Kat maakt me wakker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
EsBianc

Berichten: 823
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Veldhoven

Kat maakt me wakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-10 14:25

Ik heb 4 weken geleden 2 katten uit het asiel gehaald. Ze zijn beide een jaar oud. 1 is vrij rustig en laat me dan ook met rust, maar de ander veranderd 's nachts in een springende wilde kat.

Op het begin kwam hij miauwend, rennen over het bed, stuiterend met zijn speeltjes enz de hele nacht door binnen (in-uit-in-uit-in-ui enz). Ik heb het eerst met de plantenspuit geprobeerd, maar dit werkte niet.
Daarna ben ik overgegaan op negeren. Dit lijkt duidelijk beter te werken. De eerste nacht heeft hij een half uur lang aanvallen op zijn speeltje (deze neemt hij mee naar de slaapkamer, teruggooien naar de kamer geeft een apporteer-effect) en mij uitgevoerd. Vervolgens is hij naar de kamer gegaan en kwam hij maar af en toe terug. En dat gespring als ik ga slapen wordt steed minder, hij blijft de hele nacht rustig, maar rond 5 uur/half 6 word ie wild.. dan komt ie weer aan met zijn speeltjes en zijn gespring. Dan helpt ook negeren niet meer. Heeft iemand een oplossing?

Ik wil wel graag de deur naar de slaapkamer open houden zodat ze de mogelijkheid hebben om evt bij mij te komen liggen.

Mijn teddy :+:
I make mud, dirt and horse hair a fashion statement


Pikeur

Berichten: 6304
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Kat maakt me wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:27

Oh haha zo kunnen mijn katten ook zijn, ik vind het zelf eigenlijk wel echt superleuk maarja :=

Kun je ze niet opsluiten in je slaapkamer 's avonds? Zodat ze niet heen en weer kunnen rennen, en niet bij hun speeltjes kunnen

Schuur_

Berichten: 4858
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:28

Gewoon de deur dicht doen?

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:28

Dit had je van tevoren kunnen bedenken natuurlijk. Katten zijn nachtdieren.

quincy123

Berichten: 1334
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:28

Ik wil graag even meelezen, mijn kat doet namelijk hetzelfde...
Deur dicht is bij mij geen oplossing dan gaat hij staan miauwen totdat de deur open gaat... dit heb ik 3 weken volgehouden maar 3 weken zonder nachtrust werkt niet....

Rennie89
Berichten: 37235
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kat maakt me wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:30

Mijn katten zijn ook bloedirritant in de ochtend, ze beginnen honger te krijgen en haten elkaar en vechten dus ook volop in mijn kamer, gooien spullen op de grond etc := dus ik probeer er telkens 1 in mijn kamer te houden. de ene keer is ze lief de andere keer is het weer herrie. wat goed helpt is eten geven in de avond :j

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:31

Gewoon deur dicht houden. Waarom wil je ze perse bij je hebben?

Gelukkig is het bij mij nooit een issue geweest, ik denk dat ze beiden bij de fokker al snel geleerd hadden: zodra het avond is en alles wordt donker, dan is het baasje niet meer beschikbaar.

Mijn poezen mogen overdag overal komen, maar 's nachts stel ik prijs op mijn rust en blijven ze mooi uit de slaapkamer.

EsBianc

Berichten: 823
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-10 14:32

Ik wil graag dat ze ook in de slaapkamer kunnen omdat ik fulltime werk, vind het een fijn idee dat ze dan 's nachts ook bij mij kunnen liggen als ze dat willen.

Alleen in de slaapkamer 's nachts is geen optie, dan blijf in heen en weer sjouwen met de kattenbak, of ik zou een 2e kattenbak erbij moeten kopen.

En het is ook wel grappig :) Net voor ik ga slapen kan ik er wel om lachten, maar niet om 5 uur, dan wil ik slapen.

Mijn katten hebben nu trouwens nog 24 uur per dag eten beschikbaar, wat ik overigens op korte termijn wel ga veranderen.
Laatst bijgewerkt door EsBianc op 21-05-10 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijn teddy :+:
I make mud, dirt and horse hair a fashion statement

cile205
Berichten: 1027
Geregistreerd: 29-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:33

Mijn mannetje houd mij ook regelmatig wakker, reageer ik niet, dan merk ik het wel, komt ie op men hoofd staan krabben.

Ik heb me erbij neergelegd. Aangezien hij bij mij thuis alles maar dan ook alles mag... en ik er toch veel te goed voor ben ;-)

Spike mijn allerliefste ventje...R.I.P. 01-02-2003 - 10-05-2006
Cleo mijn allerliefste meisje... R.I.P. 18-02-1995 - 11-05-2009

_Pien_

Berichten: 633
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Aldeboarn Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:33

hahaha, 1 van die van mij heeft dit ook. Zij heeft dit gedrag helemaal nu het weer weer zo mooi is. Wat ook helpt is voordat je gaat slapen nog een paar brokjes geven.
Hebben ze ook de mogelijkheid om naar buiten te kunnen?

Ik stap soms gewoon uit bed en doe het raam open zodat ze weer lekker naar buiten kunnen. vaak doen ze dan even hun behoefte buiten en komen ze weer binnen om verder te slapen.

negeren is goed, gewoon volhouden. sterkte

paarden schenken de vleugels die ons ontbreken

Vloorlena DML, PSG met winst op naar het inter I :-)

Rennie89
Berichten: 37235
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:33

gewoon deur dichthouden? moet je mijn kat eens horen als die naar binnen wil (althans, de kat die ik niet in mijn kamer wil hebben maar er al is voor ik er ben :') ) het lijkt wel een sirene! niet normaal. Puk de zwarte slaapt elke nacht bij me, ze kan namelijk niet met Figaro in de woonkamer blijven omdat ze elkaar vermoorden (broer & zus). als ze in mijn slaapkamer zjin blijft het rustig tot 6 uur := tenzij ik ze heb volgepropt met eten, houden ze zichzelf wel even zoet tot 11 uur :P

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20038
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:34

Ik zou ze lekker moe maken voor je gaat slapen, en dan zoals Pien zegt wat brokjes geven? Uitgespeeld en buikje vol, dan zouden ze toch gezellig met het baasje moeten willen gaan slapen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27957
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:35

Ik denk dat dit iets is wat je voor lief moet nemen als je ze niet elders wilt opsluiten....Onze kleintjes hebben een ingebouwde wekker en komen ons (zij het iets rustiger) wakker spinnen :<3 Geen gespring en gedoe dus, maar alle katten zijn nu eenmaal anders en ik denk dat dit bij die van jou hoort....Dus: opsluiten of je erbij neerleggen denk ik ;)

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:35

Je kan dan om half 5 toch even op staan, kat uit de kamer gooien en deur dicht? Hebben ze lang genoeg de tijd gehad om bij je te liggen :D .

“If you were half as funny as you thought you were, my boy, you'd be twice as funny as you are.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:36

Mijn katten komen om die reden dus echt niet op mijn slaapkamer, overdag niet en 's nachts al helemaal niet :n Vind het vies, al die haren zitten al overal en dan ook nog eens in je bed..

EsBianc

Berichten: 823
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-10 14:36

De katten zijn alleen binnen. Als het me echt te gek word doe ik ze alleen in de woonkamer, en dan hoor ik ze daar niet over, niet miauwen en niet krabben aan de deur of zo.

Maar ik begrijp dus dat ik of:
1: het maar moet accepteren
2: de deur dicht doen

Mijn teddy :+:
I make mud, dirt and horse hair a fashion statement

Rennie89
Berichten: 37235
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kat maakt me wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:37

nee je moet ze eten geven voor het slapen :j dan worden ze al rustiger :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:39

EsBianc schreef:
De katten zijn alleen binnen. Als het me echt te gek word doe ik ze alleen in de woonkamer, en dan hoor ik ze daar niet over, niet miauwen en niet krabben aan de deur of zo.

Maar ik begrijp dus dat ik of:
1: het maar moet accepteren
2: de deur dicht doen


Mijn zijn ook alleen binnen, maar 's nachts moeten ze het met alleen de woonkamer doen en die is ruim zat.. Overdag hebben ze de hal erbij, maar als ik ze daar 's nachts in laat gaan ze miauwen bij mijn slaapkamerdeur..

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:39

Mijn kat zat ook altijd al om 6 uur aan bed te jammeren en rond te trippelen. Wat heel erg heeft geholpen is zo'n automatische voerbak. Die stelde ik dan in op een bepaalde tijd. Na een tijdje wist m'n kat dat hij niet bij mij moest zijn voor eten, maar bij die voerautomaat, dus liet ie mij met rust.
Nu gebruik ik die voerautomaat niet meer, omdat hij nu gewend is aan een bepaald tijdstip, en dat is als de wekker gaat, dan komt hij ook meteen hard naar de keuken gerent. :D
Ik doe ook wel eens 's avonds voor ik naar bed ga brokjesjacht :D . Dan gooi ik een brokje weg en dan holt hij daar hard achteraan om 't op te eten, dan is ie de volgende ochtend meestal ook een stuk rustiger.

Cuando menos piensas .... sale el sol

ElsB

Berichten: 937
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:43

EsBianc schreef:
Ik wil graag dat ze ook in de slaapkamer kunnen omdat ik fulltime werk, vind het een fijn idee dat ze dan 's nachts ook bij mij kunnen liggen als ze dat willen.

Alleen in de slaapkamer 's nachts is geen optie, dan blijf in heen en weer sjouwen met de kattenbak, of ik zou een 2e kattenbak erbij moeten kopen.

En het is ook wel grappig :) Net voor ik ga slapen kan ik er wel om lachten, maar niet om 5 uur, dan wil ik slapen.

Mijn katten hebben nu trouwens nog 24 uur per dag eten beschikbaar, wat ik overigens op korte termijn wel ga veranderen.

Een 2e kattenbak is zowiezo geen slecht idee; eigenlijk moet je 1 bak per kat hebben, plus nog 1 extra. Dat vinden katten het fijnst.

Het gedrag blijven negeren is het enige dat werkt (kan lang duren, da's waar, dus volhouden maar). Ook schelden etc. is een reactie en het maakt hen echt niet uit dat jij die reactie negafief bedoelt.

De hele dag voer beschikbaar is wel het beste voor katten; ze eten namelijk steeds kleine beetjes. Wat leuk is om te doen is brokjes her en der door je huis verstoppen, die je katten dan op moeten zoeken; dan hebben ze iets te doen (voedselverrijking heet dat, je kun er via google wel meer informatie over vinden). Hier vind je meer info: http://www.kattengedragstherapie.nl

Hoopvol reizen is beter dan aankomen en de inspanning is het echte succes.

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Kat maakt me wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:44

Ik heb voor twee katten, twee bakken. Dat vind ik eigenlijk wel het minimum.


Anoniem

Re: Kat maakt me wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:47

Nou ik heb gewoon 1 bak (sinds vorige week wel een erg grote :+ ) voor 2 en daar mogen ze het mee doen ;) Ze weten niet beter en ik heb niet de ruimte voor 2 bakken..

Rennie89
Berichten: 37235
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kat maakt me wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:48

ik heb ook maar 1 bak, maar 1 kat doet zijn behoefte vooral buiten (vooral eigen tuin ;) voordat ik boze mensen over me heen krijg! ) en de ander doet het soms wel soms niet binnen

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:49

Abeltje77 schreef:
Ik heb voor twee katten, twee bakken. Dat vind ik eigenlijk wel het minimum.


Idem hier :)

Ik zou TS overigens ook aanraden de katten buiten de slaapkamer te laten als je wilt slapen. Of zoals eerder is gezegd, eten geven :)

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 14:53

breezy302 schreef:
Dit had je van tevoren kunnen bedenken natuurlijk. Katten zijn nachtdieren.


Klopt en soms heb je rust en SOMS niet.... ze vinden van alles zelfs met een klein papiertjes kunnen ze je nachtenlang wakker houden. Die van mij haalde ik toen ze 7 weken waren en nu zijn ze een jaar oud.

Heb die van mij toen opgesloten in de badkamer. Mijn slaapkamer deur moet openblijven voor mijn meiden. Gevolg was een mooi klaag concert uit de badkamer pfffffffffff.

gaat nu soms heel goed en soms niet.....ach het went wel....heb ook een 2ling van 2,5 jaar oud.


Ik heb idd ook 2 bakken vaak valt mij op dat ze een voor de poepjes gebruiken en de andere voor de plas. Nadeel is alleen dat de poepbak dus beneden in de gang staat en dus verschrikkelijk stink zou hem dus eigenlijk iedere dag moeten verschonen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jasmijn16, Peachy en 137 bezoekers