Jur en Razinda voor het eerst bij elkaar in de wei...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-01 15:53

Ik heb het maar geprobeerd vandaag. Anders duurt het nog 2 weken voor ik het kan proberen, omdat ik volgend weekend een lang weekend op vakantie ben en doordeweeks werk ik.

Ik dacht: dat wordt echt drama, Jur is in de box al niet zo lief tegen Razinda. Ik dacht ze trapt haar vast in elkaar ofzo... De boer was erbij en we lieten Razinda bij Jurita en het paard van die vriend (ik noem dat paard even H). Razinda vloog de wei in. Er gebeurde eigenlijk helemaal niets. Ze gingen wat rennen met z'n drieen, wat snuffelen, gillen maar meer niet. Jur negeert Razinda gewoon!!! Ze doet net alsof ze niet bestaat! Verward Verward Verward

Razinda is heel stout aan het doen. Hoewel ze altijd erg onderdanig was, is ze steeds de 2 paarden aan het uitdagen. Er heel stoer op aflopen met gekromde nek, rondjes erom draaien, haar kont laten zien etc. Heel lachwekkend. Jur reageert niet eens. H snuffelt maar doet verder ook niets (is een ruin) en Razinda gaat steeds heel hard naar hem gillen, dan zogenaamd trappen en heel hard wegrennen. Dit spelletje herhaalt ze elke keer weer, om dan steeds even af te wisselen met grazen.

Ik vraag me af of Jur zo blijft doen of dat ze hengstig moet worden (dan is ze altijd liever tegen andere paarden). Ik hoop dat het zo blijft. De boer zei wel dat Jur vanochtend heel chagrijnog was toen hij het dek afhaalde en haar buiten ging zetten. Het viel mij gisteren ook al op dat ze zo ontzettend chagrijnig tegen me deed. Ik hoop dat er niets aan de hand is met haar...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 18:10

aaaha joh komt best goed misschien is ze iets nukkig omdat ze inderdaad hengstig moet worden en misschien is het eerste leuke er een beetje af en moet ze nu verder wennen???
wel fijn dat ze elkaar niet aanvlogen dus voortaan staan ze met z'n 3tjes?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 20:35

ah dat komt wel goed!dat jur haar negeert is een goed teken,dan is de de verstandhouding duidelijk en zullen ze het gevecht niet aangaan
.jur is zo duidelijk hoger in rang dat ze niet eens moeite hoeft te doen dat te laten zien!

razin is gewoon de dominantie verhouding aan het testen met haar stoute spelletjes,eerdaags of krijgt ze een flinke lel en is het duidelijk dat ze mindere is of ze wint het en stijgt ze in de rangorde


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 21:42

Gelukkig maar dat ze niet als gekken naar elkaar zijn gaan trappen (waar je zo bang voor was). Het lijkt erop dat Razinda aandacht wil van de anderen, maar die krijgt ze dus niet. Misschien toch een spelletje van een jong, speels paard tegenover twee volwassen paarden? Ik denk niet dat je je heel veel zorgen hoeft te maken op deze manier en dat je lekker met een gerust hart op vakantie kunt! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 09:34

Ik hoop inderdaad dat het zo goed blijft gaan. Maar ik vind het zo apart dat Razinda altijd zo onderdanig was en al ging 'happen'(uit onderdanigheid) als haar moeder alleen al langs haar box liep. En nu doet ze zo stoer! Ze is echt ondeugend!

De boer heeft draden gespannen van de stal naar het weiland zodat hij ze los kan gooien en dan kunnen ze er zelf naartoe lopen.Is wel slim van hem, vooral omdat Razinda niet zo'n lieverdje is en ik kan me voorstellen dat hij daar niet zo'n zin in heeft. Ik laat Razinda haar halster voorlopig 's nachts weer om want hij krijgt haar geen halster om (dat laat ze niet toe bij vreemden). En anders kan ze niet de wei in, dus dan maar liever een halster om. Gisteren hebben we de 3 paarden door deze draden terug naar stal gebracht, ik had Razinda vast, de boer H en Jur liet ik los mee lopen. En wat was ze braaf, ze liep er leuring achteraan! Lovers

Het zijn zulke leuke mensen, van die boerderij, ze denken de hele tijd mee hoe dingen beter en anders kunnen, echt heel fijn! En ik kan doen wat ik wil!

Gisteren weer Razinda gelongeerd samen met die kennis die meer ervaring met jonge paarden heeft dan ik, en het ging heel goed. Ik stond naast de bak en hij ging longeren. Het ging meteen heel goed en Razinda ging met haar neus over de grond. Toen stapte ze op de lijn en het haakje brak af. Ik dacht: nu gaat ze er natuurlijk keihard vandoor maar ze kwam meteen naar mij toe draven en bleef stilstaan zodat ik haar kon pakken!! Lovers Lief!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 09:38

Wow dat klinkt allemaal wel heel erg goed. Heerlijk voor je dat het nu zo gaat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowgirl, dezzie, Marcato, Ponytante, ShaNel16 en 115 bezoekers