Pinicilline allergie...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Pinicilline allergie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-02 10:01

Ik wil dus weten ofdat een penicilline allergie erfelijk is..
Aangezien de vader van mijn paard gestorven is aan een anafalactische schok door een penicilline allergie...

Hij kreeg een penicilline injectie en binnen 30 sec. was het helemaal over. Verdrietig

Uit voorzorg wil ik graag weten of het erfelijk is..
Je weet maar nooit.....

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 10:09

Hoe dat bij paarden zit weet ik niet, maar ik zelf ben allergisch voor peniciline en mijn dochter kan er wel goed tegen.

Dus misschien niet. Maar er zijn tig soorten peniciline, weet je welke soort het was? Kan je je paard een ander soort geven....

Succes!

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-02 11:14

ik heb geen idee welke soort het was...

Zal ik even moeten navragen aan degene van wie ik het paard heb gekocht (tevens bezitters van de vader van mn paard).

Gelukkig heeft hij op dit moment geen penicilline nodig o.i.d. maar gewoon uit voorzorg... Haha!

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 12:36

Mijn paard heeft het deze winter ook gehad. Hij was erg ziek en de dierenarts gaf hem antibiotica direct in het bloed. De dierenarts was nog niet weg of hij was helemaal drijfnat van het zweet en hij stond enorm te hijgen en te beven. Hij heeft meerdere dekens door en door nat gezweten. Het heeft een tijdje geduurt voordat hij weer de oude was, maar hij heeft het gelukkig overleeft en ik ben afgelopen weekend voor het eerst met succes Z gestart.
Ik weet niet of het erfelijk is. Misschien kun je dat laten testen ofzo.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 13:01

Wij hebben het 5 jaar geleden gehad met een van onze veulens. Ze kreeg een spuit en meteen zakte ze weg. De dierenarts vloekte en rende gauw naar de auto met tegengif. Daarna knapte ze wel weer op.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 16:40

d
Laatst bijgewerkt door janna op 05-05-22 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 16:45

Een oud-collegaatje van mij had net een paard gekocht, paard werd ziek kreeg een penicilline injectie en was binnen 1 minuut weg. Huilen
Of het erfelijk is, geen flauw idee.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 19:14

Is daar geen allergie test voor? Peniciline moet je trouwens in een spier spuiten dus niet in een bloedvat. In een bloedvat kan fataal zijn. Als je de naald erin zet moet je `m even vacuum laten zuigen en als je dan geen bloed ziet zit je goed.