zal een ander halster helpen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

zal een ander halster helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 13:08

Toscar krijgt nu op zijn neus 2 plekjes van zijn halster.
Eerst liet ik dat altijd om, nu alleen met het uit de wei halen en verzorgen...
Nu heeft hij altijd een nylon halster om, zonder dikke neusband ofzo...

Zou een halster met zo'n schuimlaagje om de neusband helpen?

Als ik zijn leren halster om doe zie ik wel dat het werkt (het schuurt niet die haartjes tegen de groei in) maar vind het zonde om dat halster in de wei om te laten.
Zou een halster met zo'n extra stevige neusband helpen?

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:14

je kunt een soft halster proberen... die hebben een extra zachte neurriem en kopstuk.
je kunt ze kopen bij divoza, en volgens mij ook wel bij de betere ruitersportzaken

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:19

Je hebt van die halsters met zo'n zachte neusriem, die schuren niet. Yorghos krijgt van die nylonhalsters ook een kale neus. Ik heb nu een halster met een onderlegde neusriem en daar heeft hij geen last van.
Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik hem in de wei ook altijd zonder halster laat lopen.
Groetjes,
Linda

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:21

Camilla is heel gevoelig op haar hoofd, op t begin had ze ook allemaal kale plekken en wondjes van het hoofdstel, nu gelukkig niet meer. Maar ze heeft wel schuurplekjes van het halster. Ik heb al een halster waar een dun stripje heel zacht stof, maar de rest gewoon net zoiets als jij hebt denk ik (van dat harde spul, haha hoe leg ik dat uit, netzoals een normale longeerlijn) ik heb zelf al zon soft halster als lissy zegt gehad maar het hielp wel maar ik vond het maar ondingen.. zo slap enzo.. helemaal niet fijn. Maar ik ga geen nieuw halster meer kopen, het word de laatste tijd oo steeds minder. Maar wat je ook kunt doen is gewoon een bontje om de neusriem doen, tenminste als ie daarvan plekjes heeft (camilla wel)
Succes iig..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:37

Ik zou mijn paard, als ik hem makkelijk kan pakken, altijd zonder halster op de wei zetten. Het risico dat hij ergens achter blijft hangen of zichzelf bezeert (ken een geval van een paard met ijzers die met een tak van het ijzer in zijn halster was blijven hangen, en die heeft met vechten om los te komen zijn nek gebroken)

Dus indien mogelijk: zonder!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:47

Bij Langeraap verkopen ze halsters van Eskadron, die hebben een extra zacht kopstuk en neusriem.

Deze heb ik ook voor Imker, omdat ik 1x een dag het halster niet af had gehaald, en Imker meteen achter zijn oren open lag (helemaal geschuurd). Dit zijn halsters van ongeveer 35 GULDEN, dus 15 Euro ofzo, maar ze gaan heeel lang mee.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:46

Ik zu gewoon een goed onderlegd halster kopen. Buddy heeft er gelukkig niet zoveel last van denk ik, het kale plekje op zijn neus komt door een halster wat te klein was Frusty (toen was hij overigens nog niet van mij Knipoog ), dus die heb ik er meteen afgehaald. Hij staat nu lekker zonder halster buiten. Ik heb nu een gewoon halster, niet onderlegd, maar als hij daar last van krijgt, ga ik een onderlegd halster kopen.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 16:17

Misschien wil zo een 'bontje' ook wel helpen. Er zijn van die bondtjes die om het kopstuk / frontriem / neusriem kunnen, dus vast ook om een halster!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 16:21

Als die bontjes vies worden schuren ze nog erger hoor.
Gewoon blootshoofds los laten mogen als dat mogelijk is.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:30

Piaffe schreef:
Misschien wil zo een 'bontje' ook wel helpen. Er zijn van die bondtjes die om het kopstuk / frontriem / neusriem kunnen, dus vast ook om een halster!


gewoon een dik badstof washandje kapotknippen en om de neusriem vastzetten zal ook wel helpen. Dan hoef je niet helemaal een nieuw halster te gaan kopen. Succes ermee!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 00:17

LiSSy schreef:
je kunt een soft halster proberen... die hebben een extra zachte neurriem en kopstuk.
je kunt ze kopen bij divoza, en volgens mij ook wel bij de betere ruitersportzaken


Dat zou ik denk ik doen.

Ik laat blacky altijd zonder halster in de wei alleen als ik hem ga rijden of iets anders doe ik hem om...
maar hij komt meestal zelf naar me toe Haha!