shamphoo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

shamphoo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 11:27

hoi,
ik wil mijn paard zijn staart gaan utiwassen. Kan je daar normale shamphoo voor gebruiken????? En ik wil ook zijn huid wassen ok normale shamphoo? (jah ik geloof niet echt in die paarden shamphoo enzo....vink een beetje onzin)
BEDANKT!
celinde

keep your head up


germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:29

ik gebruik altijd gewone shampoo, die paardenshampoo is precies hetzelfde met een andere verpakking erom, en extra duur.\
Je moet je paard niet dagelijks wassen, i.v.m. huidvet, en goed uitspoelen.
staart met cremespoeling na doen, wordt ie extra mooi

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:31

Voor Jip zijn manen en staart en benen gebruik ik altijd zilvershampoo o ze weer mooi wit te krijgen. Gewoon het goedkoopste merk dat ik bij het kruitvat kan kopen. Voor zijn lichaam gebruik ik meestal geen shampoo, die spuit ik ook alleen maar af als het heel warm is, na het rijden, om al het zweet eraf te halen, maar als ik daar wel shampoo voor gebruik, gebruik ik babyshampoo, lekker zacht.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

bedankt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 11:36

heel erg bedankt! En mijn paard heeft een HELE dikke staart...als de shamphoo nou blijft zitten een beetje...wordt de staart dan niet kaal ofzo?
En hebben jullie nog meer tips om je paard mooi te krijgen (morgen wedstrijd...)
alvast bedankt!
celinde

keep your head up

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:37

Je moet de shampoo heel goed uitspoelen, vooral op de staartwortel en uiteraard op zijn lichaam ook. Anders kan het gaan irriteren en kan het zijn dat je paard zijn staart kapot gaat schuren of andere plaatsen waar nog shampoo zit.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:39

Nee, de staart zal er niet kaal van worden. Als er een beetje shampoo op de huid van de staartwortel achterblijft kan dat wel gaan irriteren en zou hij kunnen schuren, gebruik daarom een zo zacht mogelijke shampoo, dus hypoallergeen of babyshampoo oid. En wel grondig uitspoelen natuurlijk. Dat wat er eventueel nog tussen de haren acherblijft is niet zo heel erg.
Oja, en als ik Jip zijn staart gewassen heb, dan spuit ik hem daarna altijd in met equistar en pluis hem goed uit. Ten eerste is het pluizen makkelijker, maar de staart blijft ook langer schoon door de equistar.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 07-05-02 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 11:39

ok dus niet te veel shamphoo gebruiken en op zijn voor benen zit altijd gras enzo of poep dat kan ik dus ook met shamphoo weghalen (jah ijk heb hem al 5 jaar maar ik heb nog nooit gewassen met shamphoo)!

keep your head up

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:51

in 5 jaar nog NOOIT gewassen?
Hoe hou je het vol?? Verward
Ik was haar ook niet elke week, maar haar staart op z'n minst tog wel 1 /2keer per maand

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:58

Ik heb Camilla nu 3,5 maand ongeveer maar heb haar al minstens 11 keer gewassen.. Schijnheilig Ik vind het wassen leuk om te doen en ze word er weer stofvrij van, en het is natuurlijk goed voor haar Rainrot die door het wassen bijna weg is. Lachen Maar ik neem dus aan dat ze witte voetjes heeft als ze helemaal onder het gras en de stront zitten..?? Als camilla een beetje modder aan haar benen heeft wat ik er niet goed af krijg was ik de beentjes al.. Lips are sealed
Idd.. 5 jaar en nog nooit gewassen. Wel een beetje aso eerlijk gezegd.. Lips are sealed


iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:59

ik gebruik altijd zwitsal baby shampoo dat is zeepvrij en als er per ongeluk dan nog shampoo in ze vacht dan gaat het in ieder geval niet jeuken

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 12:02

aso!?!?!?!?!?!? Paarden wassen zichzelf in de natuur toch ook niet met shamphoo!?!!?!? Duseh dat is NIET aso. EN hij vinsd het helemala neit fijn maar nu is het toch echt wel nodig en ik haal die dikke staart altijd helemaal uit de klit en ik borstel goed en het is echt zo'n stoere bink dus als ik hem dan heb gewassen en doe hem de volgende dag weer in de wei is hij zoieso al weer vies maar hij moet er echt TOPuitzien morgen nog meer tips?!?

keep your head up

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:06

hij moet er top uitzien? elke maand wassen dan ziet hij er top uit...

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 12:19

jah maar eh daar heb ik dus geen tijd voor en hij ziet er al goed uit vind ik hoor. EN hij vind het niet leuk als je hem wast en dan ga ik het ook neit elke week doen en ....ik zit ook nog met school (gymnasium)

keep your head up

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:20

Als je je paard goed poetst elke dag is het echt niet nodig om zovaak te wassen hoor. Alleen als het warm weer is afspuiten na het rijden en als je wedstrijd hebt wassen (alleen in de zomer) verder is dat echt niet zo heel belangrijk. Hun natuurlijke bescherming is huidsmeer en door te vaak te wassen haal je die natuurlijke bescherming weg!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:20

goh ik zit ook nog op school.. maar hoe weet je nou offie t leuk vind als je hem nog nooit gewassen hebt..!? mijn pony vond t op t begin ook niet leuk maar ze begint t steeds minder erg te vinden.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:21

dus gewoon wassen, eenmalig, met milde shampoo, en z'n staart nadoen met cremspoeling, dan is het goed. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het irriteerde, ook al had ik niet alles goed uitgespoeld.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:23

Ludo schreef:
Als je je paard goed poetst elke dag is het echt niet nodig om zovaak te wassen hoor. Alleen als het warm weer is afspuiten na het rijden en als je wedstrijd hebt wassen (alleen in de zomer) verder is dat echt niet zo heel belangrijk. Hun natuurlijke bescherming is huidsmeer en door te vaak te wassen haal je die natuurlijke bescherming weg!


ben ik met je eens maar als je je pony gewoon wast, dus alleen de vieze plekken (wat ik dus doe, soms zelfs met droogdshampoo) kan het echt geen kwaad hoor. maar als je nou elke week je pony grondig met shampoo zou wassen dan gaat het huidvet weg. maar als je 1 x in de 1,5 maand wast ofzo is je pony goed stofvrij en schoon. ik ehb camilla vaker gewassen omdat ze dus rainrot heeft en toen moest ik op t begin om de dag wassen..

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 12:23

af-spui-ten serieus dat helpt even goed als je het goed doet en ik spuit hem ook regelamtig af en zoals ludo zei...een paard heeft ook een natuurlijke bescherming en die was je er dan af. Heb jij een wit paard of een schimmeltje ofzo? (mijnes is bruin dus je ziet ook nooit goed als hij vies is) ik denk dat ik dadenlijk baby shamphoo ga kopen!

keep your head up

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:26

Nou Nath, daar is toch niks mis mee? Ik zit al weken te wachten op mooi weer. Glory d'r staart moet nodig, maar daar wacht ik mee tot dat het weer wat beter is. Kunnen we het veulen ook gelijk meenemen...die is toch vies... Knipoog

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:28

ik vind ook niet dat je een paard bwv elke dag hoeft te wassen ofzo, maar dat je je paard 5 jaar niet wast omdat je te weinig tijd hebt..... Lips are sealed
Waar haal je de tijd vandaan om te rijden enzo dan?!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:34

Yorghos staat het hele jaar door buiten, dus ik was hem alleen in de zomer wel eens. Met nat weer heeft het ook helemaal geen zin om hem te wassen, want als hij terug de wei op gaat is hij meteen weer vies.
Borstelen doe ik ook weinig. Nu wel, omdat hij erg in de rui is, maar verder blijf ik zoveel mogelijk van hem af. En inderdaad, hij ziet er dan ook niet tip top uit, maar dat heb je met buitenpaarden (hij staat zonder deken).
Als ik hem was gebruik ik groene zeep. Dat irriteert niet, is makkelijk uit te spoelen en werkt ook goed op mestvlekken.
Groetjes,
Linda

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:41

Afspuiten, ook goed.. Maar ik dacht dat je nog nooit met water in zn buurt gekomen was.. Schijnheilig Verward
Maar het lijkt me trouwens wel sterk als ie afspuiten niet erg vind en wassen wel..
En nee ik heb geen schimmel maar een vos. Lachen

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 13:35

ja hij vind afspuiten ook niet leuk...ik weet het tis een zeikerdje. MAar ik heb nu 'zwitsal zeepvrije wasgel' gekocht...is dat wel goed!?!?

keep your head up

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 13:49

en even tegen vlieg. Ik kan in de avond rijden als ik muh hw af heb want we hebben ene binnenbak en paarden wassen is niet hetzaelfde als mensen wassen hoor...je HOEFT paarden niet eens te wassen en hij vind het leuk om vies teblijven...aangezien hij gaat rollen als je hem net afgespoten hebt. Duseh 5 jaar niet wassen is neit erg EN IK SPUIT TOCH HEEL ERG GOED AF! (voor de 10de keer). Ik gebruik gewoon geen zeep. BIG DEAL!

keep your head up

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:03

Komaan mensen, het is toch helemaal niet zo dat paardenshampoo duurder is dan mensenshampoo? Ik gebruik iig bijna altijd paardenshampoo, zeker voor Samira, want die heeft zomereczeem en die wordt daarom dus gewassen met teershampoo. Als je dan toch speciaal naar de winkel gaat... ik zou iig geen babyshampoo gebruiken, als het dan toch mensenshampoo moet zijn zou ik de meest neutrale pakken, zeker niets tegen roos of met conditioner bij in ofzo.

Het is trouwens onzin dat een paard om de anderhalve maand ofzo met zeep gewassen moet worden...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 bezoekers