Jenson is vandaag gecastereerd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Jenson is vandaag gecastereerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 19:09

Vandaag werden er 3 hengstjes gecastereerd! Eerst die van een ander meisje, die was al 2 jaar. het was best eng om te zien, maar wel een hele ervaring! Toen ging ik jenson halen..... en ik werd sdeeds zenuwachtiger!! toen heb ik besloten om er maar niet bij te zijn, want ik vond het bij mijn eigen paardje veel erger dan bij een ander paard! dus ik heb lekker tegen tegen een hek gestaan, en naar de merries met veulens gekeken die op het land stonden. de eigenaresse van stal heeft wel foto's voor me gemaakt, dus ik kan het nog wel later zien, dan is het toch al gebeurd!
Toen Jenson klaar was, en al een beetje aan het bijkomen was hoorde hij een paardje hinniken, en hij wilde terughinniken, maar er kwam een heel zielig geluidje uit, en een kreun erachter aan, echt heel zielig!!
Hij wilde al weer snel opstaan, maar ik moest hem tegenhouden, omdat hij anders zou vallen, want hij was natuurlijk nog een beetje suf.
Na een tijdje stond hij op, en stond een beetje te wankelen. Alles is gelukkig goed gegaan, en nu krijgt hij nog 5 tot 7 dagen antibiotica en moet hem 2 keer per dag afspuiten.
Jenson en zijn vriendje staan alweer lekker op het land bij hun andere (wel nog hengste-) vriendjes.
Moregnochtend ga ik weer optijd heen om te kijken hoe het gaat, en om hem af te spuiten.

Ik ben echt blij dat het gebeurd is want ik was echt zenuwachtig!
het was wel een hele ervaring om dit mee maken, maar ik heb het alleen van de andere 2 paardjes gezien.

Nu nog maar ff afwachten of alles goed verloopt met de wond....


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 21:31

Wat spannend zeg!!
Wel lekker dat het maar gebeurt is toch?
Wel eng hoor, brr... Verdrietig

Goed schoonhouden is heel belangrijk, maar dat wist je zelf al geloof ik. Knipoog *LOL*

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 21:48

Hoe oud was ie? Inderdaad goed schoonhouden dat boeltje daaronder... Zielige Jenson... Nu is ie één van de vele 'je-weet-wel'-hengsten... Haha!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 21:52

hey ja ik wou er eerst bij luck ook niet bij zijn maar ja ik had het al eerder meegemaakt met 2 ponietjes van mn oude stal en dacht ach ik blijf er wel bij. maarre de 1e keer zoiets meemaken is inderdaad een hele ervaring. hoe oud is jenson? enne ik heb van mijn dierenarts dus geen antibiotica gekregen en ik mocht het juist niet afspuiten van hem(eerst moest het wel maard at hebben ze 2jaar geleden maar afgeschaft het verhoogde de kans op infectiegevaar) ik moest het gewoon laten en af en toe controleren. maar ok ben je blij dat je het gedaan hebt??? iig ben je er nu dus vanaf.....

<3Trotse mama van Madison (14-09-09), het prinsesje en Marisol (19-01-12), ons Sumo-kindje <3
|( Papa Hendrik, vredig heengegaan op 25-04-08. Papa Richard, onverwachts overleden op 08-07-08. Uit het oog, maar nooit uit mijn hart!! |(

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 22:02

Jenson is 1 jaar, en 1,5 maand oud! Ik zal de foto's van de casteratie maar niet op bokt zetten, want dat vinden ze niet zo leuk om te zien denk ik!!! Haha!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 22:12

Ik heb een keer een castratie "live" gezien. Dat was zo'n pokkehengst dat ik graag wou zien hoe dat gedaan werd Haha! . De DA liet het paard gewoon staan en verdoofde hem alleen maar plaatselijk. Ik vond het heel interressant en het beestje werd er een stuk gebruiksvriendelijker van. Voor de castratie was hij n.l. echt levensgevaarlijk, sprong doelbewust bovenop je en is nu een heel braaf dressuurpaard/ Pling

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 23:45

jenson schreef:
Jenson is 1 jaar, en 1,5 maand oud! Ik zal de foto's van de casteratie maar niet op bokt zetten, want dat vinden ze niet zo leuk om te zien denk ik!!! Haha!


Kan heel leerzaam zijn hoor. Ik heb zoiets al een keer op de televisie gezien dus zo erg is het ook weer niet. Of je moet echt niet tegen bloed kunnen.

Ik ben blij voor je dat het gebeurt is. Jenson zal er een stuk makkelijker door worden.

Je suis Charlie.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 23:52

Cassidy"]
[quote="jenson schreef:
Jenson is 1 jaar, en 1,5 maand oud! Ik zal de foto's van de casteratie maar niet op bokt zetten, want dat vinden ze niet zo leuk om te zien denk ik!!! Haha!


Kan heel leerzaam zijn hoor. Ik heb zoiets al een keer op de televisie gezien dus zo erg is het ook weer niet. Of je moet echt niet tegen bloed kunnen.

Ik ben blij voor je dat het gebeurt is. Jenson zal er een stuk makkelijker door worden.
[/quote]
Ja, mijn knolletje wordt binnenkort ook gecastreerd, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de foto's! Mocht je ze toch niet op Bokt plaatsen, zou je ze dan misschien naar me toe willen PB-en cq mailen? colin@rietdijk.com

Thnx Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 00:25

het paardje van mn vriendin is overleden na zijn castratie, heel zielig.... maar dat paardje was al wat ouder (iets van 7 ofzo) en ik geloof dat er dan verhoogde risico's zijn?

een paard op mn oude stal moest gecastreerd worden omdat hij door een andere hengst (ze stonden als jaarling samen in 1 box) in zn ballen was getrapt, ook een beetje triest verhaal dus..

maar gelukkig is het bij jou paard goed gegaan!

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 09:21

Ik zou de foto's ook wel willen zien!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 21:18

Fijn dat het goed gegaan is.
Het doet me denken aan Woestein's jeweetwelwatje, waar ik wel ben bij geweest alleen ik had de eer om op zijn nek te gaan zitten....maar er zijn gelukkig ook foto's van gemaakt die nu in zijn fotoboek geplakt zitten als de "bloederige" oktober maand 2001.
Ik hoop dat deze meneer wel snel door krijgt dat hij geen hengst meer is, Woestein weet het nog steeds niet en die is al een half jaar zijn "balletjes" kwijt.
Woestein was wel al 2,5 misschien dat het daar aan ligt, het is wel leuk hoor zo'n stoere Haflinger ruin die brult als er een ander paard langs komt.
Maar in iedergeval suc6 verder en laat ons alle belevenissen weten!!

gr.

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 00:43

hm luck was al 6 toen ie gecastreerd werd en ik dacht ook die verandert helemaal niet. maar blijkbaar is ie bij mn neefje echt een ruin. vroeger (ehm 3 weken geleden ofzo) was het echt een macho-pony maar toen ik hem gister zag was het echt een kinderponietje. raar hoor Verward

<3Trotse mama van Madison (14-09-09), het prinsesje en Marisol (19-01-12), ons Sumo-kindje <3
|( Papa Hendrik, vredig heengegaan op 25-04-08. Papa Richard, onverwachts overleden op 08-07-08. Uit het oog, maar nooit uit mijn hart!! |(

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 09:46

Ik heb het ook wel eens gezien op de manege *tsjak!* }> Zo drie paardjes achter mekaar. Maar die hoefden niet te gaan liggen, ze bleven gewoon staan. Werden daarna allemaal in een grote box gepropt. Ik vond het niet eng om te zien, wel interressant! Dat paardje zal dan wel wat gaan missen na een tijdje }> Alleen de ontsmettings- gemengd met bloed lucht was om te kotsen... Misselijk

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 10:06

blij dat het achter de rug is?
enneh ik zou die foto's ook wel willen zien
lijkt me wel interessant

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 22:15

Misschien dat ik de foto's nog wel een keer op bokt zet, maar ze zijn niet zo heel leuk om te zien hoor!

Enne... Woestijn, asl hij nu nog steeds niet door heeft dat hij ruin is, zal hij zijn hengstenkuurtjes wel houden hoor! Als het goed is moet je het na een paar weken kunnen merken.

Ik heb het in ieder geval zo vroeg gedaan (Jenson is nu 1 jaar en 1,5 maand oud) omdat hij veel te mans werdt, en als hij nog niet op het land heeft gestaan overdag, was hij veel te druk!!!!! En daar kwamen de hengstenkuurtjes.... Jenson heeft ook al aardig een dikke spiernek, en hij wordt ook al aardig breed! Wel heel mooi hoor!

Ik kan me het niet voorstellen dat ze paarden ook staand kunnen castereren!! dan kunnen ze er toch niet zo goed bij, en kunnen ze het toch niet goed zien??

Nou, als ik de foto's heb gescand zet ik ze nog wel een keertje op bokt!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 19:35

..........snik..........

ik moet er niet aan denken dat m'n kleine kerel nu gecastreerd gaat worden. ik stel het dan ook uit tot het najaar. Waarom zijn hengsten als hengst zo vervelend en als ruin opeens weer zo lief, alleen voor de merries?
nou condoleer jenson maar van me. PS heb je z'n ballen nog gezien voordat ze weggegooit zijn?

Wodan en ik onderweg in de M2

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 21:50

Hier een paar foto's van de castratie van woestein, nouja na de castratie... Haha!

Hier krijgt hij nog een antibiotica prikje:

Afbeelding

Hier staat hij weer op:

Afbeelding

En hier was hij alweer 4 dagen een ruin, ja ook hij had een brede hengstenhals *LOL* :

Afbeelding

grrrrrrrrrr mijn foto's doen het niet.......

jenson
Berichten: 237
Geregistreerd: 22-11-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 13:28

nee ik zie idd geen foto's! wat jammer!

Oja, wodan, ik heb idd zijn ballen nog gezien ja, die werden naast elk paard op de grond gelegd. Er werden namelijk 3 hengsten gecastereerd.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Amberr1994, Astrid_Brann, elisespunky, hagelslag, Heide83, lanouska, Melvern, Miriam91, Nele80, Rex_Rolfo, Swift en 132 bezoekers