Ik heb het een beetje ''gehad''

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Ik heb het een beetje ''gehad''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 20:55

Hoi,

De laaste tijd zit me nogal iets dwars..
IK ben van plan om te stoppen met het rijden op de manege, en niet oz zeer omdat jamaica is verkocht (want dat gebeurt nou eenmaal) maar meer omdat het elke week het zelfde is.
Iedereen wil altijd op hetzelfde paard..oke je wordt ingedeeld maar iedereen ruilt met elkaar zodat ze toch op hun favo paard zitten.
Elke week is het het zelfde , weer wat figuurtjes rijden , een galopje , en gezellig in een groepje uitstappen...
Nu het wat warmer wordt gaan we wel naar buiten en dan om de les wat anders; eene les dressuur andere springen...

Ik weet dat dit op de meeste manege's zo is en vandaar dat ik dus wil stoppen om in een les te gaan rijden....

IK ben daarom ookal een tijdje op zoek naar een verzorgpaardje maar het zit niet eg mee Verdrietig (geduld is een schone zaak Schijnheilig ) en ik heb L&A&D&D maa daar ken ik niet op rijden of wat dan ook...


Wat zouden jullie doen?? stoppen met in de les rijden?

(owja voor de mensen uit de buurt , als jullie iets weten Knipoog )

ps: ik wist niet eg een goeie titel vandaar deze , en ik weet niet of het hier thuis hoort maar dan moet het maar verplaats worden)

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 21:01

owja,

Ik heb het er ook al met me instructrice(als je het zo schrijft?) over gehad , en die was zo lief om te zeggen , dat als ze meer paarden had ik bij haar maar moest gaan rijden, maar ik absoluut niet moest gaan stoppen met rijden Lovers

Maar stoppen met rijden zou ik zoiezo niet willen , en ik wil alle manege paardjes ook nog wel 1 keer per week zien Lovers
Maar de lessen gaan zo vervelen ik rij er nu ongeveer een jaar en het lijkt of iedere les zich weer herhaalt!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 21:03

ja, ik ken het probleem..

toen ik nog op de manege reed vond ik het ook saai worden, ik wilde wel een stapje verder.

ik had de mazzel dat ik op een manege zat met hele goede paarden. ik werd toen vaak ingedeelt op grandeur, die ZZ dressuur (en springen)had gelopen zodat ik alles een beetje kon uitproberen zeg maar..changementjes en dat soort dingen.

verder reed ik ook vaak op nieuwe paarden die dan bijv. de vorige dag binnen waren gekomen. dit was meestal wel leuk omdat de paarden dan nog niet afgestompt zijn en ze meestal ook heel hoog gelopen hadden.

vaak moest ik ook een paard een tijdje elke week rijden, alleen waren dat meestal de paarden die heel moeilijk waren dus soms werd ik het dan wel weer een beetje zat..

maar ik had gelukkig een instructrice waar ik het heel goed mee kon vinden en die mij veel aandacht gaf in de les en me moeilijkere oefeningen liet doen dan de rest van de les.

achteraf gezien best asociaal dat ze mij meer aandacht gaf enzo, maar ja, ik heb toen in een korte tijd heel veel geleerd en ben erg blij dat ik het toen heb geleerd.

misschien kun je een andere instructeur zoeken of een andere manege zoeken..of in een hogere les gaan of zelf wat meer proberen ofzo..

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 21:46

Ik denk dat het niet eg aan mijn instructrice(?) ligt...
Zij deelt ons om de 2 weken anders in , maar iedereen blijf onderling ruilen en als ze dat verbiedt wordt iedereen weer boos! Scheve mond

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 21:53

tja misschien mag je in een andere groep rijden? of in een groep hoger?
als je het saai vindt ben je daar denk k echt wel aan toe!
vraag het es??

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 23:05

Ja misschien zou dat helpen Scheve mond

IK weet het eg niet meer , maar 1 ding is zeker ik ga niet stoppen!
Ik heb erook aan gedacht om is wat anders te gaan dioen bijv. springen(?),western(?), caroussel(?) ofsow...maar dat zie ik ook niet eg zitten Scheve mond

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 23:10

Kijk eens of je ergens privéles kan volgen? Ik weet niet zeker of ze dat ook met de manegepaarden doen op de ZH, maar wellicht ergens anders.

Dan kan je je focussen op het verbeteren en dat zal ook een stuk makkelijker gaan. Het is wel aanpoten, maar daarnaast ook wel weer heel erg leuk doordat het vorderen een stuk sneller gaat omdat je puur en alleen aandacht voor jou krijgt.

Het is het overwegen waard denk ik toch?

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 23:13

Ja dat is ook eigelijk niet zo gek idee, op ZH geven ze volgens mij aleen prive les op blinker Verward

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 23:19

Idd geven ze privéles op Blinker, maar dat is voor de hele beginners, die hebben dan eerst een paar lesjes op Blinker voordat ze de gewone les in mogen.

Maar ik zou het gewoon eens vragen, misschien doen ze ook aan privéles met andere paardjes...

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 10:38

als je een verzorgpony hebt gevonden kan je misschien een prive instructrice nemen, meestal staan er van die advertentie's bij eenmaal andermaal verkocht!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:14

Je kan op ieder paard prive les nemen. En ook nog van de instructeur die je nu hebt ?? Als je dat even goed overlegt met haar.

Het lijkt me idd een goede oplossing om het zo te gaan doen. Je leerd meer in een kortere tijd en ze kan je persoonlijker helpen. Stoppen zou ik niet doen. En je weet nu na het gereden proefje waar je aan toe bent en waarje aan moet werken doe dat dan lekker met een priveles.

Ik had het na 2 jaar manegeles ook gehad en kreeg toen mijn eerste paardje Jolly. Ik zou nu ook niet meer terug willen hoor je raakt erdoor verwend.

Gr Pris

Brendahorseslover

Berichten: 545
Geregistreerd: 16-01-02
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 15:48

Tja, priveles is wel een goed idee lijkt me ja!
Maar wat ik me afvraag he... je zegt steeds dat iedereen onderling gaat ruilen, maar dat je wel op een ander steeds wordt ingedeelt... maar als jij niet wilt ruilen dan doe je dat toch niet???
En je kan inderdaad ook kijken naar een andere les... lessen kunnen erg van elkaar verschillen, ligt eraan wat voor mensen erin zitten!!!

Succes ermee!
Enne, niet stoppen he, daar is het veel te leuk voor! Lovers

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 18:39

tja ik ben ook gestopt met rijden op de manege want het werd daar echt heel erg saai, we reden nooit buiten, alleen maar in die saaie bak...kben ook opzoek naar een verzorgpony (sinds kort weer) maar das nog niet zo makkelijk, dus kzou eerst ff wat zoeken voor je stopt op de manege.

maar jouw manege klinkt een stuk afwisselender dan mijn ex manege btw.. Bloos

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 19:19

Ik ben ook (na bijna 6 jaar) gestopt op de manege..
Ik vond er al een jaartje niks meer aan, niet dat ik zo goed reed hoor! want ik was al een groepje hoger gezet, maar als je ook een eigen pony hebt dan ben je gewoon gewend dat je lekker doet wat je zelf wilt.. en in de manege les word je gewoon gezegd wat je moet doen enzo.
Ook gingen we bijna nooit naar buiten, springen deden we al helemaal niet vaak en als we eens gingen springen dan wou de helft niet (allemaal smoesjes, rugpijn, beenpijn, te hoog, weet ik veel wat)
ik was het gewoon zat..
En daarbij had ik nou ook meestal niet de leukste pony, ik moest altijd maar op "wat er over bleef" en de andere kinderen uit mijn les beslisten maar op wie ik moest rijden, omdat ik de jongste was en ik zeurde niet..
Tja ik ben er maar gewoon mee gestopt, en ik heb er zeker geen spijt van gehad!!!!!! Nu heb ik af en toe als er genoeg tijd is priveles met mijn eigen pony, en daar leer je zo veel meer van! Soms leer ik in een paar lessen meer dan in 1 jaar op de manege! En mijn instructrice geeft echt goed les, ze legt het zo duidelijk uit! met priveles leer je gewoon veel meer.

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 23:50

ik vind onze lessen totaal niet saai! Elke keer eigenlijk weer anders.
Maar nu ik vorige week op een ander moest, kwam ik er achter dat de lessen toch wel saai waren. Het was zo cool. Een opstandig jong paardje, ikhad weer eens wat om aan te pakken! Haha!
Ik zou niet stoppen, maar aan de andere kant, als het niet meer leuk is, stop je misschien helemaal. Dus toch proberen iets te zoeken.
Of misschien gewoon een andere les??