wisselen van hand in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

wisselen van hand in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 12:38

Heb laatst voor het eerst in galop van hand gewisseld, het ging erg goed ondanks dat ik voorop reed en dat niet echt Gamble's sterkste punt is. (Af en toe lijkt het net een manegepaard, lekker achter elkaar aan hobbelen) Nou moet je daarna natuurlijk van de l naar de r galop overgaan ( of andersom) geen idee hoe ik dat moet aanpakken, wie kan me dat haarfijn uitleggen.

Bedankt alvast,
Groetjes en een hoefje van Gamble

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:06

Hoe ik het doe:
- Ik stel het paard achter de oren van rechts naar links;
- Ik richt mijn schouders naar links
- tegelijkertijd neem ik ook met mijn benen de stelling aan naar links.
Overdrijf in je hulpen, je moet namelijk erg duidelijk zijn in het begin. laat het paard niet weggalopperen, houdt hem onder je, anders lukt het zowiezo niet.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 16:33

Wat een meisje bij ons op stal me heeft geleerd is dat je Gamble op de A-C lijn laat draven en dan moet hij op beide handen in galop kunnen aanspringen. (hij heeft dan geen steun aan de wanden of de bochten)
Zodra hij dit kan kan je gaan oefenen met het echte wisselwerk vanuit galop bijv op de diagonaal en noem maar op!!

Ik ben ook bezig met oefenen en het gaat best aardig Cool
Wat (mijn) Gam wel goed kan is vanuit halthouden in galop aanspringen of vanuit stap. Vindt hij echt geweldig!!!!! Haha!

Succes en gewoon veel blijven oefenen!!!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-02 19:08

Hoi Dimple
Hopelijk gaat het met jouw Gamble net zo goed als met die van mij. Hij is helemaal opgeknapt en ik hoor uit mijn omgeving dat hij beter loopt dan ooit. Ik heb pas een half jaar ervaring met hem. Hij kent waarschijnlijk wel het wisselen van de galop maar ik nog niet en dan is het er moeilijk uit te krijgen. Er zitten best heel wat knoppen op ik moet ze alleen nog even vinden. Ik heb jouw foto"s van je Gam gezien en ze lijken best op elkaar, die van mij is wat forser.
En als iemand nog meer advies heeft, graag!!!!

Groetjes en een hoefje van Gamble

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 19:39

Als de bak hier af is en ik Marena eindelijk eens door kan trainen dan moet ze dit ook gaan leren.

Ik ga het waarschijnlijk op een grote 8 doen dat lijkt me het makkelijkst om aan te leren.

Ofwel bv. bij A op de grote volte in galop , een stukje voor de X in draf
en na de X weer aanspringen in de andere galop.

Dit natuurlijk pas als ze braaf en ontspannen voorwaarts loopt ,
vanuit galop in een net drafje kan , enz.

En dan steeds dichter op elkar die overgangen ,
uiteindelijk onder de x omspringen.....

Denk dat dat de makkelijkste manier is om een galopwisseltje aan te leren ?

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 21:04

Wat wil je nou precies? Contra of een vliegende wissel?

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 20:18

je kan natuurlijk terug naar draf gaan en om stellen en in de andere galop aanspringen dit is het eenvoudigst.
ook kun je naar de stap gaan en dan omstellen en in de andere galop, dit heet een eenvoudige galopwissel.
en je kunt een changement maken, ook wel vliegende galopwissel genoemd. dit is een stuk moeilijker en het lijkt me dan ook handiger om eerst de andere twee onder de knie te krijgen.