ben ik dan aanklaagbaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

ben ik dan aanklaagbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 15:28

Toscar staat met een shet op de wei, die shet is van die boer, waar ik Toscar stal.
Ik rij af en toe in de wei, als het bv de moeite niet is om naar de ponyclub te gaan ofzo...
die boer zegt dan, dat ik die shet maar ff aan eenpaaltje moet vastleggen, dat doe ik dus...
Dat beessie staat zich dan constant te schuren en te doen *tot wondjes toe* en uiteindelijk zit ze helemaal in de knoop met het touw *om de benen, der nek,...*
Uiteindelijk heeft ze zich helemaal vast gedraaid en dan gaat ze staan rukken... *lichte paniek*

Ik zie het zo best nog wel eens gebeuren, dat ze een been breekt of iets openhaalt!
Ik heb die boer al meerdere keren dat zo gezegt, en die zegt dat dat wel meevalt, en dat die shet echt niet zijn eigen benen breekt... *blablabla*
Hij zoekt dus geen andere oplossing, en ik weet er zo geen *ja, op een ander stuk wei zetten, maar dat mag niet!*

Iedere keer als ik dus in de wei wil gaan rijden, zit ik mezelf dwars met die shet, en tijdens het rijden ben ik constant in de gaten aan het houden wat die shet doet...
Aan de ene kant heb ik zoiets van: Het is niet mijn schuld, want ik heb ze gewaarschuwd,
maar ja, ik wil niet die shet iets aandoen! *vergeef ik mezelf nooit*

Wat vinden jullie wat ik moet doen?
En stel dat er iets met die shet gebeurd... kunnen ze mij dan aansprakelijk stellen?

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 15:39

De shet in de stal van Toscar als je aan het rijden bent? (Of heb je geen stal?)
Als je 'm toch vastzet, dan kun je dit trouwens beter aan een ketting doen, dan aan een touw, een ketting zal door z'n gewicht altijd naar beneden zakken en dan kan hij zichzelf bevrijden (daar worden ze heel snel heel handig in!) bovendien zal het niet snijden en ook nooit echt strak aantrekken zoals touw, raakt minder makkelijk in de knoop ook nog. Ook als je je pony vastzet aan een paaltje om te grazen (bij gebrek aan omheining of bij kleine houdini's Haha! ) moet je dit altijd met een ketting doen, veel veiliger dan touw.

Nulla tenaci invia est via

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 15:43

heb ik ook al gezegt, maar ja... das allemaal niet nodig!
En ik ben niet vanplan een ketting te gaan kopen!
*hengstenketting die ik heb, is te kort*

En op dit moment staat Tos dag en nacht buiten, en zijn stal heb ik helemaal leeg geschept en schoongemaakt.
Nu betalen we dus minder stalgeld, en maken geen gebruik van de stal...

kijk, ik wil een oplossing vinden, maar niet gaan investeren *met mijn poen* voor die shet, terwijl de eigenaar er niks om geeft!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 15:48

Waarom laat je de shet niet gewoon loslopen terwijl je aan het rijden bent. In het ergste geval loopt ie een tijdje mee en die beweging kan heus geen kwaad. Als hij het zat wordt gaat ie vanzelf wel weer staan eten.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 15:59

aangezien die shet allemaal tegen Tos begint te bokken en echt lastig wordt!
Heb ik al meerdere keren geprobeerd... ze blijft bezig en er is dan niks te beginnen!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:24

kan je niet een klein stukje van de wei waar je in rijd afzetten? al is het maar een stukje van 3 bij 3 meter ofzo?
dat kan je makkelijk doen als je zon insteekpaaltjes hebt, zo in de grond te steken. en als je die hebt is er nog wel een andere manier voor


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:33

een paar prikpaaltjes of gewoon een draad spannen, gewoon vanaf de ene paal naar een andere paal. of je gaat gewoon buitenrijden of naar de ponyclub.

je wilt er geen geld aan uit geven maar dan kan er dus wel iets gebeuren dus ik denk dat je beter een paar euro uit kan geven dan dat die shet een been breekt ofzo!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:36

en als die boer stallen heeft kan hij zon shettie daar toch wel ef in zetten?
lijkt me niet zon probleem hoor!

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 17:00

nou...mij ook niet, maar dan kunnen me ouders meer stalgeld gaan betalen!
Hij vind dat ik niet zo moet zeuren, en die sjet redt zich wel!

Dinsdag krijgt Tos ijzers, dan kan ik weer naar buiten, en hoef ik niet zoveel in de wei te rijden...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 17:28

kan die shet dan ook niet ff een half uurtje de stal in?
of moet je dan ook huur betalen?

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 17:32

Kun je niet een paar paaltjes en schriklint meenemen en dan een klein stukje wei voor de shet afzetten...gewoon een klein stukje waar hij even in moet staan wanneer jij aan het rijden bent. Ik zou anders ook niets kunnen bedenken Lachen

Don't hate me cause you ain't me!

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 18:43

Heeft die boer geen ander stukje wei waar hij de shet op kan zetten?
Dat zou ook wel handig zijn.
Citaat:
Missy_m schreef:
Kun je niet een paar paaltjes en schriklint meenemen en dan een klein stukje wei voor de shet afzetten...gewoon een klein stukje waar hij even in moet staan

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 18:51

Een stukje van de wei afzetten met paaltjes en lint. Hoeft niet zo groot te zijn, en daar moet ie dan in staan als jij aan het rijden bent.

pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 19:45

Het lijkt mij ook het simpelste om een klein stukje voor de Shet af te zetten , je kunt vast wel ergens een stuk touw vandaan halen toch ?
Dan pak je gewoon een hoek van de wei en spant tussen de palen een stukje hoek af , dan heb je nog geeneens prikpaaltjes of iets dergelijks nodig .

En ik snap het ook even niet hoe die Shet zich zo vast kan rommelen ,
dan zet je 'm toch gewoon kort vast Verward

Eventueel met een plukje hooi ofzo als je dat hebt.....

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 22:21

maakt niet uit hoe ik die shet vast zet, zet ik der kort vast, gaat ze proberen te rollen! *zodat ze zich vastrol...! Frusty *
dat beest gaat staan schuren *ook als ze aan een paaltje met prikkeldraad staat ---> overal wondjes Frusty *
ik ga denk ik maar een stuk afzetten...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Bo
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-09-01

Stik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 23:28

De enige oplossing die overblijft is een stik. Die verkopen ze bij welkoops e.d. en worden meestal gebruikt voor geiten enzo. Die steek je helemaal in de grond, er zit een ring aan waardoor het touw meedraait waardoor het paard zich niet vast kan draaien (én hij kan nergens aan schuren). Kosten iets van 15 piek dus een kleine investering die een hoop ergernis kan opheffen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers

cron