horsemanship, join up, en dan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

horsemanship, join up, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 22:38

Ik heb nu (eindelijk) iets tot mijn beschikking wat voldoende in aanmerking komt als round penn.
Hierdoor wil ik verder met horsemanship.
Ik kan met jamaica (heb ik destijds van Claudia Rosel geleerd) tot een join up komen, en heb via sonja de parrelli games (was toch parrelli???? Verward )
Nu wil ik verder, maar ben een leek op dit gebied.
Wie helpt mij aan ideeen? Wat kan ik allemaal gaan doen? (en nu niet gelijk met zonder optoming rijden aankomen enzo, nogmaals, ik ben een leek Haha!)
Wie heeft leuke, en vooral BEGRIJPBARE sites? Of eigen ervaringen?
brand los!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 23:10


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 00:21

Het lijkt mij erg leuk om een paard te kunnen longeren zonder optoming. Ik heb dat op de eerste videoband van emiel voest gezien, en dat ziet er erg indrukwekkend en niet eens zo moeilijk uit (zien is wat anders dan doen natuurlijk, maargoed). Misschien kun je dat eens proberen, en kijken hoe het gaat.

Het paard goed kunnen leiden, zonder dat je het touw hoeft aan te spannen, of Jamaica aan enge voorwerpen laten wennen e.d. Ik ga ook flink horsemanshippen met Buddy als ik er eenmaal mee aan de gang kan gaan. Ik heb sinds een paar weken een boek (Hempfling) en een video (Voest), en daaruit wil ik een eigen horsemanshipje ontwikkelen die ik kan gaan toepassen op mijn eigen paardje. Ik eet van meerdere walletjes en maak daar één drol van Haha!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 00:34

Ja, dat vind ik ook het grootste probleem: hoe nu verder ? Mijn paard volgt me los, ook over enge dingen heen, maar hoe houd je het grondwerk leuk en afwisselend voor je paard en jezelf en hoe bouw je het op ? Volgende week ga ik op cursus bij Terra Natura en als ik het daar niet in kan vinden, zoek ik verder bij andere trainers. Heb ondertussen een hoop boeken gelezen, maar daar red je het dus echt niet mee. Ik had m'n paard nou wel zo leuk geleerd om me los te volgen, maar ik was "vergeten" om hem wat eigen initiatief te leren. Pure onervarenheid, dus heb ik er nu liever echte hulp bij, want ook met N.H.S. kun je je paard verklooien Huilen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 09:15

VERDER?????? Hahahahahaha sorry Stef maar nou moet ik toch echt heeeeeeel erg hard lachen..... *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Da's ongeveer hetzelfde als dat je zegt van 'nou, ik zag haar een wissel springen in het weitje, dus nu wil ik wel verder dan Z".. *LOL*

Voor je de Parelligames allemaal GOED kent, ben je wel effe verder dan 1 weekje in een roundpenn Haha! of je moet er 24/7 getraind hebben Verward
En tot een goede join-up komen? Wat vind jij GOED dan? Het kan nl. altijd beter, subtieler, mooier....
Kun je het al zonder gesmijt met een touw achter haar reet aan? Zonder woorden, klikjes of "uhhhh-tjes" te gebruiken? Gewoon puur op lichaamstaal? EN gevolgd door een Follow-up?

Zelfde voor de Parelligames. Dus jouw pony gaat nu al achterwaarts als jij op vier meter afstand het leidtouw beweegt?

Complimenten dan, want dan zijn jullie echt megasupersonischsnelletalentvollenietteevenaren horsemanshippers. Tijd om clinics te gaan geven denk ik!

*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* Sonja *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

PS voor wie denkt dat dit bedoelt is om Stef af te zeiken ipv alleen even de oogjes te openen: dit is echt precies hetzelfde als voor de eerste keren lichtgereden hebben, en dan verkondigen dat je aan wat nieuws toe bent, want dat je die dressuur nu wel kent *LOL*

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 10:26

ik denk niet dat stef dat bedoeld sonja. ik heb t zelfde gevoel. ik heb geen behoefte om de join up uit te werken tot het perfecte. ik wil ook wel eens wat anders. ik ga dan verder in t betasten en alles aanraken, optillen bewegen enz. en daarna enge dingen (zeil, roodwitlint). ook met longeren probeer ik t zoveel mogelijk met lichaaamstaal te doen (maar heb er wel een zweep bij).
misschien kan je ook eens andere methodes proberen zoals voest, tteam, hempfling. die hebben net andere dingetjes die bij jamaica misschien ook werken.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 10:33

denk dat ik een verkeerd beeld had (te simpel beeld) van een join up. Ben aan het pb-en naar sonja, dan komen we er wel uit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 21:09

Marjolein schreef:
ik denk niet dat stef dat bedoeld sonja.


Ik denk van wel Haha!
Ken m'n pappenheimers hier een beetje Bloos