Wat vind je van dikke mensen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Wat vinden jullie van dikke mensen?

Ik ga met ze om omdat ze ook mensen zijn
60 (100%)

Totaal aantal stemmen: 60


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Wat vind je van dikke mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 03:13

Vroeger was ik zo slank als een grassprietje. Na de geboorte van mijn dochter ben ik dus ontzettend omhoog gegaan met mijn gewicht. Heb vanalles geprobeert, maar niets helpt. Nu ben ik erachter gekomen dat veel mensen niet met me om willen gaan omdat ik te dik ben. Wat vinden jullie nu van dikke mensen?

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 03:30

Sorry DC, ik vind de keuzes die je kan maken in de poll een beetje ongenuanceerd Scheve mond !
Ik ben zelf ook minstens 15 kg te zwaar, maar ik heb tot -nu-toe nog niet de indruk gehad dat iemand om die reden niet met mij om wil gaan. Ook heb ik een aantal vriendinnen die super slank zijn en een aantal die ook meer wegen dan ze zouden willen Schijnheilig . De één mag ik niet meer dan de ander Lachen ! Is dat in Amerika misschien anders? Ik ben een paar keer in Amerika op vakantie geweest en het viel me wel op dat (vooral de vrouwen Scheve mond ) daar óf heel slank zijn, óf heel dik. Een maat 38/40 zie je daar nauwelijks lopen Scheve mond ! Ik denk dat bij jullie het schoonheidsideaal "superslank" wel veel meer heerst als hier in Europa!
Ik heb dus geen keuze gemaakt, omdat allebei de antwoorden voor mij kloppen Knipoog ; Natúúrlijk ga ik met dikke mensen om, omdat dat ook mensen zijn en ik hou me er inderdaad niet echt mee bezig dát ze dik zijn Lachen !
Hoeveel te zwaar ben je eigenlijk????

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 03:47

Ik weegde eerst 61 kg terwijl ik nu 95 kg weeg. Ik heb namelijk van mijn moeder gehoord die in Belgie woont dat ze daar geen dikke mensen willen aannemen voor werk. Dat is tenminste in Oostende. Hier in Amerika is het dus zo dat mensen of te dun zijn of te dik. Maar ik weet wel goed dat mensen zowel in Europa en Amerika soms niet met dikke mensen om willen gaan. Dat heb ik dus zelf ondervonden.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 08:32

Je stapt sneller op iemand af die er erg leuk uitziet dan op iemand die een minpuntje heeft (Dat bij die ander het minpuntje meestal in het karakter zit vertellen we er maar even niet bij Knipoog ). Ik weeg zelf ook te veel. Je maakt minder makkelijk contact. Maar dat het zo is dat je er niet om aangenomen wordt ofzo? Lijkt me niet, of je moet er niet representatief uit zien, dat is wel weer een reden.
Ik denk altijd zo: Echte vrienden kijken wel door de buitenkant heen. En die echte vrienden heb je nodig! "Mooi weer vrienden" zijn geen echte vrienden.

:evaw:

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 08:44

Dikke mensen. Eigenlijk valt me dat niet op.Ik kijk altijd naar een gezicht en wat voor uitdrukking daar op staat.Dat is voor mij het belangrijkste.Ik ga graag met mensen om en of ze nu dun of dik zijn maakt me niet uit. Bij mij gaat het om karakter.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 09:20

Toch eigenlijk wel een raar onderwerp....
Waarom zouden ze niet met je om willen gaan ?
Ik ben zelf ook dik, ,maar ik heb nooit de indruk gekregen dat mensen niet met me om wilde gaan hoor.... wat sneu dat jij dat wel hebt, en idd aan mooi weer mensen heb je niets..... ze moeten jou respecteren zoals je bent.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 10:12

Ik woon zelf in België,
en ik heb hier nog nergens iets opgevangen dat men hier geen dikke mensen zou willen aannemen...

Het zal natuurlijk wel eens gebeuren, dat men o.w.v. die reden mensen weigert voor een job, maar dat denk ik dat eerder iets is wat overal al eens zou kunnen gebeuren, en niet alleen in Belgie...

En voor de rest, ik ontwijk "dikkere" mensen niet, het zijn evengoed mensen en ze kunnen evengoed leuk zijn... dus waarom ontwijken???

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 10:24

Ik heb mijn ventje het liefst een beetje chubby (heb je wat om vast te houden Haha! ) en ook van vriendinnen is het fijn als ze minimaal evenveel massa als ik hebben..
Probeer mijn vrienden dan ook een beetje bij te voeren, maar helaas ben ik meestal degene met de meeste 'lovehandles' Knipoog

Nee, ik heb qua vriendschappen niet echt voorkeuren qua stevigheid.. van mezelf roep ik altijd maar: More of me to love! Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 10:51

IK heb ook een (dikke)vriendin.En ik vind haar ik weet nie hoe leuk!!Je moet gewoon niet naar het uiterlijk kijken !En sommige mensen kunnen er ook niets aan doen!!
GRoetjes julie

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 11:02

Het zijn ook mensen dus ik maak me daar niet druk om...zelf ben ik ook niet de dunste.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 11:08

Ik ben zelf niet echt super dik maar stevig en altijd al geweest...
Ben daar vroeger om gepest enzow, maar heb gemerkt dat het dan vooral om je uitstraling gaat...
Als jij uitstraalt van ik ben een leuke meid en ik kan de hele wereld aan trekt dat aan, dan maakt het niet meer uit...

Mijn stiefbroertje is zo'n beetje 2 meter hoog en 2 meter breed (zo lijkt het althans Knipoog ) en is ook altijd fors geweest en erom gepest geweest maar nu is ie wel tha man, hij heeft ook een zekere uitstraling en dat doet het hem...

Als je dik bent kan je je jezelf (?) ook heel populair maken, ok er zullen altijd wel mensen blijven die je verkeerd beoordelen, maar dat hou je toch of je nu dik of duint ben, mooi of lelijk, sommige mensen hebben altijd wel wat te klagen...

Ik ben mijn hele leven al steviger geweest op de groeispurt/laten-we-niet-eten-om-af-te-vallen-periode op mijn 15e na (en toen woog ik 72 kg, dat is echt mijn minimum bij een lengte van 1.80m)

Als je wil kan je alles, ok naja echt slank worden is mij nog niet gelukt maargoed Knipoog (eerlijk gezegd doe ik er ook nix aan, ik kan niet perfect zijn en ben blij met wie ik ben en vind mezelf nog leuk om te zien ook)

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 11:19

ik ben nu zelf 33kg en 11jaar ze zeggen dat ik veel te weinig weeg omdat ik nu al bijna 1.55 ben.In mijn familie zit dan wel wat meer slank dus ja ik kan het wel verwachten.Maar ik zie dikke mensen ook gewoon als mensen.Hun kunnen er soms niks aan doen dat ze een eetprobleem of omdat het komt door pillen.
Groetjes.Sheerza

Jewel... :+:

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 12:27

Ik behandel steviger mensen gewoon als ieder ander, moet dat anders dan? iedereen is gelijk voor mij. Ik kijk niet naar dik of dun, karakter is voor mij veel belangrijker.
En het is inderdaad waar dat uitstraling ook veel uitmaakt. Mijn schoonzus was vroeger ook redelijk dik, maar die had gewoon een geweldige uitstraling en een super karakter. Nou wat wil je nog meer. Knipoog

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 12:51

Ik vind dit een discriminerend topic. Het maakt IMO helemaal niet uit hoe zwaar iemand is.

Geen onderschrift.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 12:51

Het maakt mij echt niet uit of mijn vrienden dik of dun zijn....
Als het om jongens gaat val ik meestal niet op de dikkere jongens, maar dan gaat het natuurlijk alleen om t uiterlijk.
Ik denk (vooral bij je vrienden) dat het innerlijk veel belangrijker is dan zijn/haar maten.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 13:00

ik vind het nergens op slaan dat mensen niet met dikke mensen om willen gaan
je bent toch wie/hoe je bent?
ik vind dat je ze moet respecteren want ik was eerst ook best dik ik ben ong. 13 kilo afgevallen en het is gewoon heel erg poedersuiker als iemand je niet accepteerd
wat maakt het uit hoe je eruit ziet, als je maar een goed innerlijk hebt, dan kom je echt veel verder


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 14:51

Dank je iedereen voor je leuke reacties. Misschien zie ik het allemaal wel verkeerd!
Marsje, ik zie echt niets discriminerend aan dit topic. Ik heb niemand gediscrimineerd met het dik zijn want ik ben zelf dik. Dus, een beetje meer uitleg graag als je dit wilt neerschrijven. Haha!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 15:11

Ik vind het discriminerend overkomen om speciaal in een topic te vragen wat je van dikke mensen vindt. Voor iedereen geldt dat karakter, innerlijk er meer toe doet.
Misschien zie ik het wel verkeerd, maar ik vind het discriminerend overkomen dat je dat onderscheid maakt

Geen onderschrift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 15:32

Marsje, ik begrip je bedoeling wel, maar volgens mij vraagt DC niet om een veroordeling van dikke mensen, maar meer om het weergeven van een beleving.
De wereld schijnt toch echt anders om te gaan met dikke (obese) mensen dan met dunne types. Dat verschil zou er niet moeten zijn, daar heb je gelijk in.
Zelf hoor ik tot de dunne mensen, bij mij is het dus juist zo dat ik moet vechten om de kilo's te behouden. Afvallen is geen enkel punt, op gewicht blijven is heel moeilijk. Het liefst had ik er 10 kilo bij en ik word daarom dus altijd nogal meewarrig aangekeken door iedereen die er juist kilo's af wil hebben, is ook niet leuk.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 15:44

DiamondCheckers schreef:
Ik weegde eerst 61 kg terwijl ik nu 95 kg weeg. Ik heb namelijk van mijn moeder gehoord die in Belgie woont dat ze daar geen dikke mensen willen aannemen voor werk. Dat is tenminste in Oostende. Hier in Amerika is het dus zo dat mensen of te dun zijn of te dik. Maar ik weet wel goed dat mensen zowel in Europa en Amerika soms niet met dikke mensen om willen gaan. Dat heb ik dus zelf ondervonden.
Frusty
Wat sotm daar in oostend, maar 10 km van me van daan Frusty

. . .
. . .
. . .

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 15:47

Marsje schreef:
Ik vind het discriminerend overkomen om speciaal in een topic te vragen wat je van dikke mensen vindt. Voor iedereen geldt dat karakter, innerlijk er meer toe doet.
Misschien zie ik het wel verkeerd, maar ik vind het discriminerend overkomen dat je dat onderscheid maakt


Marsje, als je goed leest vraagt DiamondCheckers dit (idd een beetje ongenuanceerd weliswaar) omdat ze negatieve ervaringen heeft met dit onderwerp.
In mijn ogen is er helemaal niets mis met dit topic, het is gewoon een vraag geboren uit een zekere mate van onzekerheid.

Ik ben van mening dat iedereen gelijk is zwaar of licht het maakt niets uit. Het is de innerlijke mens waar het om gaat, de persoonlijkheid, het karakter.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:10

Tsja, zelf ben ik ook een nogal stevig portretje, maar ik kan niet zeggen dat ik daar op aangekeken word. Nou ben ik wel vrij actief, dus dat scheelt misschien.
Het is wel zo dat ik mezèlf er soms ongemakkelijk bij voel. Bij inspanning heb ik nogal snel een tomatenrood hoofd, ook als ik kilo's lichter zou zijn, en het lijkt dan altijd of dat door mijn gewicht komt. Verder stap ik niet zomaar op ieder paard. Of ze zijn te klein en dan zak ik er door (nou ja, voor mijn gevoel dan), of ze zijn te groot en dan kom ik er niet op, want mijn hele gewicht moet ook mee naar boven. Haha!
In het zwembad voel ik me ook niet zo prettig, tenzij ik met bepaalde vrienden ben.

Ach ja, stel je toch voor dat iedereen even dun was, dan was het toch ook saai?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:27

Iedere keer als ik voor de spiegel sta verafschuw ik mijn buik. Dik zijn is niet mooi. Klaar.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:44

Wat een afschuwlijk stigmatiserend onderwerp...
Van gelijke strekking zijn onderwerpen als:

Kunnen brunettes wel mooi zijn?
Mogen magere mensen wel in een legging lopen?
Moeten mensen met flaporen niet allemaal geopereerd worden...

BAh DC, als jij geen vrede hebt met je eigen gewicht, is dat jouw probleem.
overigens, mensen met overgewicht (obesity) zijne en zwaar gediscrimineerde groep in de mondiale samenleving. polls als deze dragen hier in negatieve zin aan bij....
BAh.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:58

Prima schreef:
Iedere keer als ik voor de spiegel sta verafschuw ik mijn buik. Dik zijn is niet mooi. Klaar.


Dik zijn is blijkbaar niet mooi in onze samenleving.
Kijk eens naar Surinaamse vrouwen, vaak hoe dikker, hoe mooier... en sjans dat ze hebben Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, Akshay, Amazonbot, angelxroos, Duality, ellen05, eva1969, jasmijn16, kwii, linoleum, Maren, Melzazu, Oehlala, Paardennamen, petraaken, Pieke_Gwen, secricible, Suliko, TurboDi, UhNee, Wopkebrok, YandexBot, ynskek en 163 bezoekers