* over de rooie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 13:54

Ik heb een 5-jarige trakehner, die nog weinig wedstrijdervaring heeft. Het is een moeilijk, druk paard om te rijden, hoogintelligent maar gebruikt dat ook tegen je. In vreemde situaties draait hij gewoon door, en vergeet dat ik ook nog op z'n rug zit. Hij is zo ontzettend snel in z'n reflexen, voor dat je er erg in hebt staat ie aan de andere kant van het terrein. Doet ie ook bij ons thuis in de buitenbak. Hij is niet bang, maar reageert explosief en overdreven op kleine dingen (spelende kinderen, paard in het land dat een paar vreemde sprongen maakt, etc.) Als er niet iss om zich over op te winden gaat het prima. Als hij zelf in het land staat is ie ook zo, heeft al meerdere blessures opgelevert. Het enoge dat ik kan doen is zijn benen goed inpakken en hopen dat ie zich gedraagt. Hij moet hier toch "doorheen", en ik wil hem nu een aantal keren meenemen als ik een ander paard start, waarbij ik hem alleen maarlosrijd op het concoursterrein. Is er iets wat je hem kunt geven en geen doping is, waardoor hij zich wat rustiger houdt?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 17:26

Je kunt Cavalor Calm voeren, kijk maar eventjes op http://www.cavalor.com.
Grote wonderen hoef je van dergelijke middeltjes niet te verwachten. Trakheners blijven nu eenmaal erg lang jong in hun hoofd *LOL* *LOL* en dat sensibele is ook kenmerkend voor het ras.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 22:45

Ja volgens de lui van TCN is het een fabel dat alle trakehners gek zijn, maar ik heb het maar opgegeven dat die van mij ooit nog normaal wordt. Hij hoort gewoon stemmen in zijn hoofd of zo. Op zich kan ik er wel mee omgaan, zeker thuis, en op het moment dat hij dit met je kan gaan gebruiken ipv tegen je wordt het een topper, want hij beweegt echt als een droom, maar ja dat karakter zit hem soms nog aardig in de weg...

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 21:12

Het enige middel dat ik je kan aanraden is tempralax (paardendrogist) Ik heb dat een aantal keren gebruikt en zie vaak toch wel enig effect.
Succes

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 21:31

Nog even; gebruik dat spul kort in hoge dosering en dan langere tij lage dosering, dan afbouwen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 08:55

Voor Zep...., heb je toevallig een nakomeling van deze hengst??

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 10:30

c
Laatst bijgewerkt door janna op 14-02-22 07:23, in het totaal 1 keer bewerkt

-

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 21:39

Sorry, ik weet dat ik van het onderwerp afdwaal, maar voor sjuimpje, ik heb er wel een, jij ook???

Groetjes,
DAnielle

Citaat:
Op 2001-05-16 11:30, schreef janna:
hihi, trakehners zijn inderdaad een beetje heet in het hoofd!! Als ik de mijne aan het werk wil zetten, kan hij ook ineens een enorme sprong maken en door de teugel heenspringen. Ook staar hij wel eens van zijn ene been op zijn andere been te wiebelen. Volgens TCN is dat geen weven, nee, wat is het dan??? Ben even vergeten hoe ze het ookweer noemden. Aandacht trekken of zo...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Ubermetrics en 4 bezoekers