vrijheid van meningsuiting in nederland???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

vrijheid van meningsuiting in nederland???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 22:14

de politie zal je niet tegenhouden als je je mening ten toon sprijd maar daar zorgt een andere gek wel voor.


groetjes [naam].



Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 22:21

En ik heb dus zo m'n vraagtekens of deze "gek" niet gestuurd werd vanuit de politiek... Dat soort dingen zullen wij nooit te weten komen, dat blijft ondergronds, maar er zijn meer aanwijzingen, wat dacht je van het "ongeluk" van van Traa? Of de brand bij een bijeenkomst van Janmaat? Ik weet het allemaal zo net nog niet, misschien zit er wel veel meer rotzooi achter dan dat wij ooit zullen weten!

Saddam Hussein, Bin Laden, Le Pen, Haider, die man van het Vlaams Blok en dan ben ik vast nog een paar van die figuren vergeten, ze mogen allemaal vrij hun gang gaan, maar een Pim Fortuyn in een "beschaafd" land als Nederland moet de hoogste prijs betalen.

Vrijheid van meningsuiting? Absoluut, behalve als je mening teveel afwijkt van die van de gevestigde orde...

Nulla tenaci invia est via

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 22:22

Je hebt helemaal gelijk, je bent je leven niet zeker in dit land, deze wereld. Het enige wat ik voor oplossing kan bedenken is een beter strafbeleid...daar schrikken mensen denk ik wel van. Maar dat zal er niet inzitten denk ik.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 22:26

ikb en het helemaal met jullie eens, dit is gewoon een schande voor de democratie. zal je over een aantal jaar ook maar voor jezelf moeten houden wat je vind en denkt?

inderdaad het strafbeleid aanpassen. ik ben het niet op alle fronten eens met de doodstraf maar ze moeten die weer eens in gaan voeren dan zouden er hopelijk meer mensen 100.000x denken voor ze iets deden.

groetjes [naam]

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 22:33

die man van het Vlaams blok is Filip De Winter...kwal van een man en die loopt nog steeds rond hoor Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Die zouden ze beter eens afschieten zo een extreem rechste banketstaaf
wat voor "prachtige" ideeen die heeft ga ik niet allemaal vertellen maar ze zijn absurd hoor! (en die loopt nog steeds vrij rond kun je nagaan... Misselijk Misselijk Misselijk )

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

walgelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 22:37

hoi ik ben het helemaal met je eens margreet. dit is te walgelijk voor woorden. vrijheid van meningsuiting in ons o zo democratische nederlandje. en maar wijzen naar andere landen maar ze zijn geen haar beter. laat me niet lachen. walgelijk gewoon. ook al ben je het niet met hem eens dit is toch wel absurd of niet dan? nogmaals te zot voor woorden.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 23:09

doodschieten blijkt wel weer hoeveel vertrouwen men heeft in de democratie... niet op stemmen geen optie?
Gatver zeg. Ik kan er niet over uit. Al helemaal niet dat er hier in een topic hierboven gezegd wordt
'tsja het is niet leuk maar ik had het wel verwacht'
Ik had het wel verwacht??? In wat voor een verknipte maatschappij leven wij?? Kijk, dat iemand boze reacties uitlokt, daar kan ik best inkomen. Maar de drempel om een MENS, een PERSOON, iemand die niet politiek gezien misschien best jouw kennis of vriend had kunnen zijn, door zijn hoofd te schieten??

Werkelijk waar.
Ben benieuwd hoe het nu gaat lopen. Lijst Fortuijn wijdt de dood aan de andere partijen. Tsja, ook makkelijk natuurlijk.... In Den Haag staan vage skinheads met een verstand van 0 maar te zingen over Pim... triest hoor. Ben benieuwd hoe we hieruit gaan komen.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 23:16

vrij nederland... je mag je mening uiten, maar een gek die het er niet mee eens is, schiet je zo door je kop!

Ik ben benieuwd wie die dader is, hoe ziek die man wel niet is!
Iemand doodschieten om zijn ideen, om zijn mening...

Waar gaat deze wereld naar toe?
Als het zo doorgaat,... NAAR DE AFGROND!

Lang niet al Pim zijn idee waren goed, maar als hij aan de macht kwam zou er veel veranderen, ook veel dingen heel positief... maar blijkbaar willen een heel stel in deze sjit leven! Frusty

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 23:22

maarja, om nou de hele democratie als rot te gaan bestempelen?

Laat ik iedereen adviseren om eerst het motief van de dader te horen voordat we roepen over 'linkse partijen dit, melkert en allochtonen dat...'
Dat zorgt alleen maar voor onrust...

(en voor de mensen die zeggen dat de politici nu in hun vuistje lachen... denk t niet hoor... poltitiek is nou eenmaal debatteren en tegenstanders hebben...niet tegenstanders uit de weg ruimen..)

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 23:40

Op de bbc las ik een stukje wat iedereen nu over het hoofd lijkt te zien.

Pim F. blablabla......
Hij leek niet thuis te horen in een land als nederland. Een land dat bekend staat als het meest liberale land in Europa. Met hun vooruitstrevende beleid inzake het homohuwelijk, begeleide euthanasie, softdrugsbeleid en prostitutie.

Heb het even uit mijn hoofd geciteerd dus het kan iets afwijken maar het was in ieder geval van deze strekking.

Ik ben altijd redelijk trots geweest op het feit dat nederland zo liberaal, democratisch en gewoon was.
Met de komst van Fortuijn werd dit alles al op losse schroeven gezet. De aanslag is verschrikkelijk maar niet de oorzaak ervan dat de hele nederlandse democratie nu op de tocht ligt.
Daarvan was Pim F. zelf de aanstichter al.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 00:18

Tja...nu schrikken we ervan, omdat het een keer in ons Nederlandje gebeurd, maar gebeuren er geen vergelijkbare dingen in het buitenland?
Misschien dat NL nu eens goed wakkergeschud wordt, hier lopen ook psychopaten rond!
Het is helemaal fout dat iemand wordt neergeschoten, omdat hij toevallig wel zijn mening (en die van menig ander Nederlander) uit. In ieder geval heeft Pim mij laten zien hoe Nederland in elkaar zit. Het is niet allemaal zo vanzelfsprekend en veilig als wij Nederlanders willen....

Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 00:25

Margreet schreef:
En ik heb dus zo m'n vraagtekens of deze "gek" niet gestuurd werd vanuit de politiek... Dat soort dingen zullen wij nooit te weten komen, dat blijft ondergronds, maar er zijn meer aanwijzingen, wat dacht je van het "ongeluk" van van Traa? Of de brand bij een bijeenkomst van Janmaat? Ik weet het allemaal zo net nog niet, misschien zit er wel veel meer rotzooi achter dan dat wij ooit zullen weten!
Saddam Hussein, Bin Laden, Le Pen, Haider, die man van het Vlaams Blok en dan ben ik vast nog een paar van die figuren vergeten, ze mogen allemaal vrij hun gang gaan, maar een Pim Fortuyn in een "beschaafd" land als Nederland moet de hoogste prijs betalen.

Vrijheid van meningsuiting? Absoluut, behalve als je mening teveel afwijkt van die van de gevestigde orde...


Behoorlijk riskant commentaar is dit, meen je dit zoals het er staat?

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 09:12

ik ben het ook met Margreet eens

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 09:24

Laura schreef:
Ik kan er niet over uit. Al helemaal niet dat er hier in een topic hierboven gezegd wordt
'tsja het is niet leuk maar ik had het wel verwacht'
Ik had het wel verwacht??? In wat voor een verknipte maatschappij leven wij??


Hij had het zelf ook verwacht Laura. Hij werd bedreigd. Het is ontzettend erg, verschrikkelijk, maar hij was er zelf ook bang voor. Hij heeft het meerdere malen letterlijk gezegd.

'Als ik neergeschoten word, heeft het kabinet het klimaat gevormd, waarin dat mogelijk is.'

Dat zeg je niet als er helemaal geen sprake van is.

En natuurlijk denk je dan dat het niet zo snel echt gebeurd, maar die man werd bedreigd door een gek, die alleen dat niet genoeg vond. En ik hoop dat die man net zo een hoge prijs moet betalen hiervoor als Pim Fortuyn zelf heeft moeten doen. Dat heeft hij verdient.

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 09:30

[quote="Margreet"]Saddam Hussein, Bin Laden, Le Pen, Haider, die man van het Vlaams Blok en dan ben ik vast nog een paar van die figuren vergeten, ze mogen allemaal vrij hun gang gaan, maar een Pim Fortuyn in een "beschaafd" land als Nederland moet de hoogste prijs betalen.
quote]

Kijk, hier erger ik me nu aan! Wim Kok, Melkert en al die figuren hebben deze gedachten die Margreet hier nu neer zet over Pim rond gespreid, ze hebben hem neergezet als iemand die discrimineerde en die extreem rechts was. En dat WAS HIJ NIET!!!!!!!!!!!!!!!! Hij is zelfs nog lid geweest van de PvdA! En de media speelt er op in, allemaal Pim afzeiken, hier op bokt zijn er mensen die Pim heel negatief afschilderen, heel onterecht, en nu allemaal huichelen hoe erg het allemaal wel niet is. DAAAAAAAAAAG! Flikker toch op zeg! Nederland is toch geen beschaafd land! Dat blijkt wel weer. Geef toe, jullie hebben je zin, nu is er op al dat gestook EINDELIJK een gek opgestaan om hem dood te schieten. Wat een opluchting moet dat zijn voor jou he kaj!

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 09:51

pniekepnak schreef:

'Als ik neergeschoten word, heeft het kabinet het klimaat gevormd, waarin dat mogelijk is.'



En dat is dus geen stemmingmakerij? Als ik die uitspraken van PF hoor, maakte hij zich er dus zelf ook schuldig aan?

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 09:54

Desiree"]
[quote="Margreet schreef:
Saddam Hussein, Bin Laden, Le Pen, Haider, die man van het Vlaams Blok en dan ben ik vast nog een paar van die figuren vergeten, ze mogen allemaal vrij hun gang gaan, maar een Pim Fortuyn in een "beschaafd" land als Nederland moet de hoogste prijs betalen.
quote]

Kijk, hier erger ik me nu aan! Wim Kok, Melkert en al die figuren hebben deze gedachten die Margreet hier nu neer zet over Pim rond gespreid, ze hebben hem neergezet als iemand die discrimineerde en die extreem rechts was. En dat WAS HIJ NIET!!!!!!!!!!!!!!!! Hij is zelfs nog lid geweest van de PvdA! En de media speelt er op in, allemaal Pim afzeiken, hier op bokt zijn er mensen die Pim heel negatief afschilderen, heel onterecht, en nu allemaal huichelen hoe erg het allemaal wel niet is. DAAAAAAAAAAG! Flikker toch op zeg! Nederland is toch geen beschaafd land! Dat blijkt wel weer. Geef toe, jullie hebben je zin, nu is er op al dat gestook EINDELIJK een gek opgestaan om hem dood te schieten. Wat een opluchting moet dat zijn voor jou he kaj!

Oei Desiree, dit is niet erg democratisch van jou. Iedereen mag zijn eigen mening hebben zonder dat die de grond in getrapt word door een ander.
Ook ik ben niet voor het beleid dat hij wilde en zou ook absoluut niet op hem stemmen. Zelf vond ik die man met zijn ideeen behoorlijk gevaarlijk en dan heb ik het niet alleen over zijn ideeen over buitenlanders. Ik wenste hem niet dood, maar wel weg uit de politiek. Het is goed geweest dat hij verwoorde wat het gros van de nederlanders denkt en met sommige dingen was ik het ook wel eens, maar om zo extreem te willen snijden in dat waar jaren voor gevochten is, dat is gewoon te belachelijk voor woorden. Hiermee bedoel ik oa de WAO. Hoeveel mensen denk jij dat hij aan de grond helpt als dat door zou gaan zoals hij wilde. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Waar goede dingen zijn staan slechte tegenover, dat moet men niet vergeten.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 09:57

Desiree"]
[quote="Margreet schreef:
Saddam Hussein, Bin Laden, Le Pen, Haider, die man van het Vlaams Blok en dan ben ik vast nog een paar van die figuren vergeten, ze mogen allemaal vrij hun gang gaan, maar een Pim Fortuyn in een "beschaafd" land als Nederland moet de hoogste prijs betalen.


Kijk, hier erger ik me nu aan! Wim Kok, Melkert en al die figuren hebben deze gedachten die Margreet hier nu neer zet over Pim rond gespreid, ze hebben hem neergezet als iemand die discrimineerde en die extreem rechts was. En dat WAS HIJ NIET!!!!!!!!!!!!!!!! Hij is zelfs nog lid geweest van de PvdA! En de media speelt er op in, allemaal Pim afzeiken, hier op bokt zijn er mensen die Pim heel negatief afschilderen, heel onterecht, en nu allemaal huichelen hoe erg het allemaal wel niet is. DAAAAAAAAAAG! Flikker toch op zeg! Nederland is toch geen beschaafd land! Dat blijkt wel weer. Geef toe, jullie hebben je zin, nu is er op al dat gestook EINDELIJK een gek opgestaan om hem dood te schieten. Wat een opluchting moet dat zijn voor jou he kaj!
[/quote]

Erger je je aan mijn reactie? Ter verduidelijking: Pim hoort voor mij absoluut niet in het rijtje namen (schurken) dat ik genoemd heb thuis. Ik wilde alleen maar illustreren dat er veel engere mensen rondlopen die gewoon hun gang kunnen gaan, terwijl in Nederland zelfs een vergeleken met hun zeer gematigd man zoals PF z'n standpunt niet mag verkondigen. Waar gaat dat heen met onze "beschaving"?

Nulla tenaci invia est via

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:01

Desiree"]
[quote="Margreet schreef:
Saddam Hussein, Bin Laden, Le Pen, Haider, die man van het Vlaams Blok en dan ben ik vast nog een paar van die figuren vergeten, ze mogen allemaal vrij hun gang gaan, maar een Pim Fortuyn in een "beschaafd" land als Nederland moet de hoogste prijs betalen.
quote]

Kijk, hier erger ik me nu aan! Wim Kok, Melkert en al die figuren hebben deze gedachten die Margreet hier nu neer zet over Pim rond gespreid, ze hebben hem neergezet als iemand die discrimineerde en die extreem rechts was. En dat WAS HIJ NIET!!!!!!!!!!!!!!!! Hij is zelfs nog lid geweest van de PvdA! En de media speelt er op in, allemaal Pim afzeiken, hier op bokt zijn er mensen die Pim heel negatief afschilderen, heel onterecht, en nu allemaal huichelen hoe erg het allemaal wel niet is. DAAAAAAAAAAG! Flikker toch op zeg! Nederland is toch geen beschaafd land! Dat blijkt wel weer. Geef toe, jullie hebben je zin, nu is er op al dat gestook EINDELIJK een gek opgestaan om hem dood te schieten. Wat een opluchting moet dat zijn voor jou he kaj!


Zeg ik hier ergens dat het een opluchting voor mij is?
Dacht het niet!
Ik heb al meerdere malen gezegd dat ik het verschrikkelijk vind dat er zoiets kan gebeuren in nederland.
Maar ik vind het absoluut niet terecht dat Pim F. nu als de grote redder wordt afgetekend en de rest van de politiek als daders die ervoor gezorgd hebben dat dit ging gebeuren.
Nogmaals ik vind het dus absoluut niet terecht, EN ZEKER GEEN OPLUCHTING!!!! dat dit gebeurd is. Alleen het feit al dat je dit durft te zeggen vind ik zeer laag.

Ik had met argumenten kunnen komen en we hadden een normale discussie kunnen voeren maar ik wens niet in te gaan op zulke uitlatingen.
Hoop dat je beseft wat je zegt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:05

margreet, ik neem mijn ergernis naar jou toe terug.
Ik vond dat Pim ook regelmatig om zijn mening de grond in werd getrapt, Chrico dus kennelijk is vrijheid van meningsuiting een zeer selectief iets. En tot slot werd hij zelfs neergeknald. Vraag me af of er nog sprake is van democratie. 1x in de 4 jaar mogen wij stemmen, maar is dat niet eigenlijk een farce?

De hond is de betere mens

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:06

Citaat:
Geef toe, jullie hebben je zin, nu is er op al dat gestook EINDELIJK een gek opgestaan om hem dood te schieten. Wat een opluchting moet dat zijn voor jou he kaj!


Kunnen we alstjeblieft NORMAAL doen?
Wat een idiote uitspraak, Desiree. Ik zal tegen jou zeggen 'wat een opluchting dat Pim dood is staan de andere politice eindelijk onder vuur'
Sjongejonge hee. Volgens mij is er niemand hier die dit wil. En om mesnen die het niet met P eens waren te gaan veroordelen daarom en ze op een lijn te plaatsen met de dader gaat mij wel heeeel erg ver.

De uitspraken van de door jouw genoemde politici zijn niet uit de lucht komen te vallen hoor. En mocht dat een aanleiding zijn tot de moord dan is dat wel in en in triest. Je weet toch hoe de media werkt? Je weet toch hoe de politiek werkt? Als Melkert zegt dat P extreem rechts neigt, zal heus niet heel Nederland hem daarin geloven of op de knieen vallen en achter Melkert aanlopen. Net zo goed dat P zegt dat Paars geen sodemieter gedaan heeft. Het kwam wel van beide kanten he, laten we niet doen alsof Pim een lieverdje was.

Citaat:
hier op bokt zijn er mensen die Pim heel negatief afschilderen, heel onterecht, en nu allemaal huichelen hoe erg het allemaal wel niet is.

Hoezo onterecht? ALs je het niet eens bent met zijn beleid of hem eng vind, ben je hem dan onterecht negatief aan het agschilderen? Als je het wel eens bent, is dat dan wel terecht? Dat is jouw mening en jouw goed recht om dat onterecht te vidnen maar het is geen feit dat dit ontrecht is ofzo. Mensen mogen een mening hebben! Huichelen vind ik ook een grof woord. Ookal zou ik de man uit de grond van mijn hart gehaat hebben, dan nog zou ik deze manier van overlijden verachten en triest vinden. Dat heeft NIETS met huichelaarij te maken. Jouw vertrouwen in de medemens blijkt hier wel uit...

Dus desiree, ik hoop van harte dat je deze idiote uitspraken hebt gedaan in een emotionele bui en dat je als je rationeel nadenkt beseft wat een ernstige aantijgingen je eigenlijk doet.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:09

Sluit me hier geheel bij aan. Margreet en Desiree, jullie spelen een gevaarlijk spel. Stemmingmakerij vind ik dit en eerlijk gezegd te belachelijk voor woorden.

Iedereen heeft nog altijd een eigen verantwoordelijkheid en die had Pim ook. Errug makkelijk ommu zijn 'tegenstanders' de schuld te geven. Ook erg goedkoop en gevaarlijk.

Nou nou wat ben ik opgelucht. Doe normaal mens! Frusty

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:13

Wat gisteren gebeurd is, is gewoon met geen pen te beschrijven. Heel erg natuurlijk. Zelfs in Finland weet nu iedereen wie Pim Fortuyn was.

Over de vrijheid van meningsuiting: ik zie dat we met zijn allen in een gewetensdilemma zitten. Net zo goed als dat Pim Fortuyn zijn mening mocht uiten, mochten ook zijn tegenstanders hun meningen uiten. Nu wordt er gesteld dat er een stemming is gekweekt waarin dit mogelijk werd gemaakt. Wat de tegenstanders van Pim deden, was voornamelijk het uiten van hun mening en daarmee aangeven dat er gevaarlijke kanten aan de buitenlander politiek van Pim kleven. Er is niemand geweest in politiek Nederland die een doodvonnis over Pim uitriep.

Als kritiek niet meer mogelijk is, dan sluiten we ook vrijheid van meningsuiting uit. Iedereen moet hun mening kunnen zeggen.

Waar we met zijn allen veel harder aan moeten werken is de morele teloorgang van de maatschappij. Moorden is geen oplossing. Er wordt te gemakkelijk naar ultieme middelen gegrepen, daar ligt een oorzaak van dit drama. De wereld is geen videospelletje of gangsterfilm, waarbij je mensen zomaar kunt neerknallen.

Dat dit in Nederland gebeurd is, is gewoon een zuur toeval. Het had net zo goed in Belgie, Frankrijk of Oostenrijk kunnen gebeuren. Maar het gebeurde in Nederland.. We moeten hard werken om geweld tegen te houden en zeker niet zelf naar gewelddadige middelen grijpen.

Daar ligt weer een probleem: na 11 september riepen veel mensen om het hoofd van OBL. Begrijpelijk, maar het beëindigen van levens is nooit een oplossing. Daarom kunnen we de doodstraf niet invoeren, want even gemakkelijk gaan mensen dan beul spelen in naam van de overheid.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:16

nee, stemmingmakerij is alleen maar sommige mensen besteed, maar wij mogen dat niet he! Net zoals vrijheid van meningsuiting. Nederland was altijd zo goed, zo geweldig. En nu is Nederland van zijn (schijn)heilige voetstuk gevallen. Ook hier worden mensen voor hun mening neergeknald. Wij zijn niet beter dan de rest van de wereld.

De hond is de betere mens

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:18

Desiree schreef:
margreet, ik neem mijn ergernis naar jou toe terug.
Ik vond dat Pim ook regelmatig om zijn mening de grond in werd getrapt, Chrico dus kennelijk is vrijheid van meningsuiting een zeer selectief iets. En tot slot werd hij zelfs neergeknald. Vraag me af of er nog sprake is van democratie. 1x in de 4 jaar mogen wij stemmen, maar is dat niet eigenlijk een farce?

Nee dat is niet selectief, maar er is een groot verschil tussen iemand met macht en iemand zonder macht. Als hier een discussie ontaars om het een of anders dan moet dat kunnen. Het kan zelfs hoog oplopen, ook dat moet kunnen. Maar kijk zelf eens hoe er gereageerd word als de moddie`s zich er mee gaan bemoeien. Ook al geven zij hun mening als mens er wordt toch gekeken naar het feit dat zij moddie`s zijn.
Politiek is een spel, dat weet je als je er mee begint. En zoals je weet, hoge bomen vangen veel wind (geen kogels, dat gaat mij te ver).
Jij bent een voorstander, ik een tegenstander. Dat is op zich niet erg, dat is ook politiek. Maar ik laat jou in je waarde over het feit dat jij voor Pim bent, laat jij dan ook een ander in zijn/haar waarde over het feit dat hij tegenstander is.
Er word zoveel zinloos geweld gepleegd en dat staat als een klein artikel in de krant, want dat zijn schijnbaar geen mensen die waardevol zijn voor de media.
En om nu andere partijen de schuld te geven van opruien en dat soort onzin, dat is niet nodig. Pim zorgde er zelf wel voor dat hij zich in de verkeerde hoek liet drukken en zich in een kwaad daglicht liet zetten, daar had hij andere niet voor nodig.
Nogmaals ik vind niet dat hij dood had gehoeven, dat gaat mij veel te ver. Ik zie dit ook als zinloos geweld en gewoon belachelijk voor woorden. Maar ik zie het wel net zo zinloos als welk ander persoon het ook zou treffen.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, 996981, Amazonbot, colinneke, Desireeeee, Eliine, Facebook, HighFly_, lina1998, linoleum, Mar_X, Raineri, RubyRed, Zebrastreep en 196 bezoekers