watvoor chaps??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

watvoor chaps??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 13:53

Hallo allemaal!!

Ik wil ze ook es chaps aanschaffen want die rubberen laarzen lopen echt Misselijk , maar heb geen idee welke goed zijn.
Hebben jullie ervaringen? Welke zeker niet of welke wel?

Ik wil in ieder geval met rits, ben 14 jaar.
Ik hoorde van iemand dat die kieffer had en dat die fijn waren, jullie meningen??? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!!!

groetjes anique


germie

Berichten: 25916
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:54

geen klittenband, dat is vreselijk, gaat snel stuk, hecht niet meer, maar goed je wilde al met ritsen.
Dan maakt het niet zo veel uit welke je neemt, zelf vind ik met elastiek wel prettig, sluiten ze mooi om je benen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:01

Ik HAD die van Kieffer ook, maar die elastiek lubberde erg uit, dus hingen na een half uur rijden mijn chaps op mijn enkels... Boos! Geen succes.

Nu heb ik leren laarzenschachten met jodphurs eronder, da's pas ideaal!

Toos paardloos


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:04

ik heb net chaps gekocht omdat ik me rubberen laarsjes ook knudde vind

heb met klitteband en boven aan een gespje... verder geen franjes ofzo en aan de zijkant (die tegen de beugelriemen komt) zit een extra stevige lap leer...

Ik heb gewoon gekeken naar lekker zitten, kwaliteit en niet echt een merk gekozen,,,,
Wel een succes hoor! *LOL*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:43

die kieffers heb ik nu ook ong een jaar.
de stiksels gaan stuk.
het elastiek lubbert mega uit, dus ook bij mij hangen mn chappies op mn enkels, echt very irri.
ik heb zwarte, maar ze vervalen heel erg.
niet echt een mega aanrader dus.
mn vriendin heeft chaps van pikeur, ze heeft ze al iets van 8 jaar, zijn niet meer zo mooi (lichtbruine kleur is ranzig geworden), maar nog wel heel, en ze sluiten ook prima. Die hebben trouwens horizontale klitteband sluitingen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:51

Ik heb chaps van Happy Valley. Met rits en elastiek. Geen franjes, dat vind ik niet mooi. Ze blijven heel mooi, gaan niet lubberen en hebben een goede pasvorm. Ze zijn van suede en de binnenkant is nu glad afgesleten, maar nog absoluut niet doorgesleten.
Ik draag ze nu niet vaak meer, ben in het bezit van 2 paar leren laarzen en dat vind ik toch een stuk fijner rijden, maar ik heb ze zo'n 3 jaar behoorlijk intensief gedragen en daar zijn ze prima doorheen gekomen, kan ze zo weer aan.

Nulla tenaci invia est via

julieke
Berichten: 4
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:12

ik zou er nemen die gemakkelijk zittn ,
ik heb er zelf bruine met een riempje bovenaan ,
en een rits , handige maar kzou je aanraden om
lere botjes er bij te nemen é... en zeker niet met
franjes , als je een schichtig paardje hebt
halllllllllliiiiiiiiilllllllluja Verward echt heb es meegemaakt ,
en ook niet met klitteband Misselijk eigenlijk rij ik nog graag
met mijn botten , maar k krijg geen leren , mijn voeten gaan nog groeien volges men ouders Verward Misselijk ..... x x x julie

het zit op een paar en het heeft spijt ... ? zorri

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:16

Ik vind dat chaps echt super rijden. Sory, mn chaps zijn merkloos Haha!! Ik heb met kliteband dat is niet aan te raden. Het gaat los zitten en er zitten veel haren tussen. Boos!

pmarena

Berichten: 48051
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:38

Ik heb m'n mini-chaps al 10 jaar en zitten heerlijk !

Gewoon zwart suede met een stevige rits , extra laagje aan binnenkant ,
leren riempje aan bovenkant en klein plukje franjes aan de bovenkant.

Binnenkant is al jaren glad en ik heb al een paar keer dat extra stuk aan de binnenkant een stukje opnieuw moeten vastnaaien maar verder zijn ze nog perfect !

Ook die bandjes voor onder je schoen slijten snel ,
daarvan ben ik al aan m'n 6e paar toe ofzo.

Ik weet zo niet wat voor merk ze zijn ,
Imperial Riding ofzo dacht ik ?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 20:03

Heb waarschijnlijk dezelfde als Margreet, ook van Happy Valley met elastiek en ritsen. Keurige chaps, wat dunner suede dan de meeste andere suede chaps en daardoor wat 'chiquer'. Perfecte pasvorm en ze gaan echt heel lang mee. Ik rijd er 4x in de week mee en idd de binnenkant is nu wel glad gesleten maar verder zien ze er (na schoonmaken Haha! ) prima uit.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 20:19

Uitwasbare Haha! van de Hypo. Zijn lekker praktisch, kun je gewoon in de wasmaschine doen en weer helemaal zwart. Elastisch met rits, niet duur Knipoog

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Zania

Berichten: 1065
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Vosselare - Nevele (B)

Re: watvoor chaps??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:24

Ik heb zwarte van Harry's Horse met opzij elstische kant en gaat met rits een riempje toe en dat vind ik wel lekker zitten hoor.

Zijn ook eenvoudig om aan te doen. Ik heb ze ongeveer een jaar en zijn nog als nieuw (vind ik toch Haha! ).
Laatst bijgewerkt door Zania op 17-05-02 21:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:37

Ik heb ook Harries horse.
Ik vind ze heel fijn, ik had hiervoor met klitte band maar dat was 10 keer nix. Boven hebben ze een gespje, onder een drukknoop en eenrits over de hele lengte. Aan een kant van dat ' gerimpelde' spul (lkkr vaag).

Ik heb ze nu bijna een jaar, je ziet wel dat ze zeer regelmatig gebruikt worden, maar zijn nog in prima staat.

Ik had ze alleen met Jodhpurs gekocht, maar dat vond ik absoluut niet fijn rijden, en die heb ik al gauw omgeruild voor schoenen. Rijd veel fijner vind ik.

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:53

ik heb ook de kieffer chaps met rits (die kun je lekker in de was gooien Haha! ) heb ze nou 2 jaar en zitten nog steeds super! elastiek is niet uitgelubberd en ze zijn ook niet vaal geworden ofzo gewoon nog mooi zwart. dus ik ben wél erg tevreden over mijn chappies Knipoog

»×» ..Sunny days wouldnt be specials if it wasnt for rain, Joy wouldnt feel so good if it wasnt for pain.. «×«

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:20

Cody schreef:
Heb waarschijnlijk dezelfde als Margreet, ook van Happy Valley met elastiek en ritsen. Keurige chaps, wat dunner suede dan de meeste andere suede chaps en daardoor wat 'chiquer'. Perfecte pasvorm en ze gaan echt heel lang mee. Ik rijd er 4x in de week mee en idd de binnenkant is nu wel glad gesleten maar verder zien ze er (na schoonmaken Haha! ) prima uit.


Wij hebben het over dezelfde *LOL*
Inderdaad wat dunner suede, maar daardoor absoluut niet minder slijtvast. Ze waren bij mij vrij snel glad, maar vervolgens zijn ze (omdat ze glad zijn?) niet verder gesleten en ze zijn ook weer niet zo glad dat je benen alle kanten op wiebelen. Ontdekte vorige week trouwens een los stikseltje (denk doordat ik ergens achter ben blijven hangen), maar dat is nu in reparatie en dan kunnen ze weer jaren mee volgens mij!

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, Rinkex en 172 bezoekers