Cap??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-01 17:59

Ik heb even een vraagje aan jullie allemaal. Namelijk: Rijden jullie altijd met cap? Ik wel, maar hier lees ik vaak dat mensen bijna altijd zonder cap rijden. Bij ons op de manege waar mijn pony staat is het trouwens wel verplicht om een cap te dragen!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brando-S op 2001-05-05 18:00 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Brando-S op 2001-05-05 18:00 ]</font>


coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 18:06

Ik rijd altijd met cap.Bij ons op de manege is het verplicht en Ling heeft weleens een gekke bui en dan blijft zelfs een rodeorijder er niet op zitten. *LOL*

Carlijn_oud

Berichten: 23
Geregistreerd: 05-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 18:07

Ik meestal wel. Op buitenritten en op de manege met veiligheidshelm zelfs! (verplicht helaas, het staat voor geen meter) Thuis rij ik alleen zonder cap als het heel heet is. Anders rij ik met mijn gewonen cap en nou meestal thuis ook maar met veiligheidshelm, want op de enige plek waar ik met cap mag rijden i.p.v dat ding ziet niemand me toch, dus wat maakt het dan uit he?

Nee!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 18:10

Ikke heb een casco.Ik weet niet of dat een rijhelm is(ik noem het altijd een cap)maar daar moet je bij ons dus mee rijden, of met zo'n bolle cap.

Carlijn_oud

Berichten: 23
Geregistreerd: 05-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 18:30

ik heb ook een casco (zo'n enorm championmodel) Schijnheilig

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 18:37

Zoals iemand al constateerde bij de foto's van Fitz op het plaatjesforum rijd ik dus zonder cap.
Ik heb wel zo'n Casco geval maar die draag ik alleen op cursus en als ik ga springen.
Maar als ik aan het dressuren ben draag ik geen cap.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 18:41

Ik heb ook een Casco, en een gewone "engelse" cap. Maar het bandje is gescheurt en dan issie ietsje te groot.. dus nu rijd ik met m'n Casco Huilen Ik rijd eigenlijk altijd zonder cap, aleen bij de rijvereniging is het verplicht dus tja dan rijd ik met dat domme dikke champignonnen ding op mijn kop Huilen *LOL*

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 19:00

vanaf afgelopen maandag rij ik voortaan altijd met cap
er is niks gebeurt ofzo maar ik had het besloten *LOL*

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-01 19:39

Ik heb ook een casco. Zo'n glimmende met van die ventilatiegaten. Enne, bij mij staat die nou juist wel. Die gewone caps staan bij mij voor geen meter!! En de casco is super licht, dus fijn *LOL* .

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 19:46

bij mij staat hij echt absoluut niet!!! je hebt idd mensen waar hij wel bij staatmaar bij mij niet!! gelukkig zijn er veel mensen die denken "een cap is een cap, wat voor model het ook is" dus letten er niet op hoe hij eruit ziet enzo! ik heb trouwens zo'n casco met suede!

Dainese

Berichten: 91
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 20:16

Ik draag tijdens het dressuur rijden in de bak geen cap maar tijdens buitenritten wel altijd!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 20:31

ik draaag altijd een cap na twee keer een hersenschudding te hebben gehad door een val vh paard ga ik er echt niet meer zonder cap op!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 20:46

Honey rij ik alleen op wedstrijden met cap. Bij ada rij ik alleen in de springles met cap (= verplicht).
Op vreemde paarden heb ik wel een cap op, m.u.v. uitstappen ofzo

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 21:03

ik rij altijd met cap

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 21:05

Ik rij alleen als ik spring met cap, ik hoor het eigenlijk altijd te doen maarja... als ik op een jong paard rijd (inrijden,zadelmak maken) doe ik hem wel op. Ik heb zo'n speciale veiligheidscap van Pikeur. Hij is duur maar zit heerlijk Lovers

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 21:12


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 21:39

Alleen met springen (hoeft bij ons niet, maar die malloot van mij gaat "af" als ze hout ziet) en anders heb ik een zwarte westernhoed op. Stomstomstom, ik weet het maar ik kan het echt niet over m'n hart verkrijgen om een cap op te zetten, zeker niet bij m'n mooie westerntuig....

Bij ons op stal rijden alleen de stagaires verplicht met een cap op, maar het is dan ook geen manege. Het is gewoon je eigen verantwoordelijkheid.

Sonja

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 22:14

Deze discussie is al een paar x vaker gevoerd. Zie het berichtje van Karin.
Maar ik heb dus nu altijd een cap op.
Als je geen cap op je harses hebt vind ik je er niet bepaald slim uitzien omdat je er waarschijnlijk nooit echt hard van bent afgekletterd of dat je tamelijk eigenwijs bent! *LOL*

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 22:15

steef ik wil niet veel zeggen hoor maar voordat jij eraf gedonderd ben droeg je ook nooit een cap zei je altijd dus wat je nu zegt klinkt heel vreemd voor mij Verward

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 22:25

Ja klopt helemaal waar.
Maar nu ben ik verstandig geworden. *LOL*
Ik rijd echt niet zonder mijn cap meer.
En tja, vroeger (vandaag een week geleden) was ik nog dom en kon ik niet rijden *LOL*


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 22:27

fijn dat je t toch nog even toegeeft steef. vond t al zo vreemd dat je eerst nooit met cap reed en nu begin je te zeggen dat je dan dom bent. spoort toch niet helemaal

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Rachel
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: you

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 22:30

Heejz, ik zal nu vast heeeeel kinder8tig over komen maar goed .... Ik vind ut soooooow ontzettend dom als je zonder cap rijd ! Okee, als je uitstapt en je hebt keihard gewerkt waardoor het zweet je op je hoofd zit, wil ik nog weleens effies mijn cap afdoen. Maar nooit voor lang, want een paard is nog altijd een vluchtdier. Het makste paard kan er vandoor vliegen of opeens een bok maken. Stel dat je dan eens valt, en ongelukkig valt, dan mocht je wensen dat je hem droeg ! Mijn vriendin rijd buitenritten, beleerd jonge hengsten, rijd wilde paarden, springt hoog en rijd op dravers en oefent op de drafbaan ( dat gaat egt heeeeeeel snel ) en ze draagt NOOOOIT een cap !! Het is nog goed gegaan tot nu toe, maar denk je egt dat ze nooit van een dier af zal vallen ? Ik vind ut gewoon heel dom, een cap kan je leven nog welles redden, you know ... een verkeerde val op bv je nek kan je fataal worden of je beland in een rolstoel voor de rest van je leven ... Okay, dat gebeurd gelukkig niet zoveel, maar het zal jouw eens overkomen ...

( Sorry, een heel verhaal maar ik moest ut effies kwijt Haha! )

O yeah ... If you don't like me, sue me ...

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 22:39

RAchel ik ben het helemaal met je eens.
Ik ben er verleden week ook keihard van afgedonderd en ik ben blij dat ik niet in het ziekenhuis terecht ben gekomen.
en zeg tegne jouw vriendin of ze ajb een cap op heeft.
Moet je maar eens een berichie bekijken over paardenspul over schedelbasisfractuur. Moet je nagaan als je dat gebeurd of je gaat dood!
Echt ik moet er niet aandenken.

Groetjes!
Ps Maaike, ik spoor ook niet helemaal geloof ik.

Rachel
Berichten: 96
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: you

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 22:56

mijn vriendin is juist degene die niet spoort !! Volgens mij doet ze het alleen om stoer te doen ( moet je mij zien, ik heb geen cap nodig ) Nouw, Misselijk !!!

Zeg nou zelf ; neem je zo'n groot risico alleen omdat je het stoer vind, lekkerder vind rijden of dat je de cap niet mooi vind ??? kweewel betur ...

O yeah ... If you don't like me, sue me ...

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 23:15

Ik gebruik nooit een cap. alleen vorig jaar in Wales, daar is het bij wet verplicht. Je bent niet verzekerd als je geen cap draagt. Eigenlijk wel een goed plan, als je op de motor of brommer geen helm draagt heb je ook een klein probleem. Zou voor ruiters misschien ook moeten gelden. Waarschijnlijk zouden we dan ook betere caps krijgen, die rommel die hier te koop is mag geen naam hebben, caps dus, die helmpjes zijn over het algemeen wel goed. Ach na 15 jaar kun je lezen en schrijven met je paard en denk je er niet bij na, maar eigenlijk is het verstandiger om er wel een op te zetten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot, Leliesan, Miriam91, Mizsz_Kitty en 82 bezoekers