Voorbereiding ????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Voorbereiding ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 09:47

Als alles nu eindelijk eens goed loopt kan mijn merrie vanmiddag het land in Party!! (Maar dit zeg ik elke keer en dan komt er weer iets tussen Verdrietig ). Maar ik ga er nu even vanuit dat het wel lukt.

Zal ik haar van tevoren nog een vitaminestoot geven??? Wormspuit heeft ze een week geleden al gehad.

Zal ik haar de eerste dagen nog een regendichte deken op doen? Ze staat nu zonder in de stal.

Zal ik haar nog een keer per dag wat brok bijvoeren? Ze krijgt nu 4 kilo en afbouwen was geen optie.

Heeft iemand nog tips voor de eerste dagen???

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 12:27

Neuh, geen vitaminestoot, geen deken op...gewoon elke dag iets langer op het land, het voer afbouwen en meer hooi gaan geven, en uiteindelijk hele dag het land op.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 14:36

XoNo schreef:
Neuh, geen vitaminestoot, geen deken op...gewoon elke dag iets langer op het land, het voer afbouwen en meer hooi gaan geven, en uiteindelijk hele dag het land op.


Dan kon niet. Ze is direct de kudde in gegaan. Afbouwen van het voer was geen optie, want het land waar ze op stond ter voorbereiding was mager en er was geen andere voorberidings mogelijkheid.

Het is gelukt trouwens. Ze staat al 2 uur heerlijk in de kudde op een super groot land met dik bezaaid gras. Zonder deken.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 14:47

Nou da's mooi. Ik hoop niet dat er teveel eiwitten in het gras zitten, dat kan namelijk nog weleens voor problemen zorgen (bultjes e.d).