Hoefsmid, eindelijk!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-01 23:21

Hoi allemaal!

Het was weer tijd voor de hoefsmid, maar omdat onze pony's bij geiten staan, en wij in het toezichtsgebied wonen, mocht de hoefsmid niet komen Boos! Erg vervelend, vooral omdat de hoeven maar doorgroeien Knipoog Dus had ik gevraagt aan de eigenaar van de manege om hij het pleaaaaaaaaaaase wou doen (ze hebben wel geiten en een varken, maar ik kon het altijd proberen) En hij wou het ook nog!!! Dus hij kwam, en onze pony's zijn dus echt altijd helemaal dol he, als de hoefsmid komt, steigeren, bokken, en er proberen vandoor te gaan! Nou, die man nam dus echt te tijd, lekker kroelen met de pony's, en die stonden daar dus echt op hun gemak. Ik kreeg een compliment dat ze zo rustig waren! Nou, m'n zusje en ik stonden dus echt van huuuuuh, Verward Inieder geval zijn de pony's netjes bekapt, ben er zeer tevreden over, en misschien moet ik die man maar vaker vragen, want was echt onder de indruk Party!! Party!! Party!!

Groetjes!


ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 23:30

Zuinig zijn op zo'n hoefsmid.


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 10:51

Nou zeg dat wel, ik zit nog te wachten... Boos!
Isolda is nu echt heel erg erg aan een goede bekapbeurt toe! Ik begin me al een klein beetje zorgen te maken. Ze heeft een scheur in haar hoef, die heeft ze altijd al gehad, maar omdat haat hoeven nu wat te lang zijn, gaat dat weer helemaal de verkeerde kant uit. En dat terwijl het hardstikke goed ging, de scheur begon langzaamaan uit te groeien. Kan dus weer helemaal opnieuw beginnen Boos! Boos! Verdrietig

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 19:17

Wat vervelend voor je!
Foxy had ook altijd scheuren in zijn hoeven. Nu heb ik hoefzalf.(kan je gewoon in de dierenwinkel kopen, tenminste, bij ons, anders ff langs de DA) 't was niet goedkoop, maar het helpt wel!! Lachen

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 19:23

Bij ons zal dat helaas niets helpen. Het zijn grote scheuren, waren bijna tot in de rand. Is al een heel eind uitgegroeid en ging heel goed, nu dus even wat minder geworden. Isolda heeft voor speciaal beslag gekregen, met een extra lip aan het ijzer, dat de scheur tegen de rest aandrukt. Ook wordt dat deel korter bekapt, zodat er geen druk van onderen op komt. Dat ging dus heel goed, tot de MKZ uitbrak.
Ik vijl zelf wel wat bij, maar dat kan ik maar een beetje.Ben tenslotte geen HS!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ikkedus, Jihama, Jolynne, MairiMacBran, nick_en_ik, Salinah, Swift, wollenmuts en 118 bezoekers