Bah!! Wat een gevaarlijke foto

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Bah!! Wat een gevaarlijke foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 13:52

Dat prikkeldraad, echt Boos! DOM , alleen maar uit zuinigheid.En dan ook nog zo'n jonge pony erin zetten Extreme duivel Boos! Verward Huilen
Afbeelding


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:03

jeetje dan hebben mn verz pony's het allemaal ook wel heel erg slecht.... fjord staat achter prikkeldraad, en de NRPSjes ook, waaronder 2 jaarlingen. waarom zou dit uit zuinigheid zijn?? De boer waar mn verz pony's staan heeft zo onwijs veel land dat kan hij simpelweg niet allemaal afzetten met van dat mooie witte lint. De pony's staan steeds in een ander weiland, net als de koeien. Is gewoon geen beginnen aan

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:04

Ja inderdaad een bok naar de andere kant en die pony kan wel afgemaakt worden.Mensen die willen bezuinigen bah en dan nog geen eens aan de veiligheid van de pony denken.het is ook volgens mij een piepklein weilandje dat deze pony heeft

Jewel... :+:

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:06

natuurlijk is hout of schrikdraad een betere oplossing, maar dat is gewoon niet voor iedereen mogelijk.
als de wei nou heel klein zou zijn zou wat anders zijn, des te meer kans om er tegen aan te rennen.
een paar dagen trug is er ook een jaarling 2x over het prikkeldraad gesprongen. staat in een wei met schrikdraad, maar is ontsnapt(stroom was eraf) en naar een andere wei gegaan en waarschijnlijk over prikkedraad gesprongen.
1x heb ik het gezien, en hij kwam met de achterbenen ertegenaan, geluk gehad dat hij er niet aan bleef hangen!
en zon jonge pony zonder goede springtechniek en ervaring Frusty

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:59

Deze pony komt van marktplaats toch? Je moet die mensen mailen over dat hek, watn als je het tegen ons zegt, en je vind het zo ontzettend erg, moet je er ook wat aam doen en niet alleen mekkeren sorry.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:39

Ook wanneer je goed kijkt zie je aan de andere kant schrikdraad !
zal misschien een bovenlijn zijn.

Ja kapot van prikdraad ben ik ook niet, maar om hier over te gaan zeuren ! 1000 paarden staan achter prikkeldraad, net zoals koeien, en ezels. Ga ja die boeren allemaal af en zeggen dat dat absoluut niet mag ?
Waarom is een koe of een ezel minder dan een paard ? Bij mij dus niet.

Zou zeggen, als deze foto idd van marktplaats komt, mail dan ff en wijs ze op de gevolgen van prikkeldraad.

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 17:39

Sorry maar ik zie het probleem niet.

Dat stukje prikkeldraad is alleen de bovenste lijn hoor.
Kijk maar:
Waar ik met geel aangegeven heb zit ook prikkeldraad, en roze in schrikdraad.

Afbeelding

Het is dus alleen de bovenste lijn van prikkeldraad en de rest is schrikdraad! En onder die gele lijn vooraan zal ook heus wel schrikdraad zitten. Dat hebben ze misschien wel gewoon weggehaald voor de foto, dat je niet die stomme witte lijnen voor de pony hebt.

Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

mm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:10

Bij ons in de straat staan ook 2 paarden en 1 pony achter prikkeldraad wij zeggen heel vaak dat ze het weg moeten halen maar ze doen het niet !!!
Arme paarden Verdrietig

Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

Groetjes, Marieke
Brendie, Ik vind je luv!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:43

nou ik zou m'n pony NOOIT met schrikkeldraad ergens neerzetten.
moet je 'ns een weekje in een kliniek meelopen en kijken wat er binnenkomt van wonden van schrikkeldraad...........
dan hoef je niet meer hoor.
en alleen het bovenste draadje, kunnen ze zich daar niet aan verwonden dan??? hebben paarden alleen benen ofzo........?????????

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:43

oke het is niet de beste omheining maar je kan je ook aanstellen zeg!!
mail dan die mensen maar ga hier niet zitten miepen...

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Re: Bah!! Wat een gevaarlijke foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:47

carlosje schreef:
Dat prikkeldraad, echt Boos! DOM , alleen maar uit zuinigheid.En dan ook nog zo'n jonge pony erin zetten Extreme duivel Boos! Verward Huilen

Wel knap dat jij zomaar weet dat die mensen dat uit zuinigheid doen en ook dat iemand anders aan die foto kan zien dat het paardje in een klein weiland staat, wie weet is dit maar een klein hoekje van een megagroot stuk land. Heb je die mensen al gemaild?

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Re: Bah!! Wat een gevaarlijke foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:43

Cody"]
[quote="carlosje schreef:
Dat prikkeldraad, echt Boos! DOM , alleen maar uit zuinigheid.En dan ook nog zo'n jonge pony erin zetten Extreme duivel Boos! Verward Huilen

Wel knap dat jij zomaar weet dat die mensen dat uit zuinigheid doen en ook dat iemand anders aan die foto kan zien dat het paardje in een klein weiland staat, wie weet is dit maar een klein hoekje van een megagroot stuk land. Heb je die mensen al gemaild?
[/quote]


ben ik het helemaal mee eens !

Nobody is perfect , my name is nobody Haha! *LOL* * hehe *

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Re: Bah!! Wat een gevaarlijke foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:26

wazzup"]
[quote="Cody"][quote="carlosje schreef:
Dat prikkeldraad, echt Boos! DOM , alleen maar uit zuinigheid.En dan ook nog zo'n jonge pony erin zetten Extreme duivel Boos! Verward Huilen

Wel knap dat jij zomaar weet dat die mensen dat uit zuinigheid doen en ook dat iemand anders aan die foto kan zien dat het paardje in een klein weiland staat, wie weet is dit maar een klein hoekje van een megagroot stuk land. Heb je die mensen al gemaild?
[/quote]


ben ik het helemaal mee eens !
[/quote]

inderdaad.!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:30

Sheerza schreef:
Ja inderdaad een bok naar de andere kant en die pony kan wel afgemaakt worden.

Vind je dit ook niet een beetje overtrokken? Verward

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:41

Waar Kawa eerst stond was ook alleen maar prikkedraad.
Hij is er in paniek een keer door gerend, maar de wonden hadden niet 1 mm dieper moeten zijn want dan was hij er idd niet meer geweest.
Dat is dus ook de reden dat ik hem daar weg gehaald heb.
Voor mij geen plekkie meer met prikkeldraad.

En het verschil met b.v. koeien.
Die geven toch nog wel melk met een kreuple poot, en anders levert op de slacht ook wel genoeg op.
Maar Kawa blijf ik liever rijden als het gaat, en de slacht zat al helemaal niet in mijn gedachte.
En als ik zoveel mogelijk gevaar kan beperken zal ik dat proberen, mocht het dan ooit fout gaan hoef ik mezelf geen schuldgevoel aan te praten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:47

wat weet je van die pony? Wat weet je van zijn eigenaar?
En blijf je foto's van marktplaats afplukken>?

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 22:06

Vroeger stond alles zowat achter prikkeldraad. Iemand bedacht zich iets nieuws, en prikkeldraad werd ineens afgekeurd.

Prikkeldraad is niet veilig voor paardenbenen. Het kan erge wonden veroorzaken. Er moeten idd. zo veel mogelijk risico's uit de weg worden geholpen. Maar sommige mensen hebben andere prioriteiten als het om veiligheid gaat.

Zo vinden sommige mensen dat paarden met beenbeschermers in de wei moeten, terwijl andere mensen dat onzin vinden. En wie heeft er gelijk? De een zal de ander "betuttelend" noemen, en de ander zal diegene misschien wel "paardenbeul" noemen.

Oftewel.....zorg dat je zelf doet wat je het best vindt, en laat diegene nou maar. Ze zullen vast wel weten waar ze mee bezig zijn.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 22:07

runningkawa schreef:
.


Die geven toch nog wel melk met een kreuple poot, en anders levert op de slacht ook wel genoeg op.


En dier is een dier en dan maakt het niet uit wat voor soort dier het is, als een dier lijdt door b.v. prikkeldraad is dat voor een koe even erg als voor een paard vind ik. Dus voor een koe vind ik het even erg als het hierdoor naar de slacht gaat als een ander dier.

Maar wat anderen zeggen met zuinigheid en kleine wei, en dat soort dingen vind ik ook wel overdreven hoor.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Re: Bah!! Wat een gevaarlijke foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 00:07

carlosje schreef:
Dat prikkeldraad, echt Boos! DOM , alleen maar uit zuinigheid.En dan ook nog zo'n jonge pony erin zetten Extreme duivel Boos! Verward Huilen
Afbeelding


Tja, meerdere mensen, meerdere meningen.
Wat heeft een jong paard ermee te maken?
Ik zou denken dat het niet uitmaakt offie nou jonger of ouder is, want elk paard kan een beetje gek doen, vrij weinig met de leeftijd te maken.

En bezuinigen ook niet, net als ie nou wel of geen sprintechniek heeft of ervaring.

Maargoed, ik weet dat prikkeldraad heel gevaarlijk kan zijn, maar dat kan elk draad.
Ik heb zelf (nouja, Chriss in haar weilandje dan) 3 verschillende afzettingen, nl een dun oranje draadje, prikkeldraad en een breed dik bruin lint.
Niet apart, maar samen op een stuk, allemaal boven elkaar dan.
Dit omdat het weiland al bestond en met prikkeldraad en dun oranje draad was afgezet, toen mijn eerste pony kwam, is er een hoek afgezet en kwam daar dat dikke lint bij, heeft niks met zuinigheid te maken dus, want anders had de afzetting wel alleen uit prikkeldraad en dat andere bestaan.
Maargoed, waarsch als dat prikkeldraad er niet was geweest, had het ook alleen uit lint bestaan, nl dat gedeelte wat de ene wei van Chriss's wei verdeelt bestaat uit 2 bruine linten.

Je hebt zoveel draad, prikkeldraad, gewoon draad, dun lint, normaal lint, dik lint en ga zo maar door.
Maar je kan het ook afzetten met hout of band oid.
Je kan daar uit kiezen en als ze prikkeldraad kiezen, is dat hun keuze, niet de jouwens en je hebt daar dus niks mee te maken, want het is hun pony of paard.
En op alles kan je stroom zetten, nouja, hout of band niet, maar die draden ed wel.
Ik had het ook wel het liefst zonder prikkeldraad gehad, maar dat kan niet en daar moet ik me aan aanpassen want het is hun weiland, niet de mijne, maar dat heb ik, net zoals ieder ander, met nog zoveel dingen meer ook (niet).

Maargoed, wat dan ook, ik vind het niet kunnen om zo uit de hoek te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:28

Carolien007"]
[quote="runningkawa schreef:
.


Die geven toch nog wel melk met een kreuple poot, en anders levert op de slacht ook wel genoeg op.


En dier is een dier en dan maakt het niet uit wat voor soort dier het is, als een dier lijdt door b.v. prikkeldraad is dat voor een koe even erg als voor een paard vind ik. Dus voor een koe vind ik het even erg als het hierdoor naar de slacht gaat als een ander dier.

Maar wat anderen zeggen met zuinigheid en kleine wei, en dat soort dingen vind ik ook wel overdreven hoor.
[/quote]

Helemaal met je eens hoor.
Ik vind het voor een koe ook zielig.
Maar wat ik er mee bedoelde te zeggen is dat de eigenaren van een koe er misschien anders over denken, als hij zen melk maar geeft zijn ze denk ik al blij.

Persoonlijk vind ik de pijn voor elk dier even erg


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers