wie was de jury in Oud Beijerland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

wie was de jury in Oud Beijerland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-02 23:06

Leuke wedstrijd vandaag bij de Greup Stables. Ik vind het daar altijd erg gemoedelijk en gezellig. En wonder boven wonder is het daar altijd mooi weer Haha! Verder heb ik Xono nog even gesproken. Zijn paard helaas niet gezien, want ik had mijn eigen mini-paint bij me en kon daarom niet helemaal naar de wei wandelen. Komt nog wel een keertje hoop ik.

Het was mijn eerste echte grote wedstrijd en ik ben zeer tevreden over de resultaten (4de in de trail en 6de in de pleasure).

Het is mij alleen niet duidelijk geworden wie de jury was. Ik had deze man(nen) nog nooit gezien geloof ik. Iemand die het weet?


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 23:47

Grr...ik wist het wel, ik heb Henk er nog over gesproken, die zei ook dat hij één of andere Futurity wedstrijd had gejureerd (wellicht die in Amerika), misschien zegt jullie dat iets? Hij jureert over de hele wereld, is een man met een dikke snor en donker haar, verder staat me niet zoveel meer van hem bij.
Die andere man was overigens Wim van Gemert, hij heeft 2 paarden bij ons op stal staan (Paints ofcorz) en is secretaris bij de WRAN, en schrijft altijd bij onze wedstrijden. Het weer was inderdaad prachtig, net nog (kom van een verjaardag af) was het gewoon nog lekker, wie had dat gedacht, hier om half 12 's avonds lekker weer Haha! Overigens heb ik héél veel slecht weer meegemaakt op de Greup hoor, dus jij pikt er net de goede dagen tussenuit Knipoog

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 09:42

Heej Xono,

Wat hoor ik nou? Als iemand je aanspreekt van bokt dan Bloos je, is het vervolgens Lips are sealed en loop je snel weg?
Hihihihii Haha! grappig!

Ik was in ieder geval blij dat ik me niet over heb laten halen om me hier voor in te schrijven, wat een moeilijke horsemanship proef zeg, echt belachelijk een enkelvoudige galopwissel voor een beginner (hallo, tis niet voor niks een beginner!!!!).

Bij de pleasure beginners (waarvan ik me van vele afvraag wat ze nog in die rubriek doen, want die zien er niet zo beginnerig meer uit) was bij het binnenkomen al bepaald wie er door mocht (kruis achter je naam is wieberen), en toen had je nog geen meter gereden. Vage bedoening.

We gezellie gemeet met Marijke en Pim (vanavond denk ik hier te bewonderen met foto als ze op tijd klaar zijn).

Verder superdag gehad, Pojack heeft super zijn best gedaan voor zijn eerste wedstrijdje en Gwen natuurlijk ook. Heeft nog even heerlijk in zijn eentje het terrein verkent (was gwen het niet helemaal mee eens Haha! ) en supergroom Andy heeft alvast geoefend voor de keuring *LOL* . Laat die 2 maar schuiven.

Volgende wedstrijd meer fjordengeweld! He M&P? Fjord for all! Clown

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 14:50

Vippie schreef:
Wat hoor ik nou? Als iemand je aanspreekt van bokt dan Bloos je, is het vervolgens Lips are sealed en loop je snel weg?
Hihihihii Haha! grappig!


Nee hoor, heb behoorlijk lang met Buitenzorg gesproken, haar mijn paardje laten zien enz. Maar ik denk dat Pojack en MarijkesTommy en ik niet veel te bespreken hadden (waar MarijkesTommy in mijn VvdD-topic behoorlijk kwaad over deed mijns inziens), sja, kan gebeuren denk ik. Overigens liepen MarijkesTommy en Pojack weg, en ik niet Vingers aflikken Ik heb ook Marianne nog gezien, en later nog opgezocht om naar Mac te kijken, maar niet meer gevonden. Helaas...nja, volgende keer beter.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 19:22

Vippie"]
wat een moeilijke horsemanship proef zeg, echt belachelijk een enkelvoudige galopwissel voor een beginner (hallo, tis niet voor niks een beginner!!!!).
[/quote]

Je mocht ook een eenvoudige wissel maken hoor, vliegend was niet verplicht. Een changement hoort er nu eenmaal bij in de horsemanship.

[quote="Vippie schreef:
Bij de pleasure beginners (waarvan ik me van vele afvraag wat ze nog in die rubriek doen, want die zien er niet zo beginnerig meer uit) was bij het binnenkomen al bepaald wie er door mocht (kruis achter je naam is wieberen), en toen had je nog geen meter gereden. Vage bedoening.


Van vele afvraag wat ze daar doen?? Ik deed ook mee en werd 6de van de 19. Het was mijn eerste echte wedstrijd. Beginners betekent beginnende wedstrijdruiter, niet beginnende ruiter. Ik vond inderdaad het niveau best hoog, maar het was dan ook een WRAN wedstrijd en niet een onderling wedstrijdje.

Verder over dat kruis achter je naam bij binnenkomst. Ik weet niet of dat klopt, maar het zou me niet verbazen. Sommige deelnemers realiseren zich niet dat je vanaf de eerste stap die je in de bak zet in de wedstrijd bent. Dus niet dan nog kletsen met je supporters, je teugels op maat maken, je paard laten snuffen aan de spiegel etc. Dat is meteen een min.

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 22:03

Ben er niet geweest maar die jury klinkt als Jan Boogaerts, een Belg. Hij heeft een world license en heeft in 2001 in Oklahoma City de NRHA Futurity gejureerd. Rijdt zelf ook Open Reining met o.a. "The Iceman" en "NF Miss Munn".

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 18:45

Marianne"]
[quote="Vippie"]wat een moeilijke horsemanship proef zeg, echt belachelijk een enkelvoudige galopwissel voor een beginner (hallo, tis niet voor niks een beginner!!!!).
[/quote]

Je mocht ook een eenvoudige wissel maken hoor, vliegend was niet verplicht. Een changement hoort er nu eenmaal bij in de horsemanship.
[/quote]

Aha nou weer wat geleerd. Ja ik ben nog niet zo ver dus ik doe met deze wedstrijden "gelukkig" nog niet mee, en denk niet dat we ooit zo ver komen, ben niet zo fanatiekjes. Dan was de horsemanship proef bij Jos toch beter te rijden Haha! . En bij de dressuur horen enkelvoudige galopwisels pas bij het M2 of Z niveau, dus niet in de B. Toch nog een behoorlijk verschil met het western dus.

[quote="Marianne"]
Van vele afvraag wat ze daar doen?? Ik deed ook mee en werd 6de van de 19. Het was mijn eerste echte wedstrijd. Beginners betekent beginnende wedstrijdruiter, niet beginnende ruiter. Ik vond inderdaad het niveau best hoog, maar het was dan ook een WRAN wedstrijd en niet een onderling wedstrijdje.
[/quote]

Ik heb het toch ook niet over jou? Gewoon algemeen. Velen zagen er in mijn beginnersogen (niet beginnend ruiter, maar beginnend westernruiter) uit als proffesionals. Heb ik de term beginners toch altijd verkeerd begrepen. En beginnend ruiter? Tsja een beginner is bij mij nog altijd iemand die veel ervaring op moet doen, en niet iemand die al op amateur niveau traint en vervolgens bij de beginners start. Maarja das mijn visie. Blijkbaar de verkeerde.

[quote="Marianne schreef:
Verder over dat kruis achter je naam bij binnenkomst. Ik weet niet of dat klopt, maar het zou me niet verbazen. Sommige deelnemers realiseren zich niet dat je vanaf de eerste stap die je in de bak zet in de wedstrijd bent. Dus niet dan nog kletsen met je supporters, je teugels op maat maken, je paard laten snuffen aan de spiegel etc. Dat is meteen een min.


Denk dat sommige (lees iedere) deelnemer(s) zich dat heel goed realiseren. Maarja als je een paard hebt wat de jury liever niet in de finale ziet, dan kun je rijden wat je wil maar dat maakt blijkbaar niks uit. Wat dat betreft gaat het dus hetzelfde als in de dressuur. Naja weten we ook weer toch? Je leert heel veel als je langs de kant zit.

T viel mij ook op dat een paard wat dralopeerd hoog gewaardeerd wordt tov een paard wat een nette goed gedragen galop laat zien.
Misschien dat ik volgende keer toch maar meedoe in de pleasure, Tjo kan nog niet zo goed galoperen, dus als ik nou half ga draven dan eindigen we nog hoog ook Haha! .

In ieder geval een leerzame dag gehad, en nogmaals: blij dat ik me niet over heb laten halen om mee te doen, ik wist dat dit way boven ons niveau lag (gezien eerdere WRAN wedstrijden waar ik tribuneruiter ben geweest). Maarja mijn paardje is nog jong, we hebben nog minstens 20 jaar te gaan *LOL* .

Verder zou ik niet weten wie je was (welke groep reed je met de pleasure (opvallende kenmerken??)), wel nette prestatie!

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 22:54

ik was diegene met het groene lintje aan het eind van de pleasure Haha!

En een voskleurig paard, bruine chaps, bruine hoed, nou ja zie mijn profiel zou ik zeggen. En mijn man heeft nog een losgebroken fjord gevangen op het parkeerterrein. Die hoorde bij jullie geloof ik Knipoog

Verder nog even over het oordeel van de jury in de pleasure. Ik denk niet dat je zomaar kan/mag zeggen dat deze jury voorkeur had voor een bepaald type paard. Ik hoorde in de wandelgangen ook iemand beweren dat dit een Quarter jury was. Maar ik heb Brigitte op Wit toch echt met blauwe lintjes zien rondrijden Lachen

Er deden gewoon een paar paarden mee die nog ver verwijderd waren van verzameling. Dat ziet een jury idd in 1 oogopslag. Overigens ben ik in de galop en bij mijn overgangen ook nog ver verwijderd van verzameling, maar dat geheel terzijde Gaaaap

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 23:14

Heb ik ook gezien Marianne, dat je verzameling nog niet all that was tijdens overgangen en galop, maar volgens mij had je geluk en keek de jury meerdere keren net de andere kant op Lachen

Overigens Vippie, die half draf die jij bedoelt was vast en zeker Marco op Misty. Hij is eigenaar van het paardje wat bij Buddy staat, en ook van Misty. Misty is een draver en heeft niet zo'n geweldige galop, misschien dat de jury dat ook gezien heeft? Hij is overigens wel laatste geworden van de geplaatsten, misschien dat dat ook wat zegt.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 09:23

XoNo schreef:
Heb ik ook gezien Marianne, dat je verzameling nog niet all that was tijdens overgangen en galop, maar volgens mij had je geluk en keek de jury meerdere keren net de andere kant op Lachen

Overigens Vippie, die half draf die jij bedoelt was vast en zeker Marco op Misty. Hij is eigenaar van het paardje wat bij Buddy staat, en ook van Misty. Misty is een draver en heeft niet zo'n geweldige galop, misschien dat de jury dat ook gezien heeft? Hij is overigens wel laatste geworden van de geplaatsten, misschien dat dat ook wat zegt.


nee ik bedoel toch echt een andere die eerste is geworden. Geen idee wat namen betreft die ben ik zo weer vergeten, weet allen nog dattie in mijn ogen beroerd galopeerde (dus van voeren galop en van achter huppel draf) en 1e werd, t was een bont paard als ik me goed herinner.
Maakt verder ook niet uit, zegt meer over de jury dan over hem, toch?

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 09:36

Marianne"]
ik was diegene met het groene lintje aan het eind van de pleasure Haha!

En een voskleurig paard, bruine chaps, bruine hoed, nou ja zie mijn profiel zou ik zeggen. En mijn man heeft nog een losgebroken fjord gevangen op het parkeerterrein. Die hoorde bij jullie geloof ik Knipoog
[/quote]

Nee zegt me niks, heb bijna geen prijsuitrijkingen gezien (nadeel van groompje spelen). Jaaah flying Pojack, hihii sukkel. Hij moest de trailer weer even in want hij stond zichzelf dood te eten en daar hattie duidelijk geen zin in.
Blij dat het niet mijn fjord is, hihihihi (sorry Gwen).

[quote="Marianne"]
Verder nog even over het oordeel van de jury in de pleasure. Ik denk niet dat je zomaar kan/mag zeggen dat deze jury voorkeur had voor een bepaald type paard. Ik hoorde in de wandelgangen ook iemand beweren dat dit een Quarter jury was. Maar ik heb Brigitte op Wit toch echt met blauwe lintjes zien rondrijden Lachen
[/quote]

Nou die opmerking van quarterjury kwam gelukkig niet van mij. Maar het viel wel meerdere mensen langs de kant op, das duidelijk. Hoe zit dat eigenlijk bij de kleurtjes van de lintjes weet jij dat?
Want de kleurtjes gaan bij het western anders dan bij het engelse rijden.
Tsja en over witje, das natuurlijk een super knollie, hihihii.

[quote="Marianne schreef:
Er deden gewoon een paar paarden mee die nog ver verwijderd waren van verzameling. Dat ziet een jury idd in 1 oogopslag. Overigens ben ik in de galop en bij mijn overgangen ook nog ver verwijderd van verzameling, maar dat geheel terzijde Gaaaap


Maar er werden ook paarden uit gestuurd die wel goed "verzameld" liepen maarja de wedstrijd is gereden. We hebben er weer veel van geleerd en veel indrukken op gedaan, en niet in de laatste plaats de paardjes.

Heb veel paarden gezien die zeker nog ver gaan komen en wens iedereen veel succes toe bij de volgende wedstrijd.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 09:52

Ach ja een losgebroken fjord kan niet missen dat die van mij is hi hi hi Haha! Haha!
Ik mag dan wel niet in de prijzen gevallen zijn, maar heb er weer een hoop bij geleerd. We blijven gewoon door gaan.
Nog even over de beginners, hoelang mag je bij de beginners starten, Want ik hoorde van sommige dat ze al meerdere jaren bij de beginners starten Verward , lijkt mij niet echt eerlijk tegenover de anderen, maar goed dat is mijn mening.
Maar al met al ik heb er weer een hoop bij geleerd, en we gaan gewoon weer naar een volgende wedstrijd *LOL* .

Gwen

Mijn fjord is niet eigenwijs, hij doet alles op zijn eigen wijze
Only when the last tree has died & the last river has been poisoned & the last fish has been caught will we realize that we cannot eat money
Extra centen verdien?? Meld je dan nu aan Cash4ladies Gekkengoud


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers