Vinden jullie Nederland vol?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Vinden jullie Nederland vol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 18:23

Vinden jullie Nederland (te) vol?
En waarom dan?
Laatst bijgewerkt door * Ellen * op 09-05-02 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 18:25

andere vraag, dus ander antwoord;

Nee. Men vergeet de emigratiecijfers af te trekken van de migratiecijfers.
Verder is bekend dat er sprake is van dubbeltelling, dit komt doordat de meeste migranten die in Nederland komen, wiens asielaanvraag wordt afgewezen, vaak in een andere plaats opnieuw asiel aanvragen. Dit is illegaal, maar wordt heel veel gedaan.

Verder zullen de bedrijven meer moeten spreiden. Bv in het noorden van het land is geen werk te krijgen, terwijl in de randstad een tekort aan werknemers is.
Dat is de reden waarom het druk is in de randstad, omdat daar werk te vinden is. In het noorden van het land is het echt NIET vol.
Laatst bijgewerkt door lies op 09-05-02 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 19:14

Verwijderd gezien het hele topic een andere topicnaam kreeg....
Laatst bijgewerkt door Kleintje op 09-05-02 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:53

je moet het anders formuleren: Het wordt hier steeds drukker! Tong uitsteken

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 23:46

Vol... wat is vol?

Ik zeg niet dat er geen buitenlanders meer bij kunnen.
Ik vind wel dat het instroombeleid anders moet.
Het moet verdeeld worden over het land, verdeeld worden over de wijken in een stad. Er moet geen wijk komen met alleen maar buitenlanders. Men moet de waarden en normen van Nederland gaan aannemen, de taal gaan spreken en al dat soort dingen.
Ik denk dat dit verkeerd gaat. Daarom kunnen we beter tijdelijk de grenzen dicht doen, de mensen die er nu zijn gaan verdelen en gaan begeleiden zodat ze goede opleidingen krijgen en goede banen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 00:00

Kleintje schreef:
Vol... wat is vol?

Ik zeg niet dat er geen buitenlanders meer bij kunnen.
Ik vind wel dat het instroombeleid anders moet.
Het moet verdeeld worden over het land, verdeeld worden over de wijken in een stad. Er moet geen wijk komen met alleen maar buitenlanders. Men moet de waarden en normen van Nederland gaan aannemen, de taal gaan spreken en al dat soort dingen.
Ik denk dat dit verkeerd gaat. Daarom kunnen we beter tijdelijk de grenzen dicht doen, de mensen die er nu zijn gaan verdelen en gaan begeleiden zodat ze goede opleidingen krijgen en goede banen.


denk dat dit een goede uitleg is,...
ben het hier mee eens!

Aurora

Berichten: 523
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: amsterdam

ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 00:50

ja
maar nu woon ik in amsterdam waar al de helft allochtoon is dus dat geeft een vertekent beeld.
daarbij nederland is ZEKER te vol met auto'.s
teveel winkels van hetzelfde.
te vol met mensen met geld en weinig moraal.
te vol met...afijn ga zo maar door..nederland is vol
maar vol met wat???
ieg vol van ontzetting ivm pim.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 01:01

Moeilijk onderwerp!

Ik zou geen Nee willen verkopen aan Azielzoekers en andere immigranten.

Maar ik baal wel weer van alle nieuwbouw wijken die ik ze hier in het 'rustige' Drenthe zie bouwen....

Ik vind ook zeker dat we wel moeten opletten, voordat we wel 'echt' vol raken.

Verder is het gewoon ook zo dat over de hele wereld de bevolking groeit, dus dat is ook iets waar we mee moeten leven en oplossingen voor moeten zoeken...

Anoniem

Re: ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 02:04

Aurora schreef:
ja
maar nu woon ik in amsterdam waar al de helft allochtoon is dus dat geeft een vertekent beeld.
daarbij nederland is ZEKER te vol met auto'.s
teveel winkels van hetzelfde.
te vol met mensen met geld en weinig moraal.
te vol met...afijn ga zo maar door..nederland is vol
maar vol met wat???
ieg vol van ontzetting ivm pim.


Kan ik in mee gaan.
Wil ik nog even aan toevoegen dat NL niet zozeer vol is, maar dat het een stuk zou schelen als mensen wat netter met hun omgeving om zouden gaan.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 07:25

Voor mij is het te vol ja. En met meer mensen krijg je meer regels, regels waar ik schijtziek van werd. Daarom ben ik ook weggegaan.

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 08:47

Tja wat is vol, ik geloof wel dat ik het hier wat vol vind. Ik ben een paar jaar terug naar Canada geweest en heb daar ook een aantal dagen op vancouver island getrokken. Mensen vroegen dan regelmatig naar ons land en de mensen die er wonen. Ook kwam hier de grote van de bevolking in combi met het land aan de orde en als ik dan zei dat er bijna 17 mln mensen op een stuk grond ter grote van vancouver island wonen zag je ze bleek weg trekken. Voor hun gold zo´n beetje de hele canadeese bevolking op V.I. en daar moesten ze niet aan denken! Het is niet vol dat je niet meer kunt lopen, maar het is wel vol dat er maar weinig plekken hier nog zijn waar je alleen kunt zijn. Ga wandelen in de bossen en hele horden wandelen daar tegelijkertijd. Gisteren ben ik naar mijn paarden in Nuenen geweest, en heb er bijna een half uur over gedaan om thuis te komen over een afstand van 7 km! Tja een beetje druk dus.
Verder denk ik dat Kleintje gelijk heeft in haar verhaal, en daar hoor ik Pim Fortuyn ook in terug.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 10:15

jeddah schreef:
Moeilijk onderwerp!

Ik zou geen Nee willen verkopen aan Azielzoekers en andere immigranten.

Maar ik baal wel weer van alle nieuwbouw wijken die ik ze hier in het 'rustige' Drenthe zie bouwen....

Kijk, dat is het. We hebben dan echt niets tegen buitenlanders, maar we willen ons land zo houden als het is.
Niks voller maken want we willen ruimte houden. Koeien horen buiten te grazen, paarden moeten een flink land hebben, flats bederven het uitzicht. Maar... veel mensen is vaak weer goed voor de economie.
Het is zo tegenstrijdig.

Ik denk dat we onze grenzen wel open moeten hebben voor vluchtelingen. Als je het land uit moet omdat je moet vluchten dan is het een ander verhaal dan wanneer je dit wilt omdat je het hier veel beter kan hebben. Je kan niet zomaar naar een ander land. Daar moet gewoon een procedure voor gestart worden.

Kom je hier legaal binnen... prima, geen probleem. Aanpassingsplan doorlopen en welkom. Maar kom je hier illegaal, ga je hier zwart werken en weet ik veel wat, dan vind ik dat als je uit geprocedeerd bent dat je terug moet. Je hebt de stappen doorlopen, het is niet gelukt... sorry... einde verhaal.

Een vriend van mij heeft een vriendin gekregen in Cuba. Hij wilde aanvankelijk naar Cuba vertrekken. Had al een baan aangeboden gekregen, maar forget it, hij kwam er niet in. Dus, ze zijn het omgekeerd gaan proberen, zij naar Nederland. Ze zijn ruim 2 jaar bezig geweest, hoop touwtrekkerij. En jawel, ze moesten eerst trouwen. Getrouwd en wel kon ze eindelijk naar Nederland komen. Maar denk maar niet dat ze er vanaf is. Een verblijfsvergunning voor 5 jaar heeft ze. Dus mocht het in die 5 jaar niet lukken tussen hun, ze zijn verplicht geweest te trouwen terwijl ze elkaar wilden leren kennen en niet alleen "op vakantie zijn bij elkaar", dan kan ze weer terug onder het motto "schijnhuwelijk".

Ondertussen heeft ze uit liefde voor hem thuis haar baan opgezegd, alles achtergelaten en start hier een nieuw leven. Lukt het dus niet dan moet ze terug en... opnieuw alles achterlaten wat ze zo liefdevol heeft opgebouwd.

Is dat dan eerlijk???

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 10:23

Ik vind nederland niet vol of te vol.
Ik vind nederland wel te vol met mensen (lees mensen niet persé buitenlanders) die zich niet of niet voldoende hebben aangepast. Ze mogen van mijn hun eigen geloof, etc behouden, maar hier in Nederland zijn ook regels en daar zullen we ons allemaal aan moeten houden, of je nu wit, zwart, geel, paars of wat dan ook bent...

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 11:00

nederland is niet vol maar ik vind nederland wel vol.
Iedereen word toegelaten in nederland en dat vind ik niet nodig.
Als je kijkt hoeveel alochtonen in nederland wonen vind ik niet leuk
meer.
XXXangel

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:09

"Nederland is niet vol - Nederland is druk. Een beetje te druk..."

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:24

angel schreef:
nederland is niet vol maar ik vind nederland wel vol.
Iedereen word toegelaten in nederland en dat vind ik niet nodig.
Als je kijkt hoeveel alochtonen in nederland wonen vind ik niet leuk
meer.
XXXangel


Waarom vindt je dat niet leuk dan?
Je zegt dat je niet vind dat Nederland vol is, maar je vindt ook niet dat er allochtonen mogen komen? Wat heb je daar precies op tegen dan?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:29

Kleintje"]
[quote="jeddah schreef:
Moeilijk onderwerp!

Ik zou geen Nee willen verkopen aan Azielzoekers en andere immigranten.

Maar ik baal wel weer van alle nieuwbouw wijken die ik ze hier in het 'rustige' Drenthe zie bouwen....



Kom je hier legaal binnen... prima, geen probleem. Aanpassingsplan doorlopen en welkom. Maar kom je hier illegaal, ga je hier zwart werken en weet ik veel wat, dan vind ik dat als je uit geprocedeerd bent dat je terug moet. Je hebt de stappen doorlopen, het is niet gelukt... sorry... einde verhaal.
[/quote]

Helemaal mee eens, maar veel kunnen niet terug, want ze hebben geen geld. Dus dan heb ik liever dat 'wij' voor de terugreis betalen, dan dat ze hier idd illegaal blijven.


Citaat:
Een vriend van mij heeft een vriendin gekregen in Cuba. Hij wilde aanvankelijk naar Cuba vertrekken. Had al een baan aangeboden gekregen, maar forget it, hij kwam er niet in. Dus, ze zijn het omgekeerd gaan proberen, zij naar Nederland. Ze zijn ruim 2 jaar bezig geweest, hoop touwtrekkerij. En jawel, ze moesten eerst trouwen. Getrouwd en wel kon ze eindelijk naar Nederland komen. Maar denk maar niet dat ze er vanaf is. Een verblijfsvergunning voor 5 jaar heeft ze. Dus mocht het in die 5 jaar niet lukken tussen hun, ze zijn verplicht geweest te trouwen terwijl ze elkaar wilden leren kennen en niet alleen "op vakantie zijn bij elkaar", dan kan ze weer terug onder het motto "schijnhuwelijk".

Ondertussen heeft ze uit liefde voor hem thuis haar baan opgezegd, alles achtergelaten en start hier een nieuw leven. Lukt het dus niet dan moet ze terug en... opnieuw alles achterlaten wat ze zo liefdevol heeft opgebouwd.

Is dat dan eerlijk???


Aan de ene kant niet, want zij woont hier idd en heeft ook het een en ander opgebouwd. Aan de andere kant: dat weet ze van te voren en dat is een risico die je "in name of LOVE" Knipoog neemt. Ze is geen vluchtelinge en er is dus geen reden voor haar om niet terug te gaan.

Uiteraard is het weer anders als ze kinderen krijgen...

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:31

Gister hoorde ik weer een goeie beredenering. Ik weet niet wie het zij maar t was op TV.
Nederland is niet vol. Alleen te rommelig. Net een niet goed opgeruimde kamer.

Ik vond het wel een goeie. Maar het word wel steeds drukker.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:38

Dennis schreef:
Gister hoorde ik weer een goeie beredenering. Ik weet niet wie het zij maar t was op TV.
Nederland is niet vol. Alleen te rommelig. Net een niet goed opgeruimde kamer.

Ik vond het wel een goeie. Maar het word wel steeds drukker.


Volgens mij was dat een quote van Pim zelf.
Ik ben het met deze uitspraak ook zeker eens.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:43

lis"]
[quote="Dennis schreef:
Gister hoorde ik weer een goeie beredenering. Ik weet niet wie het zij maar t was op TV.
Nederland is niet vol. Alleen te rommelig. Net een niet goed opgeruimde kamer.

Ik vond het wel een goeie. Maar het word wel steeds drukker.


Volgens mij was dat een quote van Pim zelf.
Ik ben het met deze uitspraak ook zeker eens.
[/quote]

Ik weet niet wie het zei. Maar het is zeker zo. Als Nederland 'opgeruimt' was leek het al een stuk minder druk. Maar steden en drukke plekken houd je dus het zal altijd wel 'druk' blijven.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:17

Afgezien van termen als allochtonen en aanpassen vind ik dat nederland absoluut te vol is. En feit is dat nederland met het kleinste oppervlak de meeste asielzoekers binnenlaat. DAt werkt natuurlijk niet. en dat merk je. Mensen verliezen respect voor elkaar omdat ze meer ruimte op moeten geven dan ze willen. Ik vind het eigenlijk ook een beetje aso als mensen meer dan 2 kinderen krijgen. Dat kan niet meer in dit land. Maar goed,dat is mijn mening. Ik weet wel dat daar tegenover ook veel mensen zijn die geen kinderen krijgen. Maar de bevolking neemt toe, heel erg hard. En waar zal dat dan eindigen? Dat kan toch niet goed blijven gaan? Ik ben het absoluut eens met Kleintje. Koeien moeten kunnen bljiven grazen in weilanden, paarden ook, en wij moeten eens een keer fatsoenlijk door bossen kunnen fietsen, rijden en wandelen.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 10-05-02 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:28

Zoals al werd gezegd, in Nederland is het druk, TE druk!
Kijk eens om je heen, van alles neemt toe, omdat er meer en meer mensen komen. Alle mensen hebben wensen en willen die het liefst realiseren. Dan bedoel ik op allerlei gebied.....met als gevolg dat het dadelijk potdicht zit hier in allerlei opzichten.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:33

hmmz, kinderen neem je niet, die krijg je.

Maar goed, weer on-topic;

Hier in het noorden kan ik van Groningen naar Zwolle rijden, en het enige wat ik langs die oersaaie A28 zie, zijn weilanden, koeien en bossen.
Dat is toch bij jou in Brabant niet veel anders, Desiree? (jij komt toch uit Brabant, of zit ik fout?)

En zoals iemand anders al aangaf; niet alleen in nederland neemt de bevolking toe, in heel de wereld groeit de bevolking.
Verder zou er in nederland, wanneer er geen asielzoekers meer zouden opgenomen worden, een vergrijzing ontstaan.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:37

Pim mocht niet zeggen dat het vol was.
Dus zei hij maar:

Ik mag niet meer zeggen dat dit land vol is maar dat het druk is, in mijn ogen een beetje te druk!.


Ben het hier wel mee eens.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 10-05-02 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:39

Brabant geeft ook al niet meer zo veel ruimte. Hier is het ook al aardig druk.
Dus om vergrijzing tegen te gaan, moeten we het maar doen met buitenlandse jeugd die hierheen komt met een 'nobel' doel! ???