pony bij huis?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

pony bij huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 18:03

Ik was pas met iemand aan het praten, en die vertelde dat je 1 pony of of paard bij huis mag hebben, omdat het onder huisdieren valt in de wet. Ook in huurhuizen ed. Maar je moest er alleen voor zorgen dat de buren geen overlast hebben (stank van mest enzo)

Hoe zit dat en is het waar?

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 18:14

Volgens mij wel, wij hadden cheval vroeger ook thuis daar is zij ook bevallen van haar veulen alleen zou je wel elke dag 2 of meer x drollen moeten scheppen enzo voor de lucht bij ons vonden alle buuren het heel gezellig een pony in de buurt. wij woonden gewoon in een rijtjeshuis.
verder weet ik van iemand die in een beneden hoek flat woont en 2 paarden in zijn schuur heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 19:35

Dat is in elke gemeente anders, ik dacht dat je 4 of 6 paarden hobbymatig mag houden, heb je er meer dan moet je een vergunning aanvragen.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 20:22

Ik dacht dat je er 4 mocht. Ik heb er 2 bij huis iig, nog nooit wat over gehoord.
Maar misschien dat dat ook per gemeente verschilt Verward

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 20:55

Midden in een woonwijk krijg je er waarschijnlijk geen vergunning voor.
Wij hadden in Rdam ook de schuur verbouwd tot stal en daar stond ies in de winter in. In de zomer geeft het vreselijk veel overlast voor de buren hoe hard je ook mest. En waar laat je je mest?

Officieel is een paard of pony een huisdier, maar in de meeste huurcontracten staat expliciet dat het houden van vee/paarden NIET is toegestaan.

Check eerst het huurcontract alvorens iets te doen. Als je ineens weg moet heb je een groot probleem!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:15

Bij kennisen van ons, hadden de buren ooit eens een veulentje gekocht, en veulentje groeide... en nu staat er dus een pony van 1.40 in de tuin!
Mensen knuffelen enzo en houden het wel goed bij, maar ja, zomers ruik je het toch hoor! *maar ik heb er geen moeite mee, als ik er op bezoek ben! Haha! *

Wij willen Tos ook ooit thuis gaan stallen.
In de dikke van dale staat, boer: iemand die landelijk woont, nou dat wonen wij... moeten wij dan een vergunning aan vragen?

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:49

bij onze gemeente mag je 5 paarden houden ,erboven ben een bedrijf en moet je vergunningen aanvragen ,per gemeente kan aantal paarden wel iets verschillen
mestbult hoort op 25 meter afstand van de bebouwing officeel ,voldoen aan de milieueisen en 12 kuub opslag is vrij zonder vergunning
Stallen officeel ook op 25 meter afstand van de buren.
maar zolang je buren geen bezwaar hebben tegen paarden ,is niks aan de hand
Ik zelf woon aan rand in dorp en de stallen staan vlak achter ons huis
zo houden ze ze hier allemaal
dus wil allemaal best maar hangt van je buren af wat die van paarden vinden.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:50

Hoe het in de bebouwde kom zit weet ik eigenlijk niet maar in het buitengebied mag je hier vijf paarden zonder vergunning houden. Ik kan wel een vergunning krijgen maar ik ben toch niet van plan om boven die vijf uit te komen.