AU!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Nielojram

Berichten: 7790
Geregistreerd: 14-02-02

AU!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 10:33

Hallo Allemaal,

Ik moet even mijn verhaal kwijt.. Gisteren prachtig weer, kar erachter, paard ervoor en met zijn drietjes op pad voor een flinke rit.
Ik sta in Santpoort en vlakbij is een groot recreatiegebied Spaarnwoude. Ik was daar al een poosje niet geweest dus Spaarnwoude was de route.

Druk op de weg, prachtig weer, heel Nederland heeft opeens een fiets en een caravan, maar mijn dappere fjord heeft daar niets van dus nono problemo.

Op een gegeven moment rij ik, op de openbare weg, langs de overdekte skipiste `Snowplanet`. Mijn fjord denkt opeens; `he, vlaggen, eng!`.
Hij stapt naar rechts, de berm in, en daar lagen van die betonblokken..
Het eerste blok raakte we licht, alleen het tweede gingen we vol op..Daar lagen we, kar op zijn kant..AU!!!

Alledrie in het gras beland en mijn paard stond (gelukkig) al om zich heen te kijken waar hij eens zou kunnen beginnen met grazen.. Ik snel overend, opeens overal mensen, leidsel opgeknoopt ( ik had ze nog vast!!) en de iemand hielp de kar overeind. Maar mijn vriendin bleef liggen.. Mijn andere vriendin was ook nog heel en ik kreeg het even zwart voor mijn ogen en misselijk, maar eventjes door de knieeen en snel wat doen, want dat paard moet daar weg.
Ondertussen lag mijn vriendin nog steeds op de grond..Iemand snel een ambulance gebeld, politie komt uit het niets opdagen en vraag mij niet waar al die mensen vandaan komen!!
Gelukkig was er iemand die mij hielp, het lamoen was helemaal verbogen dus paardje moest uit het tuig (was ook nog heel!! ben zeer blij dat ik die investering heb gedaan, niets gaat er boven kwaliteit!!)
Ambulance-personeel ontfermden zich over Liesbeth en ik werd geholpen met het lamoen. Paardje mankeerde niets, had alleen honger (those damned fjord´s!) en mijn andere vriendin was ook weer scherp en alert.

Nou, mijn vriendin met de ambulance afgevoerd, ze was tussen de leuning van de wagen en een wegwijzerpaal terecht gekomen, maar kon haar been nog bewegen ondanks de pijn.
Ik het paard weer voor de wagen en op naar huus!
Nog even de trillerietus toen ik naar huis reed, maar het ging allemaal oke.
Op stal aangekomen, paardje verzorgd, kar gecheckt, alleen het lamoen is verbogen maar voor de rest mankeerden mijn tanken (paard en kar) niets!!!

Mijn vriendin kwam later weer naar stal, ze had flinke kneuzingen en bloeduitstortingen maar geen breuken etc. GELUKKIG!!
Al met al een heel gebeuren weer, maar goed afgelopen.

Het ironische van dit verhaal is, ik rij al 9 jaar aangespannen. Mijn fjord kon het al, en ik heb een hoop van hem ´geleerd´.
Afgelopen winter/lente heb ik eindelijk een koetsiersbewijs-cursus gevolgd. Ik had eindelijk de gelegenheid omdat te gaan doen, mijn drijfveer was het leren van achenbach.
Laatst ook voor de eerste keer een oefenmarathon gereden, dat is TOP.
Maar drie weken terug geslaagd voor de cursus en gisteren maar weer eens de kar erachter ( het was zo slecht weer de laatste tijd) gehangen en op pad. Gebeurt er zoiets!! Ik rij al 9 jaar ´schadevrij´ en nu boem is ho, zeg maar!!

Affijn, weer een ervaring rijker ( ik ga niet meer naar Spaarnwoude) en als mijn lamoen is vermaakt, gaan we weer op pad!

Zo zie je maar weer, een koetsiersbewijs zegt niet alles, maar het is geen reden om het niet te doen. Veiligheid bestaat niet, maar je kan er wel alles aan doen om het na te streven!!
Groeten Marjolein!

Es war schön.



Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 10:40

pfoe he zeg wat 'n verhaal..
Ik snap best dat je je het leplazarus geschrokken bent en de trilleritus had..
Gelukkig dat het verder goed afgelopen is en dat er mensen in de buurt waren, of getoverd werden Knipoog

:evaw:

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:47

Sjonge sjonge zeg dat is wel ff schrikken he.
Ik zou ook helemaal staan te shaken, maar zo zie je maar een ongeluk zit in een klein hoekje Verdrietig
Een koetsiersbewijs maakt daar helemaal niks aan uit, want ook massa's mensen met een autorijbewijs krijgen nog ongelukken Frusty
Gelukkig dat het met jullie allemaal is goed gekomen, en dat je zo een koele fjord hebt.
Succes de volgende keer weer met mennen.......maar nu rijd je vast weer 9 jaar schadevrij Knipoog

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Re: AU!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 10:58

Hé Bitchie, wat doe je nu weer???? Kwijl
Je bent toch wel weer aan het mennen?
Ben je al weer klaar voor de najaarsmarathon (in oktober) }>

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: AU!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:02

Bolle schreef:
Hé Bitchie, wat doe je nu weer???? Kwijl


Zoals je misschien kunt zien is jouw reactie wat aan de late kant, daar het 'ongeluk' in mei dit jaar gebeurde Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Bolle

Berichten: 722
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:00

Dat had ik gezien, echter ik ben - zoals je je had kunnen zien in mijn profiel - pas sind een paar dagen op deze site bekend.
The Bitch is echter een oude bekende van mij, we hebben allebei op dezelfde mencursus gezeten.
Als je foto's van haar marathonwedstrijd wil zien, dan moet je maar eens op mijn website kijken: http://groups.msn.com/paardenenmensport ... 42002.msnw
Die met die fjord is ze.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 13:11

Bolle schreef:
Dat had ik gezien, echter ik ben - zoals je je had kunnen zien in mijn profiel - pas sind een paar dagen op deze site bekend.


Aha, dan is het in dat geval handig om ook de regels even te lezen....... Het is nl niet de bedoeling om zo'n oud topic omhoog te halen. Haha!

Evengoed welkom! en veel boktplezier!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

muurbloempje

Berichten: 85
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 14:51

ik las het verhaal zonder je naam te weten wist ik precies wie jij bent sta niet raar op tekijken dat zoiets gebeurt niks negatiefs hoor maar vind dat echt wat voor jou

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 13:16

Oud topic..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 2 bezoekers