Hoe jong paard voorbereiden op wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Hoe jong paard voorbereiden op wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 16:12

Hoe moet je een jong paard dat nog iet gestart is voorbereiden om op concours te gaan? Niet het rij-techinische, maar meer het hele gebeuren op een concour. Gewoon starten, en afzien?

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 17:03

gewoon starten, daar leren ze toch het meeste van. Springpaarden kun je al eens meenemen naar een oefenparcours waarvan je weet dat er heel kijkerig materiaal wordt gebruikt. Zoek een klein wedstrijdje uit om mee te beginnen, en maak er vooral zelf niet teveel drukte om, dan valt het meestal best mee. Bedenk dat het heel vermoeiend is in het begin, nog meer om alle indrukken dan om het fysieke werk. Vaak kun je daarom beter beginnen met 1 proefje, al geven sommige paarden er helemaal niets om.

parnassia
Berichten: 819
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 17:11

zie voor mijn antwoord bij 'wat is je stomste wedstrijdervaring', ik ben uitgebeld dus tijdens zijn en mijn eerste dressuurwedstrijd. Paard liep thuis met zn vingers in de neus een L/M-proef en tis later ook wel goed gekomen.
Gewoon meenemen en rijden!

Groom
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:51

Wat je kunt gaan doen met een jong paard is hetvolgende: zoek een wedstrijd op dicht in de buurt (misschien is er wel 1 op stapafstand) en ga er gewoon tussen rijden. Niet inschrijven dus maar gewoon je paard daar op het terrein rijden. Zo laat je je paard kennismaken met een wedstrijd en het terrein zonder stress. Ik ken semi-professionele ruiters die dat ook doen dus waarom jij niet?

Veel succes!

Een paard is de spiegel van je ziel.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 10:58

Een onderlinge meestarten?

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca en 3 bezoekers