Gefietst met Sefja

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Gefietst met Sefja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 10:51

Gisteren heb ik Sefja een stuk meegenomen naast de fiets. Ik mag langzaam weer met haar aan de slag maar de longeerbak is vrij zwaar en met erop zitten wil ik ook nog even wachten. Dus heb ik een fiets geleend van een meisje van stal en Sef met een hengstenketting over haar neus meegenomen. Dit had ik nog niet eerder met haar gedaan dus ik was erg benieuwd hoe het zou gaan.

Sef was erg vrolijk en wilde vooral heel hard wat niet mocht. Heeft me een paar keer van de weg af proberen te drukken (wat ook al niet mocht, arm paard) maar draafde daarna heel braaf mee. Ben erg tevreden over mijn nieuwe trainingsmethode.


Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:54

Wat fijn dat het weer beter gaat met Sefja!!

En idd, liever even wachten met erop zitten totdat je zeker weet dat het goed gaat, dan straks weer helemaal terug bij af zijn.

Succes, enneh...
Knuffel aan Sefja!

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:58

Heey wat een goed bericht! Veel succes nog met haar. Had je nou het hele gedoe al geregeld met je verzekering trouwens? Daar had je toch ook problemen mee?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 11:09


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:31

Vroeger fietste ik ook vaak met een jaarling wat ik als kind verzorgde. Ging allemaal prima. Nu denk ik dat ik het niet meer zou durven, bang dat ze ergens van schrikken, opzij springen en ik onder paard en fiets beland.... maar Sefja is natuurlijk qua maat wat handiger voor zoiets dan die buffels van mij...

Wel een hartstikke goed idee, beweging rechtuit, zonder belasting van een ruiter!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:38

Ik haal mijn paard altijd uit de wei en dan gaat hij naast de fiets. Naar stal toe blijft hij altijd een beetje achter, maar als we teruggaan naar de wei kan hij in een keer heel hard Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 11:45

Mieke schreef:
Vroeger fietste ik ook vaak met een jaarling wat ik als kind verzorgde. Ging allemaal prima. Nu denk ik dat ik het niet meer zou durven, bang dat ze ergens van schrikken, opzij springen en ik onder paard en fiets beland.... maar Sefja is natuurlijk qua maat wat handiger voor zoiets dan die buffels van mij...

Wel een hartstikke goed idee, beweging rechtuit, zonder belasting van een ruiter!


Het is inderdaad erg handig dat ze maar 1.40 is, en heel cool en goed opgevoed. Ik weet niet of ik het anders had aangedurfd. Ik was ook aangenaam verrast dat het zo goed ging en ik haar alleen in het begin even hoefde te corrigeren.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:46

Ik fiets ook heel vaak met mijn shetjes. Ik vind het echt een super manier om te trainen. Geen belasting op de rug en gwoon rechtdoor in plaats van een volte.

Fijn dat het zo goed gaat met Sefja!!

17 mensen vinden dit leuk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeRekers, juniper, Lanoca, wollenmuts en 123 bezoekers