Voorpagina van de Telegraaf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Voorpagina van de Telegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 10:12

OKe, ik stap net uit me warme bedje.. Loop naar beneden, en wat ligt daar op tafel??
De Telegraaf, met op de voorpagina een super grote foto van de neergeschoten Pim Fortuyn Scheve mond , lekker on eerbiedig! Lips are sealed
Het is volgens mij hetzelfde plaatje dat ook op de site v\an de Telegraaf te vinden is, maar uitvergroot.
Ik bedoel, waarom is dat nodig? om de bevolking nog een beetje lekker te laten gruwelen? En te laten zien "dit gebeurt er dus, als je voor je mening uit komt"
Of.. om de mensen die altijd een "hekel" aan hem gehad hebben nog ff te laten zien dat hij echt dood is??
pfff..

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:14

Ik vind zulke foto's ook niet kunnen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:14

heel de situatie moest niet kunnen, maar dat wil niet zeggen dat het toch gebeurt.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:16

Die foto staat vandaag ook op de voorpagina van de Sp!its. Dit in schril contrast met de foto op de voorpagina van de Metro, waar alleen die blauw/gele poster met het hoofd van PF te zien is op een grasveld met daarnaast wat kaarsen en bloemen.

Sensatie t/o toch een zekere mate van respect.
Laatst bijgewerkt door Karin op 07-05-02 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:19

tsja.. dat vind ik dus het nadeel van de telegraaf. Die zijn veel te sensatiegericht. En daar Misselijk ik soms best wel van!
Niet dat ze nog een beetje respect tonen Boos!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:22

Spits is naar ik begreep van de Telegraaf...
Telegraaf is nooit eerbiedig geweest, foto's van een afrekening waarbij verkoolde lichamen voor een uitgebrande auto te zien zijn,
omstreden foto's genomen van het puin na de bijlmerramp waarbij ledematen zichtbaar schenen....

Ik had eigenlijk niet anders verwacht, verkocht worden zal het toch wel.

Ik vond persoonlijk de video beelden al heel naar om te zien, waarop het ambulance personeel te zien is en PF bloedend etc

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:23

Nou, eenzelfde soort foto staat ook op de voorpagina van Eindhovens Dagblad. Ook foto dat hij neergeschoten op de grond ligt. Ik vind het een trieste aanblik.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:36

ehh, ook de Volkskrant en het Algemeen Dagblad tonen dezelfde foto op de voorpagina.
En deze kranten staan toch niet bekend om hun sensatielust.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:39

ik heb er een heel dubbel gevoel over, aan de ene kant vind ik het echt heel erg dat ze zoiets doen, respectloos gewoon echt. maar aan de andere kant laten ze wel zien hoe erg het is, dan dringt het pas echt door. maar ik vind niet dat ze dit hadden moeten doen. was trouwens ook bij de volkskrant (die hebben mijn ouders)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:46

lis schreef:
ehh, ook de Volkskrant en het Algemeen Dagblad tonen dezelfde foto op de voorpagina.
En deze kranten staan toch niet bekend om hun sensatielust.


Die had ik vandaag nog niet gezien. Toch jammer dat kranten ervoor kiezen om dat soort foto's op de voorpagina te zetten, pagina 3 is IMO een nettere optie. Feiten hoeven niet verdoezeld te worden, maar ook niet op zo'n manier aan iedereen opgedrongen te worden.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:57

Idd,eigenlijk vind ik het ook niet kunnen.
Wel bekdn ik dat ik erg nieuwschierig was hoe hij er nou uit zag op zn laatste minuten(sensatiebak). Maar datie foto zo uitvergroot moet? Je ziet hem verdomme zo dood liggen gaan!!!!!!! Boos!

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:10

ja inderdaad heb brood gesmeerd loop met me broodje naar de dank en pak de krant en wat zie je dan een neer geschoten pim fortuyn ik had echt zo iets van lekker jongens Vork eetsmakelijk Misselijk gatverdamme ik vind dat echt nie kunnen hoor ok goedemorgen Gaaaap gelijk de hele dag misselijk Clown

groetjes debby

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Re: Voorpagina van de Telegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:12

sl0wm0ti0n schreef:
OKe, ik stap net uit me warme bedje.. Loop naar beneden, en wat ligt daar op tafel??
De Telegraaf, met op de voorpagina een super grote foto van de neergeschoten Pim Fortuyn Scheve mond , lekker on eerbiedig! Lips are sealed
Het is volgens mij hetzelfde plaatje dat ook op de site v\an de Telegraaf te vinden is, maar uitvergroot.
Ik bedoel, waarom is dat nodig? om de bevolking nog een beetje lekker te laten gruwelen? En te laten zien "dit gebeurt er dus, als je voor je mening uit komt"
Of.. om de mensen die altijd een "hekel" aan hem gehad hebben nog ff te laten zien dat hij echt dood is??
pfff..


Op de voorpagina van BN-De Stem hetzelfde verhaal...ik vind dit getuigen van zeer weinig respect vooral voor de nabestaanden. Iedereen weet nou onderhand wel dat PF overleden is moet dit nou echt nog eens zo "benadrukt" worden? Ik had ook liever een "mooie" ingetogen foto gezien, van b.v. de bloemenzee bij zijn huis oid...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:17

ook op ons stadsblad staat die foto. Viel te verwachten vind ik, dat trekt mensen aan denk ik

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Re: Voorpagina van de Telegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:18

Barokkie schreef:
Ik had ook liever een "mooie" ingetogen foto gezien, van b.v. de bloemenzee bij zijn huis oid...


helemaal mee eens Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:32

Het is verschrikkelijk om te zien.
Maar het haalt ons wel uit deze verschrikkelijke droom.
Het is gebeurd. Of het nu mag of niet.
Ben zelf van mening dat de foto er klein had mogen staan maar dat een bloemenzee toch meer respect bij ons had gekregen.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:37

ik heb hem ook gezien in het a.d. in 1 woord gruwelijk die foto. het had idd mooier geweest wanneer ze beelden van de bloemenzee op de voorpagina hadden gezet en misschien op pag 2 of 3 een kleine foto van het lichaam. maar liever had ik dat helemaal niet in de krant. wat hebben wij eraan om te zien hoe dood hij is?? als het aan mij ligt word de dader ook met kogels om het leven gebracht. alleen dan in slowmotion.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:43

lonneke schreef:
als het aan mij ligt word de dader ook met kogels om het leven gebracht. alleen dan in slowmotion.


Lonneke: even uitkijken. je zet je nu op hetzelfde niveau als de dader.. Wat hier gebeurd is, is dat een mensenleven ondergeschikt gemaakt is door politieke en/of publieke motieven. Sluit de man op, maar schiet hem niet dood, daarmee lok je alleen meer geweld uit..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:18

Ik vind dat werkelijk erg onsmakelijk dat de kranten zich verlagen tot het plaatsen van zo'n foto.... ik heb zelf geen krant, dus kan me verder niet voorstellen hoe of wat...
De Almare heb ik nog niet gezien en ik weet niet of er veel over in het Groene Weekblad zal komen?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 12:44

alleen trouw had een gewone foto van Pim geloof ik? was iig op de radio heel wat over te doen vanmorgen. Ik heb net de foto bekeken en werd er toch beroerd van bah...

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:11

Zelf in buitenlandse kranten zoals Frankrijk,Duitsland hebben ze zo'n foto geplaats !!!!!Dat vind ik al helemaal niet kunnen eigenlijk....

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:14

In het Brabants dagblad besteden ze er 5 pagina's aan, op de voorpagina staat een groot portret van Pim, en een kleine foto van dat hij daar zo licht (oneerbiedig) en een foto dat je de dader zijn rug ziet, en 2 agenten.
Verder staan er op de andere 4 pagina's foto's van geemotioneerde mensen die reageren (kabinet, vrienden, 2 van de lijst: Joao..)
en allerlei artikelen en foto's van Pim in levende lijve...

dat dit heeft kunnen gebeuren...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:42

Clautje schreef:
Zelf in buitenlandse kranten zoals Frankrijk,Duitsland hebben ze zo'n foto geplaats !!!!!Dat vind ik al helemaal niet kunnen eigenlijk....


Hier in de "Bildzeitung" Misselijk , stond die foto ook, maar dan heel klein. (Was er -blij- verbaasd over, want als het om sex, spanning en sensatie gaat, is "Bild" erbij Misselijk Huilen !) Wat me wel opgevallen is, dat er in veel buitenlandse kranten, tv- en radiozenders, erg negatief over Pim Fortuyn wordt geschreven/gepraat, erg ongenuanceerd ook. Sprak er vanmorgen met m´n vriendin over en zij was helemaal verbaasd toen ik vertelde dat ik een heleboel van de ideeen van Pim Fortuyn, absoluut niet on-sympatiek vind (alhoewel ik niet op hem zou hebben gestemd!). Ze kent me nu ook al wel een aantal jaartjes en weet dat ik niets met rechts-extremistische ideenen heb! (trouwens ook niet met links-extremistische Scheve mond !). Gek is dat toch, alhoewel Pim Fortuyn zich van types als Le Pen & Co, uitdrukkelijk distancieerde, hij in het buitenland toch extreem overkwam Verward .

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:43

ja ook in de gelderlander stond deze foto!
ik vond het ook eigenlijk niet kunnen, vond het vreselijk om hem daar zo te zien liggen. Een man met zoveel uitstraling en die daar nu zo ligt dat komt zo oneerbiedig over.
Maar aan de andere kant voelde ik wel een bevestiging dat hij echt dood is en dat het ook echt waar is. geen in sene gezette actie etc.
het is realiteit en die moeten mensen onder ogen zien hoe hard hetook is. En volgens mij willen mensen dit nu ook juist zien hoe raar hetook klinkt want nu weet men het is zo.
ook in het buitenland werd deze foto's geplaatst
dit is de verschrikkelijke foto:
Afbeelding

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:44

PS DAT PIM VERGELIJKT WORDT MET LE PEN VIND IK WERKELIJK WAAR VERSCHRIKKELIJK EN ONTERECHT!!