Wat betalen jullie voor het bekappen van een shet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Wat betalen jullie voor het bekappen van een shet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 22:21

Vandaag kwam de hoefsmid gezellig weer even mijn paardje bekappen.Nou kon ik er zelf niet niet bij zijn maar en meisje van stal was erbij.Gelukkig weet ik wat ik betalen moest dus heb het geld in haar kast gelegen.Vanavond sprak ik haar en het was gelukkig goed gegaan.Ik vroeg en wat was je kwijt voor die 3 van mij.Nou 75 euro maar nu is het punt dat er zowiezo 1 mini shet bij was die gedaan moest worden.Nou bleek dat amber van mij vervelend deed en meer tijd koste dan die shet en die koste 25 euro.Andere Grote maat shet was leif en koste ook 25 euro.Toen keek ik naar bijoux(lees 80 cm) en het leek wel of er heeeeeeeeel weinig af was en hij alleen de straal had bijgewerkt.En die koste ook gewoon 25 euro.Echt niet normaal zeg nog geen 5 minuten werk zeg.Nou vraag ik me af wat jullie voor een mini shet betalen want dit vind ik echt overdreven duur.Sorry dat het een verhaal is geworden in plaats van een vraag alleen maar zo hebben jullie beetje een beeld ervan.Groetjes van Ilona

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.


samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 22:49

bij ons kost het bekappen van een shet net zo veel als een pony en een paard

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 22:54

ja hier ook

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 23:07

Voor alleen bekappen betaalde ik altijd 50 gulden.
Dit tarief is nog van vorig jaar, dus het kan best zijn dat het inmiddels ook bij ons iets duurder is geworden.
Het maakt overigens niet uit of je een paard of een pony laat bekappen, het is evenveel werk.
Een groot deel van de kosten is ook gebaseerd op o.a. voorrijden door de hoefsmid, en het maakt niet uit of hij nu voor een pony of een paard langs moet komen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 23:07

bij mijn smid is bekappen 9 euro!

maakt niet uit welke pony!
*opzich vind ik niet dat je moet kijken naar de grote van het paard, wie weet is dat juist weer moeilijker, dat priegel werk!*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 00:13

Mijn smid komt niet eens voor enkel bekappen van een shet, mijn meiden staan allebei op ijzers en dan loont het nog de moeite voor hem om te komen.

Een shet bekappen en zeker beslaan is rottiger werk dan een groot paard beslaan.

De prijs van bekappen en beslaan is bij mijn smid ook ongeacht de grootte van je paard/pony.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 00:40

Voor de shetlander betaal ik vaak bijna tot helemaal niets als hij tegelijk met de andere drie gedaan wordt.
Anders rond de 15 gulden (sorry, kan nog steeds niet wennen aan de euro's)
Laatst kwam mijn smid op tweede paasdag speciaal voor de Shetlander omdat hij een hoefzweer had. Dat kostte me iets van 15 euro en hij heeft hem toen ook rondom bekapt. Daarbij is mijn smid ook nog heel erg goed in zijn vak dus ik hou hem graag te vriend Lachen

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 09:39

Wees blij dat je smid nog shetten doet! Mijn smid doet geen een shet (vind ik niet erg, want die heb ik toch niet). Hij heeft een hekel aan die kleine 'onderschuivers' en wil z'n rug er niet aan vern*uken. (Zijn woorden).

Ook doet ie geen hangerige paarden, geen trappende paarden, enz.... Gelukkig zijn mijn paarden erg braaf bij de smid! Dan heeft ie ook alle geduld ervoor. Ik ben dol op m'n smid, en ik kan best in zijn gedachten komen dat ie door hangende paarden of shetten z'n rug niet naar de knoppen wil laten helpen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 10:31

Het is eigenlijk elke keer weer anders wat we betalen voor het bekappen,maar meestal houd hij het op 25 gulden per shet en voor de fjorden 40 gulden (alleen kappen).
Onze smid is zelf een hele grote vent en hij doet de oliebol (zo noemt hij ze) natuurlijk ook niet echt graag Haha! vooral omdat ze nogal eigenwijs kunnen zijn Bloos

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 10:43

Onze shet deed ie altijd gratis als ie teglijk ook onze andere beessies deed, maar die shet hebben we niet meer dus hoeft ie die ook niet meer te doen.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 13:47

natachagirl schreef:
je ken je pony(shet )zelf bekappen wij deden het ook zelf je knipt er wat af met een knijptang en dan vijl je het in de juiste vorm kost ook niks


Ja, inderdaad. Dat is ook een goedkope oplossing. Totdat je te ver knipt met de knijptang en je in het leven zit.... Dan kan de DA komen en ben je heel wat meer kwijt!

Kom op zeg. Ga op dingen als voer, smid, tuig, enz. niet bezuinigen. Dat moet gewoon goed zijn. Als je dat te duur vind, dan kun je maar beter je paarden verkopen en gaan schaken ofzo. Het is zo verschrikkelijk belangrijk dat de hoeven van een paard de goede vorm hebben. Daar kan je een paard mee maken of breken.

Ik vind het prachtige Engelse spreekwoord hier wel van toepassing:
'No feet, No horse'.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Sydney
Berichten: 117
Geregistreerd: 30-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:02

Ja Carola, ik ben het met je eens. Stel je dat shetlander (ach ja, wat is nou een shetlander?) kreupel gaat lopen doordat je niet goed hebt bekapt. Zielig hoor

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 18:00

ik denk dat je dan ook vooral heel veel commentaar krijgt!!!!

Rivendell

Berichten: 6817
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 18:20

Ik bekap mijn kleine ponies ook zelf. Mijn smid wilde ze niet meer doen en heeft mij toen goed leren kappen. Alleen mijn welsh a waar ik mee men doet hij, want die moet op ijzers (warm beslag). Aleen als één van mijn ponies er een ijzer aftrapt, zet ik die er zelf ook weer onder. Tenzij het ijzer erg verbogen is.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 18:25

Citaat:
je ken je pony(shet )zelf bekappen wij deden het ook zelf je knipt er wat af met een knijptang en dan vijl je het in de juiste vorm kost ook niks


Hoeven zijn het belangrijkste deel van het paard!! Daar ga je toch zelf niet aan lopen prutsen?? Kom op zeg!! Lips are sealed Lips are sealed

Wij betalen hier zo'n 50 Gulden (sorry ben nog niet gewend aan euro's) maar deze hoefsmid wil het niet meer doen, dus zijn we voor een andere aan het kijken.

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-02 19:09

Ik weet wel dat ik geluk heb dat hij de hoefjes wilt doen.Maar ik weet van een paar jaar terug dat ik een andere hoefsmid had en die deed shets altijd voor een andere prijs als de paarden en pony's toen heb ik gevraagd waarom dat en toen gaf hij als antwoord dat hij er minder lang mee bezig was en daar keek hij naar.Dus toen ik 2 maanden geleden die mini liet doen toen schrok ik wel.

Zelf doen dat doe ik niet want zelfde geldt gaat het fout en dan ben ik verder van huis dus hij mag nog steeds komen om hem te doen.

http://glitz4kids.webklik.nl/page/homepage Voor wat unieks op uw kinderfeestje.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 19:10

Bij osn kost het 5 gulden per been.

tsjeerd
Berichten: 97
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 20:19

hoi,ik betaal voor mijn shet [77 cm] net zoveel als voor mijn fries ,
30 euro.
Heb wel een goede smid die ook altijd komt als ik bel,dus vindt het niet erg dat hij wat duurder is.

sluit vriendschap met een paard en je zult nooit alleen zijn

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 21:20

Het kost bij ons even veel als een groot paard. Ik weet niet precies hoeveel dat is.
Redenering: Groot paard is meer werk, klein paard is lastiger. Komt neer op ongeveer de zelfde tijd dat hij er over doet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 21:21

Het kost bij ons even veel als een groot paard. Ik weet niet precies hoeveel dat is.
Redenering: Groot paard is meer werk, klein paard is lastiger. Komt neer op ongeveer de zelfde tijd dat hij er over doet.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:13

Ook mijn hoefsmid gaf het advies dat ik het makkelijk zelf kan.
Dus pak ik soms zelf de nijptang en een grove vijl. Eens in de zoveel tijd doet hij haar dan wel eens maar meestal heeft hij geen zn in die kleintje.
Vind het zieliger als ze straks met lange hoeven loopt omdat de smid niet wil komen dan dat ik er een stukje af haal.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:17

volgens mij hetzelfde als voor gewoon een pony, ongeveer 30 gulden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Caithlynn, SemrushBot en 85 bezoekers