Wie heeft er een Pion of een Cassis???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Wie heeft er een Pion of een Cassis???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 11:37

Ik weet namelijk weinig van deze paarden af, heb Pion alleen weleens op een plaatje gezien....ik moet nog een keer gaan kijken bij hem...
Toen ik zei dat ik een Pion had gekocht zei iedereen dat het echte lastpakken waren, maar de mijne is heel lief en nuchter... *LOL*
Van Cassis weet ik nog niks, alleen dat het een volbloed is....


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:43

Ik heb geen pion of cassis. Maar ik heb wel een tijdje een pion gekend. Pffffffff wat een draaaaak! 5 jaar, net ruin en we moesten hem eigenlijk in gaan rijden. We zijn er niet eens aan begonnen, want eenmaal uit het land deed ie niets anders als stijgeren en meppen.
We hadden het vermoeden dat het pijn was, maar dat is nog steeds niet zeker. We hadden het vermoeden dat er in de heup/kont/rug iets mis was (flink mis). Het was wel een verschrikkelijk gaaf dier. Supermooi en echt kwijlable gangen Kwijl .
In de wei liep ie alleen maar andere paarden op te naaien (wat wil je; dat dier verveelde zich stierlijk). Uitendelijk is ie om die reden terug gegaan naar de eigenaar. Ik weet niet wat er mee gebeurt is verder.
Hij stond te koop, en als ik zeker had geweten dat ie geen pijn had én hij was een stuk goedkoper (hij was echt aso duur voor zo'n jong, onhandelbaar ding) had ik hem misschien nog wel gekocht om hem later, normaal weer verder te verkopen.

Maar wat een gaaaaaf beest zeg die pion... Ik was echt verliefd op die draf...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 12:18

Cassis xx is een zoon van de bekende hengst Athenagoras xx. Hij is geboren in 1982 op Gestüt Erlengrund. hij is 1.66m. Hij heeft 24 x op de vlakkebaan gelopen. Hier van was hij 3 x 1ste en 7 x zat hij bij de eerste 3. In 1989 is hij naar Denemarken verkocht.

Ik heb zelf een dochter van hem gekend. Heel lief en braaf paard, super karakter. Alleen qua karakter en uitstraling niet geheel mijn type (kan ook aan de manier van rijden hebben gelegen) Ze is een rank type, koffievos, wel goed gebouwd, normale gangen. Eigenlijk een heel leuk paard maar ik miste altijd iets, zal wel aan mijn smaak liggen. Ik dacht dat er nu met haar gefokt wordt. Ik weet eigenlijk niet meer wat ze van moederskant heeft.

Athenagoras xx
Afbeelding

Kleinkinderen van Cassis xx:
http://www.doahingste.dk/stallions/olh757.htm
http://www.horses.nl/esbeek/2001/pedigree/37.ws

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 12:36

Die van mij heeft duidelijk meer van Pion dan van Cassis, maar ik hoop eigenlijk wel dat hij het uithoudingsvermogen heeft van een volbloed! Ik zal binnenkort een foto inscannen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 12:41

Biebel heeft een Cassis, je kunt een foto van dit paard zien in haar profiel. Ik ken meerdere Pions. Eentje is een donkerbruine die heel goed kan springen, springt bij Bianca Schoenmakers uit Geldrop.
Dan ken ik nog 2 schimmels, een tengere merrie die heel heet is, en een grote massale schimmel die fijn te rijden is met een superlief karakter die vrij koel is in de kop.

De hond is de betere mens

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 16:30

Heb Pion dit jaar bij van Uytert gezien tijdens de hengstenshow.. Echt ontzettend leuk, dr werd 'You're simply the best' van Tina Turner gedraaid en hij werd los in de bak gelaten. Echt indrukwekkend!! Je kon zien dat hij echt oud was (mager, holle rug) maar hij was maar rondjes aan het galloperen en hij had zo'n lol!

Maar ik ken een Pionruin van 16 jaar oud, heeft een erg apart karakter (is ook als de dood voor mannen), stevig typje, schimmel, sterke (niet overdreven ruime) gangen. Wegens aparte karakter dus bij huidige eigenaresse terechtgekomen, die Z2 dressuur met hem geworden is.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:15

Wij hebben ook zo'n 'draak'pion op stal...IS het enige paard op stal dat we niet zelf hebben ingereden en nog steeds zijn er maar 2 meiden die erop durven te rijden...Hij is ook ontzettend bang voor mannen terwijl die gewoon bij ons op het bedrijf is geboren en er nooit iets geks mee is gebeurt (althans niet dat wij weten). Is wel een paard met goede bewegingen maar ja, daar heb je ook niet veel aan als je dr niet fatsoenlijk op kan rijden..Moet zeggen dat het we steeds ietsje beter gaat met hem en dat hij zich duidelijk op een vaste verzorger richt. De moeder van dit paard was trouwens ook geen makkelijke merrie vroeger maar is nu ook veel amkkelijker geworden. Helaas hebben ze de andere Pion in moeten laten slapen na een ongelukm in de wei, deze was wel wat brutaal maar een veel makkelijker paard in de omgang.

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

toppie springpaard met eigen wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:20

hoi ik heb een 8 jarige pion ruin. eentje van 1.67 m. een fantastische springer ik rijd nu z met hem en ben M2 dressuur. paardje met eigen wil en dat laat hij af en toe duidelijk merken. het is geen paardje voor beginners maar en goede stabiele ruiter kan er mee overweg. ik ben erg tevreden met hem vooral zijn springtechniek. groetjes tamara


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:08

En zo is Pion nu....
Inmiddels 28 jaar.

Afbeelding

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:32

ik heb een aktion. ik geef toe er zit een gebruiks aanwijzing bij, maar die heb goed door gelezen en het werk. het is een poepie hoor mijn merrie.

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:46

Jaaaaaaaa, ik heb een Cassis xx (X B. Raimond X Apollo) Heel fijn paard, supergevoelig en niet de makkelijkste om te rijden (tis een dieseltje....), maar als ie eenmaal warm is kan ie heel lekker lopen! Als je meer wilt weten pb me dan maar ff.

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 54 bezoekers