het in orde is als je dit met hem bespreekt zodra je weer op kantoor bent. Niet vragen in de zin van dat hij mag bepalen of ie het ermee eens is en zijn toestemming moet geven, maar meer in de mededelende zin. Zoiets; "ik begrijp het, maar zullen we het daar morgen even over hebben?". Niet je baas tegen de schenen schoppen, maar toch verwijzen naar het volgende kantoormoment.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 17:52

Ai, da's een lastig probleem.... lastig in de vorm van: hoe een tactvolle oplossing te vinden, maar toch op een manier dat het doordringt ???
Ontwijken heeft naar mijn idee geen zin, zo verleg je het probleem als het ware, en je wordt er zelf ook niet gelukkiger van.
Ik denk dat je het beste duidelijk kunt zijn, da's voor alle partijen beter.
Bijv. de eerstvolgende keer dat hij belt meteen zeggen "daar zullen we het de eerstvolgende keer dat ik weer op kantoor ben zeker even over hebben".
Dan heb je alvast een begin voor je verhaal.
Hoe lastig het ook is, ik zou hem toch vertellen dat je niet voor elk wissewasje gestoord wenst te worden, en dat je in je vrije tijd liever niet constant met je werk geconfronteerd wilt worden.
Als er echt een noodgeval is, oke da's wat anders; maar niet op de manier zoals hij nu doet.
Heel veel succes !

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:10

Je oplossing hangt enigzins af van de cultuur op je werk. Als er een open cultuur heerst dan zou ik het gewoon open gooien en eerlijk bespreken. Gewoon eerlijk aangeven dat je liever niet gebeld wilt worden in het weekend.
Als dit binnen jullie cultuur niet mogelijk is dan rest niets anders dan een van de ' indirecte' benaderingen (zoals vriend telefoon laten opnemen e.d.). Mijn voorkeur heeft duidelijk de directe, open benadering zodat je geen smoesjes hoeft te verzinnen.
Als je het net zo uitlegt als hier op Bokt dan kan hij zich er volgens mij niet zo druk om maken (uitleggen dat je begrijpt dat hij 200% met zn bedrijf bezig is, maar dat voor jou werk en prive toch meer gescheiden zijn. Geef hierin duidelijk je eigen grenzen aan).

workinggirl

Berichten: 2
Geregistreerd: 12-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-02 21:04

Chica schreef:
ps. lijkt wel of hij een oogje op je heeft... of zit ik helemaal mis?

Ha ha, ik denk het niet hoor. Zo komt hij iig niet over. Bovendien is hij 30 jaar ouder, getrouwd en ken ik zijn vrouw ook.

Maar goed, ik ga het er wel met hem over hebben. Gewoon rustig vertellen dat ik snap dat hij in het weekend nog druk bezig is met het bedrijf maar dat ik echt mijn weekenden nodig heb. Ik denk dat ik het het beste gewoon direct tegen hem kan zeggen. Anders moet ik toch gaan uitleggen waarom ik opeens in het weekend de telefoon nooit meer opneem en dan komt het er toch uit.
Hij staat er gewoon helemaal niet bij stil dat het voor mij wel eens vervelend zou kunnen zijn denk ik. Op mijn werk ben ik heel fanatiek maar voor mij is thuis ook echt thuis.

Ik zie hem morgen maar heel even dus misschein heb ik het er pas dinsdag over. Maar ik laat jullie weten hoe het afloopt.