hoe kom ik van mn mest af?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Redemption
Berichten: 137
Geregistreerd: 11-11-01
Woonplaats: Hoorn

hoe kom ik van mn mest af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 19:14

Wie heeft nog een handige, goedkope oplossing om van mest af te komen? We hebben 2 paardjes op stal staan maar we kunnen de mest niet kwijt. Wie heeft nog een goed idee? Mag best iets kosten maar liever niet teveel.

Kitty´s Redemption is the best!


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 19:17

De Volkstuinvereniging inschakelen? Haha!

Redemption
Berichten: 137
Geregistreerd: 11-11-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 19:21

Kunnen ze dat dan denk je gebruiken? Is mest met zaagsel, verteert wel heel snel.

Kitty´s Redemption is the best!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:15

Ik zal je een geheimpje verklappen (wat dus nu geen geheimpje meer is Haha! ) Je kunt het ook in de slootkanten droppen (=niet in de sloot!) Wij doen dat meestal ook op vertrapte delen van de wei. Vervolgens gaat er ook nog wat op de rozen - ook die van de buren *LOL* En alles wat we niet kwijt kunnen gaat het plantsoen in. Dat doen we dus als het donker is, schijnheilen als we zijn. Moet zeggen dat de bosjes er op ons dorp goed bijstaan!

En je kunt best aan mensen met tuintjes vragen of ze het kunnen gebruiken. Hier op het dorp is er zelfs een mannetje die zou de mest nog opvangen voordat het de straat raakt...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:20

Je zou het ook in de groene kliko kunnen doen, maar ik betwijfel of je dat redt. Misschien bij de gemeentewerf?

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:38

Zaagselmest verteert helemaal niet snel!
Mest droppen aan de slootkant of waar dan ook, is illegaal, daar kun je een hoop gedonder mee krijgen.....

Het is moeilijk en kostbaar om je mest te laten ophalen, dat weet ik. Misschien is een ander stalstrooisel de oplossing? Hennepstrooisel schijnt wel snel te composteren.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:39

Ik weet niet of er bij jou in de buurt veel boeren zitten. Hier wel en iedereen heeft wel een boer waar hij/zij de mest op het land dumpt. De boer is er blij mee.

Gewoon bij een boer aankloppen!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 22:42

Wij gebruiken gehakselde hennep (aubiose) in de stallen.
Het verteert heel erg snel en dan willen veel mensen graag 1 of meer aanhangertjes voor hun tuin te bemesten. Eventueel zet je een (gratis) advertentie in de Vonst.
Petra

Redemption
Berichten: 137
Geregistreerd: 11-11-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 12:10

We gebruiken verse zaagsel, komt zo van de zagerij. Ik weet niet of het daardoor komt maar het verteert echt heel snel. Ik ga nog proberen van de gemeent een groene kliko te krijgen maar die hebben we nu niet. Is wel een goed idee om te kijken of boeren of mensen met tuintjes er iets aan hebben. In de sloot of ergens droppen is voor ons geen oplossing, de sloot is erg ondiep en het is inderdaad strafbaar. Iig heel erg bedankt voor de ideen en als er nog meer oplossingen zijn hoor ik het graag.

Kitty´s Redemption is the best!

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 13:53

zit er geen manege of pensionstal in de buurt.overal waar ik heb gestaan kwam wel iemand z'n mest op de mesthoop gooien.ik weet niet of ze hiervoor betalen.

groetjes

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 14:08

Je kunt natuurlijk ook ergens een kleine mestplaats maken (ik heb geen idee hoe jij met je stalling en ruimte enzo zit dus misschien kan het helemaal niet) en dan zo 1 keer in de twee weken even een aanhanger achter de auto, de mest erop mikken en dan naar de gemeente brengen en dumpen bij het groen-afval (bij sommige gemeenten is dit gratis dus misschien ook wel bij die van jouw!)

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 14:23

Sibold schreef:
Ik zal je een geheimpje verklappen (wat dus nu geen geheimpje meer is Haha! ) Je kunt het ook in de slootkanten droppen (=niet in de sloot!) Wij doen dat meestal ook op vertrapte delen van de wei. Vervolgens gaat er ook nog wat op de rozen - ook die van de buren *LOL* En alles wat we niet kwijt kunnen gaat het plantsoen in. Dat doen we dus als het donker is, schijnheilen als we zijn. Moet zeggen dat de bosjes er op ons dorp goed bijstaan!

En je kunt best aan mensen met tuintjes vragen of ze het kunnen gebruiken. Hier op het dorp is er zelfs een mannetje die zou de mest nog opvangen voordat het de straat raakt...


Oho! Dit had ik niet van jou verwacht Sibold! Foei toch!

Wij doen het meeste op de composthoop (dat is echt een mega-composthoop ondertussen Schijnheilig ), en dat gaat later de tuin in van ons, de buren, enz.

Ook gebruiken we regelmatig de groene containers. We hebben er 3, dus daar kunnen we ook best wat ik kwijt. Ook niet helemaal legaal, maar ik gooi het niet aan slootranden of in gemeenteplantsoentjes... Party!!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 17:01

Ik zou eens zoeken of er een pensionstal ofzo is in de buurt! De eigenaren van mijn verzorgpony komen ook de mest brengen op de pensionstal waar mijn pony staat! maar dat is ook heel dichtbij. Ze hebben een soort container die ze dan eens in de 2 weken op de mesthoop legen, ik geloof dat ze iets van 5 euro per keer (of minder) betalen, is niet zo veel dus..

vroeger toen we Evita nog op de boerderij hadden staan, deden we de mest altijd in groene containers (daar hadden we er 8 of 9 van).. maar dat was eigenlijk ook illegaal.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 17:18

carola schreef:
Oho! Dit had ik niet van jou verwacht Sibold! Foei toch!
*knip*
Ook gebruiken we regelmatig de groene containers. We hebben er 3, dus daar kunnen we ook best wat ik kwijt. Ook niet helemaal legaal, maar ik gooi het niet aan slootranden of in gemeenteplantsoentjes... Party!!


Ik moet eerlijk zeggen dat het inderdaad niet netjes is, het (w)eiland gaat er wel erg op vooruit. Het wordt ieder jaar ong. 15 cm hoger... als je nagaat dat we op veen staan, is iedere centimeter meegenomen! Boeren hier rijden ook hun mest uit over hun land, wij doen dat iets kleinschaliger en beperken ons tot een iets kleiner gebied *LOL*

(mest opslaan op je eigen erf zonder betonnen bak is trouwens ook illegaal!)

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 17:49

Ik gooi me mest langs de rand van het mais veld en die boer rijdt het er over uit... hij blij!
Haha!

Ik zou dus een bij boeren in de buurt vragen!
*al zien ze liever stro als zaagsel* of je het niet op een land vlakbij mag dumpen, heeft hij goede mest!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

gezien op marktplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 20:40

opp marktplaats was er iemand die paardenmest vroeg en die wou ook wel een container bij je thuis laten plaatsen waar de mest in kan!

het is al weer een tijdje geleden, ik denk een halfjaar ofzo....

misschien kun je daar nog eens vragen wie dat was ofzo...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, hoogendroog en 12 bezoekers