IK WEET ECHT NIET MEER WAT TE DOEN!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

IK WEET ECHT NIET MEER WAT TE DOEN!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 11:26

Hey iedereen,
Ik heb een probleemke:
Ik heb een Belgische warmbloed pony,normaal gezien is hij vurig maar toch ( redelijk braaf) Lachen .Gisteren wou ik hem opzadelen,ik deed eerste zijn hoofdstel aan,en zodra dat ik de teugels over zijn hoofd had gedaan,werd hij helemaal gek.Hij sprong naar achter sleurde mij een meter mee en vloog(zodra dat de teugels over zijn kop weg waren)weg!!Hij speelt nogal regelmatig de baas en is heeeeel dominant.Maar zoiets had hij nog nooit gedaan!IK was zo kwaad!! Boos! !!!!Want eigenlijk is het allemaal dikke komedie.En toen da ik hem na een kwartier eindelijk gevangen en het terug wou proberen,deed hij weer onozel,maar gelukkig in mindere mate!Na een tijdje gesukkel heb ik dan uiteindelijk toch het hoofdstel aangekregen.Vandaag zou ik terug op hem willen rijden,maar hem kennende gaat hij het terug proberen!!IK hoop dat iemand een paar ideen heeft ??????????????
GRoetjes Julie

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 11:38

Je kunt proberen om het halster gewoon aan te laten (en hem daar ook vast aan te laten staan als je het hoofdstel omdoet) en dan het hoofdstel erover heen doen. Als hij dan de benen wil nemen als je de teugels om zijn hals doet staat hij nog vast....gewoon slimmer zijn dan je pony, zet hem gewoon vast. Je zult merken dat hij het na een paar keer proberen niet meer flikt (dan komt hij weer met en ander truukje, maar deze heb je opgelost)
Je kunt gewoon rijden met het halster onder het hoofdstel. Als we een paar weken verder zijn kun je het weer zonder proberen.

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 12:02

Ik hoop dat het werkt!!!
GRoetjes Julie

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 12:19

Is het echt komedie Verward ? Kan hij geen pijn hebben ergens ? Als ik jou was zou ik eerst onderzoeken of het echt niet ergens aan kan liggen voordat je met maatregelen begint. Succes *LOL* .

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 12:22

HIj heeft ooit iets aan zijn tanden gehad.Maar dat kan het niet zijn.Want hij doet al onnozel als ik zijn teugels over zijn kop doe!
GRoetjes Julie

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 12:29

als dit de eerste keer is geweest kan het best zijn dat ie van iets geschrokken is.hoeft niet meteen vervelend gedrag zijn geweest.
halster om zijn hals doen is een goede tip

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 12:35

Dus is hij waarschijnlijk ergens om de een of andere (paarden)reden bang geworden. Mijn paard kon sinds een half jaar keurig stil staan bij het opstijgen, maar sinds een paar weken ging hij er weer gelijk vandoor in galop of draf zodra ik mijn been over hem heen wou zwaaien Verward . Oorzaak: 1 iets minder subtiele ruiter op mijn paard opgestegen. Gevolg: omdat ik nu ook niet meer normaal op kon stijgen werd het steeds erger. Ik heb gewoon weer een stapje teruggedaan en ben weer gaan opstijgen met z'n koppie tegen het hek aan, zodat hij geen kant opkon. Toen hij vervolgens stil bleef staan en niet eens omhoog kwam, heb ik hem de hemel ingeprezen en wat lekkers gegeven. Voorlopig moet het dan maar weer even op deze manier. Wat ik bedoel voor jouw paardje is dat je met geduld waarschijnlijk verder komt als met strengere maatregelen. Ik zou hem sowieso niet vastzetten want als hij gaat hangen is de paniek nog groter Huilen . Een paard denkt nu eenmaal heel anders als wij Pling