welk formaat pony zoeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

welk formaat pony zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 13:57

een meisje van 9 die ik ken mag misschien een pony van der ouders
ze stalt hem dan bij Toscar en ik kan haar dan helpen enzo.
Ouders hebben weinig verstand van paarden en hebben mij gevraagd hoe groot de pony zo moet zijn.
Meisje is 9, iel en zal zo'n 165 worden
Wat raden jullie aan?
Ze kan een beetje paardrijden en mij leek een C-er een mooi formaat voor haar.
wat denken jullie? want kijk, kan wel een grotere pony uitzoeken omdat ze er dan langer plezier van heeft, maar aan een C-er heeft ze nu meer!

Wat vinden jullie?

matty
Berichten: 181
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:04

Een c-tje kan wel, want ze is ok nog jong en als een D koopt, moet ze altijd op wedstrijden tegen oudere meisjes en jongens rijden en dat kan soms heel frustrerend zijn. En met een niet al te grote pony kan ze zichzelf ook redden en heeft ze niet altijd hulp nodig Lachen Party!!

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:19

Ik zou een wat kleinere D-pony kopen ongeveer 142, en misschien wat ouder een jaar of 10, daar kan ze veel van leren en die zijn vaak makker.
En over 10 jaar is de pony oud en ie op rust en kan ze als nog een paard kopen, dan is ze 19.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:24

ik zou voor dr een groot Ctje kopen, van zo'n 1.38/1.40 (<- is toch nog C??) maarja zoiets, heeft ze nu meer aan en bovendien past ze met 1.65 er ook nog wel op...
Ik ben ook 1.65 en ik rijd op een pony van 1.45, waarmee ik van alle stokmaten (varieerd van 1m. t/m 1.65) het meest plezier me heb, omdat ik haar beter kan hanteren, ben neit zo sterk n mijn armen en benen, en als je dan voor haar ook meteen een dikke D zoekt, kan best zijn dat de pony baas over haar word, of dat ie gewoon hel lief en betrouwbaar is, maar gewoon wat sterk...


dus ik zou een Ctje zoeken!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:49

Tussen de 1.35 en de 1.45

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 16:59

Ja, ga met carola mee. Daar kunnen ze nog best wel lang mee doorgaan. En je kan beter nu veel plezier aan zo'n diertje beleven als dat je een eigenlijk iets te grote maat koopt. Kind leert er zo weinig van.. Ondanks dat ze langer met die pony voort kan.
Kim

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 19:06

ja ik denk ook rond de 1,40 m. Daar kan ze dan nog heel lang mee rijden denk ik.
Het meisje dat ik help is ook net 9 jaar, ook heel iel en klein voor haar leeftijd. Zij heeft nu een pony van bijna 1,40 m. hoog en daar kan ze best heel aardig mee rijden! Misschien gaat het makkelijker als ze iets groter is, maar het lukt nu wel. Ik kan ook nog op die pony rijden en ik ben 1,68 m. ookal ben ik wel een beetje aan de grote kant.
maar aan zo'n maatje kan ze nog lang plezier hebben!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 20:36

grote C of een kleine D. Voor zo`n jong kind moet je zowiezo een rustige pony zoeken.. misschien een wat oudere.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:20

ik zeg ook grote C of kleine D.

Daar is ze ook niet zo snel op uitgegroeid en kan ze haar rijstijl beter op oefenen.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 01:20

Uh, vraag het haar zelf eens wat ze leuk vind ?
Mijn dochter rijdt vanaf haar achtse op alle maten incl. paarden
en heeft nu ze 13 is voorkeur voor een e-pony.

roswitha
Berichten: 2
Geregistreerd: 10-05-02

Re: welk formaat pony zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 12:49

ik zou een haflinger kopen want die zin stevig hebben een super karakter (de meeste) en ze kunnen altid ook nog volwassenen houden want ze is nu 9 en als ze een pony van 5 jaar koopt en haar pony die word 20 dan is zij 24 dus daar moet je ook rekening mee houden... of een fjord dat is het zelfde verhaal........ Party!!

nasty girl

Berichten: 16
Geregistreerd: 17-10-01
Woonplaats: leeuwarden

Re: welk formaat pony zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 12:56

roswitha schreef:
ik zou een haflinger kopen want die zin stevig hebben een super karakter (de meeste) en ze kunnen altid ook nog volwassenen houden want ze is nu 9 en als ze een pony van 5 jaar koopt en haar pony die word 20 dan is zij 24 dus daar moet je ook rekening mee houden... of een fjord dat is het zelfde verhaal........ Party!!


ik zou gewoon een grote C of kleine D voor d'r kopen een fjord of een haflinger zijn meestal ontzettend sterk en dan houden kleine kinderen de pony niet ik heb zelf een verzorgfjord en die is nou 1 en die is al moeilijk om te houden zei is echt sterk hoor
dus dat raad ik af zoek gewoon een beetje leuke oude pony lekker rustig en ze kan er nog wat van leren kusss

roswitha
Berichten: 2
Geregistreerd: 10-05-02

Re: welk formaat pony zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 12:59

ja maar een als je een goede fjord of haflinger koopt en je kijkt of hij/zij een super karakter heeft dan kan het best
want mijn beste vriendin heeft een haflinger en een andere vriendin heeft een fjord en die fjord is inderdaad helemaal niet te houden maar die haflinger hoegf je amper aan de teugeks te trekken en ze stopt al *LOL*