Hoe combineren jullie studeren met paardrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Hoe combineren jullie studeren met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 20:31

Ik studeer en op dit moment rijd ik niet. Ik vraag me af hoe ik paardrijden en paarden met mijn studie zou kunnen combineren. Het gaat mij meer om het leven naast het studeren dan de studie zelf, naast je studie valt altijd wel tijd te maken. Maar ik wil gewoon aan het einde van mijn studietijd het gevoel hebben dat ik dingen gemist heb. Het is uiteindelijk de tijd van je leven waarin je de tijd en de kans hebt om andere dingen te proberen. Ik weet het, het gaat puur om keuzes maken maar ik ben gewoon benieuwd hoe andere mensen die keuzes hebben gemaakt, en hoe ze hun tijd verdelen.
Groetjes Marije

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)


Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:07

Ik studeer al 6 jaar aan de universiteit (ben gelukkig bijna afgestudeerd, nog 2 maanden te gaan :-)), & heb er nog voor ik aan mijn studies begon bewust voor gekozen om enkel nog recreatief te rijden. Ik heb een pony, die een luilekkerleventje met vriendjes op een wei leidt, waar ik in het weekend buitenritten mee maak, & die tijdens de week verzorgd wordt door mijn vader en/of door een vriend, want ik zit op kamers en ben dus enkel in het weekend thuis. In het begin volgde ik nog één keer per week les met haar, maar daar hadden we geen van beide veel plezier in (daar had ik haar tenslotte ook niet voor gekocht), dus daar ben ik mee gestopt. Daarbuiten geef ik in de vakanties les op ponykampen en af en toe rijd ik eens een paard van vrienden. De wedstrijden mis ik absoluut niet, ben niet van plan om in mijn hele leven nog één wedstrijd te rijden, maar 'k zou wel graag meer rijden en lessen. En 'k ben dat vast en zeker terug van plan over enkele jaren. Maar 'k heb er absoluut geen spijt van, ik heb echt 'student' kunnen zijn de afgelopen jaren, ik ken er nu de voor- en de nadelen van, hoef nergens spijt van te hebben, & weet wat ik later wil 'op paardengebied'! Amai, dit klinkt melig… ;-)

Soit, ik denk dus dat je geen spijt hoeft te hebben van je keuze!

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:13

c
Laatst bijgewerkt door janna op 05-05-22 07:46, in het totaal 2 keer bewerkt

-

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:26

Ooh, wat ben ik blij! Ik heb bijna mn (mbo) diploma op zak en kan strax lekker gaan werken.
Ik heb geluk, ik leer makkelijk dus ik heb nooit de paarden moeten laten staan omdat ik moest leren.

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:30

Tijdens mijn studie heb ik nog gewoon gelest op een manege. Ik was toen ook niet in staat om een eigen paard te onderhouden. Toen ik ging afstuderen ben ik 2 keer per week gaan rijden. Toen ik klaar was met mijn studie kreeg ik een verzorgpaard aangeboden, die ik later gekocht heb. Sinds ik werk heb ik dus gelijk de kans genomen om een eigen paard te kopen, tijdens mijn studie had ik daar het geld en de tijd niet voor.

Sprakeloos

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 22:08

Nouja, bij mij hebben de paarden dus wél prioriteit boven het studentenleven.
Ik was al nooit zo'n uitgaanstype (vind het best leuk hoor, maar hoef echt net elke week) - ik ga weleens maar dan blijf ik gewoon slapen bij iemand in groningen/zwolle.
Ik ben nu eerstejaars (bijna tweedejaars Lachen ) en woon nog thuis. Tsja, soms is het niet alles, maar het is ook wel heel handig en m'n paard is thuis.... Amiga start ik nu Z1 bij de paarden en die train ik fanatiek (ik rijd haar elke dag, ze heeft één dag in de week rust). Daarnaast rijd ik bij de buren nog een jonge merrie (op het moment om de dag heel licht, ze krijgt de 25e een veulen). Dat paard ga ik eind dit jaar/begin volgend jaar ook starten en hoe dat gaat lopen......dat zien we wel, feit is dat ik die dan ook fanatieker moet gaan trainen en meer concoursen rijden. Maar het moet wel te doen zijn denk ik. Ik zou echt niet zonder paardrijden kunnen!
En ja, m'n ouders betalen wel heel veel en steken er veel tijd in. Dat is essentieel.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 23:56

Ik zit eigenlijk naast mijn studie bijna alleen bij mijn paard.
Het zou ook anders kunnen natuurlijk, maar dat wil ik gewoon niet.
Af en toe duik ik 's middags wel even een cafeetje in om een pilsje te drinken met wat studiegenoten, maar ja....
ik zit gewoon liever bij m'n paard en mijn sociale leven lijdt er niet onder. Voor mij ideaal...

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 08:07

Ik zit dus wel op kamers, maar ik ben wel in principe elk weekend thuis. Daar rijd ik nl. op het paard van de ouders van mijn vriend (Duvel) en ga daar ook wedstrijden mee starten. Met hun vorige paard reed ik verleden jaar ook nog wedstrijden in L2, nu begin ik weer in de B.
En in de buurt van mijn kamer heb ik nu ook een paardje gevonden om 3 dagen in de week op te rijden, de fries Tryntje. Ik geef niet zo heel veel om uitgaan en een echt studentenleven, zeg maar. Af en toe gaan we wel uit hoor, met een groepje studiegenoten, maar van mij hoeft dat echt niet elke week, laat staan donderdag, vrijdag én zaterdag! Dus ik vind het prima te combineren.
Het is soms wel een beetje lastig, als ik dagen maak tot half 6, is het allemaal haasten, want dan moet ik snel gaan rijden en dan nog koken en dan nog dingen voorbereiden (dat sla ik dan nog wel eens over Haha! ) en ook nog de was doen, je kamer netjes houden, tv kijken en op tijd naar bed(?), maar meestal lukt dat prima hoor.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 08:15

Heb altijd verzorgpony's gehad, en die dus ook in m'n studentnentijd aangehouden, ik woonde 18 km van Groningen, en studeerde in Groningen, dus dat ging prima. Ben niet lid geweest van een studentenvereniging, dus had tijd genoeg.
Heb aan m'n studie m'n huidige verzorgpaardje overgehouden, rij er ook wedstrijden mee. Heb gewoon mazzel gehad dat ik bij de juiste persoon ben afgestudeerd Haha! Haha! Haha! .

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 11:50

Leuk om alle reacties te lezen, ik merk dat het bij de meeste mensen een beetje alles of (bijna) niets is. Ik heb al een HBO opleiding achter de rug in Vlissingen, ik woonde daar wel op kamers maar ik had voor twee dagen in de week een bijrijdpaard bij mijn ouders in de buurt (ik kom uit de omgeving van Goes, dus dat was goed te combineren). Ik studeer nu in Wageningen voor het eerste jaar, ik heb nog ongeveer anderhalf jaar te gaan en rijd op dit moment niet. Stappen en uitgaan doe ik niet eens zo heel veel, af en toe even de flatkroeg in maar omdat ik al even studeer werk ik aardig wat bij om de studieschuld niet al te hoog op te laten lopen. Verder roei ik en zit ik in een commissie (al is dat maar een kleine). En mijn vriend vindt het ook wel leuk als hij me nog eens ziet. Aan de ene kant kan ik wel accepteren dat het over een paar jaar pas echt serieus paardrijden kan worden (´savonds thuiszitten is uiteindelijk ook maar niks) maar ik kan paarden wel heel erg missen. Ik vind het moeilijk om een goede manege te vinden en om in een vreemde omgeving nieuwe paardenmensen te leren kennen. Ik breng ook mijn weekenden door in Wageningen dus thuis rijden is geen optie. Misschien loop ik vanzelf wel tegen iets aan, ik weet nog niet zo goed wat ik gaan doen.
Groetjes Marije

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:59

Op dit moment werk ik 40 uur, volg een HBO opleiding op de woensdag en rij 4 a 5 x in de week paard. Moet heel eerlijik zeggen dat het stellen van prioriteiten me nog wel eens moeite kost Haha!
Ik ga dus gewoon rijden als het heeeeeeeeeel mooi weer is en spijbel ik van school Gaaaap
errug he!
Maar goed, 1e tentamen gehaald door gewoon in de weekenden veel te studeren en vlak voor tentamens wat minder lang op stal te blijven rondhangen Tong uitsteken
Hopen dat ik einde van de maand juni weer slaag Verward Even doorbikkelen dus! Haha!

Op zoek naar de zon!!!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:55

Ik ben nu derdejaars rechten en ik rijd 2 paarden per dag. Vaak rij ik ook nog een jong paard van mijn springinstructeur. Omdat mijn zusje bij de selectie zit, moeten we vaak het hele land door voor trainingen en wedstrijden. Verder heb ik 1 keer in de week springles en 1 keer dressuurles. Ik besteed dus duidelijk meer tijd aan de paarden dan aan de studie...gelukkig kan dit bij rechten ook!! Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken
Ik heb echt voor de paarden gekozen en niet voor het studentenleven, ik weet hoe het is om uit te gaan en dan de volgende dag laveloos in je bed te liggen en mij trekt dat helemaal niet.....daar komt nog bij dat ik de paarden thuis heb staan en dus altijd vroeg op moet om ze te verzorgen.

Wel een voordeel is dan weer dat ik ook 's avonds kan gaan rijden als dat zo uitkomt! Haha!


Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 21:33

ben ik ff blij dat ik niet meer op school zit....

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 21:56

cc

-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21 en 31 bezoekers