Paard breekt been bij botsing met auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Paard breekt been bij botsing met auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 19:17

http://www.paardentrefpunt.nl/nieuws/kortnews.shtml
Paardentrefpunt.nl

(PT) Een 18-jarige amazone uit Burum is door wapperend landbouwplastic in de problemen gekomen.

Het paard van de vrouw schrok van het geflapper, begon te steigeren en galoppeerde in de richting van een openbare weg. Het dier botste daar tegen de zijkant van een auto, die werd bestuurd door een 69-jarige man uit Drachten. Het paard brak een voorbeen en is naar een dierenhospitaal in Emmeloord gebracht.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:19

jeetje wat eng!
ben benieuwd hoe het met dat paard afgelopen is

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 17:12

hoi wat eng ja maar kan vast wel genezen worden , heeft de man iets ?

xxx

Bo
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:05

Tjonge zeg, het lijkt wel of er steeds meer enge ongelukken gebeuren de laatste tijd. Je zou bijna gaan stoppen met rijden als je dit soort berichten te vaak leest. Hebben jullie dat ook ? Dat je banger word naarmate je meer over dit soort (soms zelfs dodelijke) ongelukken leest ?
Je gaat je in ieder geval steeds meer realiseren dat paardensport best gevaarlijk kan zijn.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:12

Verschrikkelijk...

Ik had het er laatst nog met iemand over; we kwamen tot de conclusie dat paardrijden één van de gevaarlijkste, en zeker de duurste sport is. En als ik iets als dit hoor, dan wordt ik inderdaad weer banger... Het zal je maar gebeuren... verschrikkelijk.

Bo
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:11

Ja, het blijven dieren. Vooral als je bedenkt dat zelfs het braafste paard nog zulke gekke capriolen uit kan halen, hij is en blijft tenslotte een vluchtdier met oerinstincten. En juist een verkeersmak paard is soms nog gevaarlijker dan menigeen denkt. Ze schrikken van een opvliegend vlindertje en schieten gerust de weg op richting auto's want die zijn niet eng op dat moment, die vlinder wel. Ze schrikken van iets en reageren daar instinctief op met vluchten, desnoods richting nog veel meer gevaar, dat realiseren ze zich niet op dat moment. Wij des te meer Boos!

MGFAN
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Bij Eindhoven en de stallen

paard breekt been bij botsing auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:57

Wat vreselijk!! .......

Het lijkt me egt vreselijk om zoiets mee te moeten maken zowel voor paard als ruiter. Ik hoop dat het goed gaat met het paard, ik ben er benieuwd naar! Haha!
Lovers [/b] Party!!

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 22:23

BO echt zo helemaal met je eens !

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:16

Gatsie, wet erg!
Het lijkt me echt vreselijk als zoiets je overkomt. En een gebroken been is bij een mens vaak nog niet zo heel erg maar een paard kan je niet zeggen dat hij zijn been een tijd niet meer mag belasten. (niet dat een paard dat graag zou doen als hij er zoveel pijn aan heeft) Je kan hem moeilijk met krukken laten lopen. Ik hoop wel dat het met dit paardje weer helemaal goed komt. (en de ruiter over de schrik heen natuurlijk)