nieuwe aanwinst: blonde pony gekocht!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

nieuwe aanwinst: blonde pony gekocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 12:57

na lang zoeken hebben we een merrietje gevonden als speelmaatje voor mijn veulen.
het is een vos met blonde manen is 1.40 hoog en 4,5 jaar oud,komt uit engeland en staat nu 3 jaar bij deze mensen,ze is bereden maar wel een boefje.
ze heet midnight,zitten verder geen papieren bij,en ze stond maar een half uur rijden van ons vandaan,dus vanmiddag gaan we haar ophalen en dan komt ze eerst een aantal dagen in de box naast vany te staan en dan binnenkort met zijn 3en(of 4en hangt er van af of veulen van ato er al is)op het land,lijkt me beter dan de 1e keer in een box dan kan ze niet vluchten.
ze is heel braaf verder in de omgang en altijd in handen geweest en veel met kinderen gedaan.
nou moet ik alleen nog een zadeltje voor haar hebben,voor een pony dus van 1,40 gewoon gebouwd,wat lange rug,hoeveel inch is dat dan 16 of zo iemand advies?en wat kost een 2e handsleer goed uitziend lederen zadel compleet?bij paardenwinkel.

bedankt nathalie

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 13:01

oh ja ze is een new-forest pony en het zadel word een veelzijdigheidszadel.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:20

hey gefeliciteerd...heb je ook een foto van die pony?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:22

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst..

de inches kun je bepalen door naar de kont van degene die erop gaat rijden te kijken, een klein kind van 9 of 10 zit lekker in een 16 inch, maar naarmate het kontje groter word en de heupen breder zit je toch echt beter in een 17,5, 17, of 18 inch zadel. Het maakt voor de pony niet uit, dit is een d-pony dus een 18 inch kan er ook wel op. Al leg je een 18 inch op een shetlander dan zeg ik van zadel waar ga je met die pony naartoe..

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 19:30

nope nog geen foto's,het zadel wat er op la g was volgens mij een 16 inch dat nummer stond iig op het leertje waar je beugekriem doorheen moet,die was idd heel klein,dus zal wel ween 17,17/5 nemen.

we hebben haar nu opgehaald en staat naast vanity die vond dat in het begin niet leuk dat haar peettante weer naar haar eigen box ging maar gelukkig ging het allemaal goed,nou willen we ze dus met zijn 3en op het land(is 0.5 hectare)zou je ze eerst nog beter een dag binnen kunnen laten staan om te wennen of gelijk het land morgen op,en er dan even bijblijven.
het is de bedoeling dat vany en de pony vriendjes worden en dan moet ato ze natuurlijk niet gescheiden houden,iemand ideeen?