Endurance Balkbrug!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Endurance Balkbrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 21:04

Vanochtend ging de wekker weer erg vroeg... (5.15 uur...), op naar Balkbrug!

We waren er lekker op tijd, en konden prachtig in de binnenbak parkeren.
(Fijn, want om nou in een weiland te gaan parkeren is vragen om
problemen...). Aangemeld, gekeurd (prima), tijd aangevraagd en 40 min. later
gestart.

De rit was zwaar. Soms stond Ed bijna tot z'n knieën in de blubber en het
was spekglad. Ik heb dus vooral in het begin het zekere voor het onzekere
genomen, en rustig aan gedaan. Ook waren er veel stukken langs de weg of
door bermen. Dat zijn wij helemaal niet gewendt (tja, we zijn een beetje
verwend met zoveel bossen...). Adventure keek z'n ogen uit naar kudde's koeien, schapen en
paarden, prachtig vond ie het! Ik had ook nog een tijdje met Annalynn (Ilonka op bokt) en
iemand op een ijslandertje samengereden, en toen hadden we er wel een lekker
draftempo in. Hun gingen weer stappen na een tijdje, en ik ging nog even door.

Ongeveer 1,5 km voor de PA ben ik gaan stappen, en bij de PA was z'n
hartslag keurig 52. Ik had hem nu zo 'geparkeerd' zodat z'n hoofd richting
het bos stond, en hij geen andere paarden kon zien of in de buurt had staan.
Want daar hadden we de vorige keren toch wel problemen mee. Nu bleef ie
lekker kalm. Zo doen we het dus voortaan!

Kalm verder gereden. Een eindje opgereden met een vrouw op een arabische
hengst, en na 1,5 km stappen gefinsicht. Z'n hartslag was weer goed.
Bij de nakeuring was ook alles prima.

Nog gewacht op de prijsuitreiking, en terug gegaan naar huis.
Ik had uiteindelijk een gemiddelde van 11.21. Niet echt hoog, maar ik had
het gevoel dat ik m'n paard goed heb aangevoeld en het terrein ook.

Adventure was aan het einde van de rit vrijwel niet bezweet en heel erg fris
nog. Hij keek nog lekker uit z'n kijkers en stond er goed bij. Thuis
aangekomen is ie lekker de wei ingegaan en na een boksessie begon hij rustig
aan z'n hooi...

Al met al ben ik dik tevreden. Het was een leuke rit in een totaal ander
landschap als wij gewendt zijn, Adventure was lekker in vorm, de regen viel
nog best mee (af en toe...).

Groetjes Carola.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 21:16

GEFELICITEERD! Het is idd belangrijker dat je je paard en het terreingoed hebt aangevoeld, dan dat je een super hoge snelheid neerzet! ik vind jou snelheid trouwens helemaal niet laag hoor, zekerniet op zo'n zwaarparcour en met een hele nette hartslag!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Merel

Berichten: 1175
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

goed gedaan, ik ben ook tevreden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 21:43

Hoi!

Reed jij misschien ook op een fjord, want die heb ik naast die ijslander zien rijden. Ik was ook dik tevreden over mijn ouwe trouwe fjordje. Voor mijzelf de eerste keer en voor haar ook weer na een paar jaar. Vroeger niet echt intensief gedaan met mijn moeder. Ik moest dus nog aftasten en ben heel benieuwd naar m'n snelheid. Ik ben 2km voor de p/a al ernaast gaan lopen en kwam binnen met 56, voor onze fjord keurig. Ik maakte me al zorgen om de verzwaarde eisen! Ze is ook niet meer de jongste en dat mag wel even gezegd worden, ze loop het met haar 20 (!!!) jaren nog prima uit en dat terwijl ze nooit echt helamaal is doorgetraind.

Wie is er in Onstwedde weer van de partij????p.s. Ik heb Marjolijn Breukelen nog even gesproken en hoorde dat er ontzettend veel uitvallers waren, met name door kreupelheid bij de nakeuring. OeF.....
Toch maar goed dat jij rustig aan gedaan hebt, dat kreeg ik bij Kaatje niet voor elkaar, maar ja. Zij loopt (nou ja, baggert) er ook zo makkelijk door!



[b]Wie zie ik in Onstwedde????[/b]

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 22:05

Nee Merel, ik reed op een bruine arabier met een felgroen halsterhoofdstel. Duidelijk geen fjord *LOL* . Ik weet wel wie je bedoelt, dat was namelijk Annalynn (Ilonka hier op bokt).
Welke tijd had jij?

En Tiko; Adventure is een heel raar paard. Hij heeft met afstanden totaal geen probleem (in de training rijden we tot 80 km), maar snelheden vind ie nog moeilijk. Ik wil hem ook niet over z'n eigen tempo rijden, want dan gaat het duidelijk niet goed meer! In de training rijdt ik vaak gemiddeld 10 km/h. als we 60 of 70 km rijden. Maar op een korte rit (30) vind hij het nog steeds moeilijk om een flink tempo te rijden.
Ed is/was voornamelijk getraind op trek- en dagtochten, dus daar zal ie dat wel van hebben...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 09:33

hoi,

jij ook gefeliciteerd hoor.

waarom moesten jullie allemaal zo vroeg op dan???

wij moeten altijd vroeg op en ook vroeg weg maar laden wel de auto 's avonds al in zodat we 's morgens gelijk weg kunnen.

waar is je volgende wedstrijd???

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 10:00

Naiede, was jij er ook in Balkbrug gister? Ik heb je weer niet gezien...

Voor mij was het 1,2 uur rijden, dus vér weg in vergelijking met de vorige wedstrijdjes. Ook wil ik dat Ed ruim de tijd krijgt om lekker te ontbijten, minimaal 1,5 uur voordat ie 'gestoord' wordt om de trailer op te gaan.

Normaal pak ik m'n spullen ook altijd een dag van te voren. Maar zaterdag kwam het er niet van omdat ik toen het huis toonbaar moest maken. M'n ouders kwamen namelijk zondagochtend terug van een lekkere vakantie, en het huis was echt een puinhoop... Bloos

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 12:36

Nee hoor ik deed niet mee, 26 mei start ik waarschijnlijk weer maar heb nu longontsteking en kan dus niet trainen... Verward Party!! Gaaaap

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 13:30

hoihoi
leuk zeg dat het zo goed ging. heb je trouwens een vrouw gezien op een schimmeltje? een kleine e pony is dat... die ken ik en zei tegen mijdat ze ook meedeed

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 13:36

Tja Lissy, er deden een bijna 80 paarden mee. Heel veel daarvan was maatje grote D - E pony. Ik heb dus wel meer als één schimmel gezien met die maat, en met een vrouw....

Ow ja, naiede, ik weet nog niet of ik ik Zelhem ga starten. Eigenlijk zou ik niet gaan, maar gister werd ik behoorlijk overgehaald door een paar mensen om toch te gaan... Nou ja, ik zie wel. Ik hoorde in ieder geval dat er nog plek zat was en dat ze nog maar weinig inschrijvingen hadden gehad.

Op zich wel heel gezellig natuurlijk op de achterhoekse paardendagen én ik kan jou eindelijk eens meeten.... Haha!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 13:52

haha, had het kunnen proberen he...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 13:55

Hoi hoi,

Ik heb dus ook met Ilonk mee gedaan (en heet op bokt Ganna...)
We hebben hem wel uit gereden maar gingen niet echt hard. Ilonk had het wel zwaar hoor op die boots in de blub, die glijden nogal. We maakten een paar keer een zwieper dat ik dacht, nou is het over. (Toen ik 5 jaar terug begon met endurance (Holten '98 zijn we in de blub 2 keer onderuit gegaan en toen was het over).
Bij de P/A had ze 56 (ofzo), en de IJsco met wie ik reed had 52 dus vrolijk weer op pad.
Voor ons doen hebben we wel veel gedraaft, normaal doe ik dat een 25 minuten maar gisteren 20 a 25. Alleen best wel langzaam in de blub en omdat de IJsco niet zo veel harder kon.
Op een km of 28 had Hvöt (de IJsco) het echt gehad, terwijl Ilonk net zo iets had van zullen we nog even de turbo aanzetten?
Ik ben bij de IJsco gebleven omdat ze echt wel wat steun kon gebruiken en we toch nog binnen de tijd zouden rijden. Op 30 km zijn er een km of 2 naast gaan rennen. (Naya ik was na een km kapot en ben eer toen weer op gegaan).
Maar we hebben hem goed uit gereden, bij de finish 56 en nakeuring 48. Gemiddelde snelheid 9.36 km/uur. Ik was in elk geval blij dat we binnen de tijd hadden gereden en dat Ilonk goed is gebleven. Ze had nog wel harder gekunt maar dan moesten we Hvöt alleen achterlaten en dat vond ik ook zo sneu, die had het zo zwaar.
Maar goed we mogen nu klasse II!!!
(Had ik nooit gedacht omdat Ilonk echt door iedereen, inclusief mezelf, was afgeschreven!)

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 14:01

Fijn Annelynn dat het zo goed ging! Inderdaad, je heet Ganna op bokt... stom... ik zat weer helemaal fout, sorry. Komt vast door m'n haarkleur.

Ik vond het erg leuk om een stukje met jullie mee te rijden, was gezellig! Wanneer of waar start je weer? Blijf je nu maar bij Ilonka nou het met haar zo goed gaat?

Ik wil je een compliment geven voor je sportieve gedrag om bij de IJslander te blijven. Super van je! Doet me meteen denken aan die superactie van Onno in klasse II om z'n concurrent Berend te helpen bij een ijzer dat eraf was gevallen. Dat was ook al zo'n geweldige sportieve actie. En dát zijn nou precies de dingen waarom endurance zo leuk is!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 14:13

HOi CArola,

Je moet meer bananen eten, hihi!
Ik vond het ook leuk om met jou mee te rijden, leuk paardje is Ed!
Ja ik blijf nu maar even bij mijn gele ros, ik hoop dit jaar Wittelte en Holten klasse II te rijden. Ik heb er nu al zoveel jaar voor getraind dat het eigenlijk wel moet lukken. Dan wel zonder de IJsco want ze moest op het laatst echt onder haar tempo lopen en dat is natuurlijk ook onzin.

Ja super sportief van Onno, er zijn nog wel sportieve mensen! Echt super omdat soort dingen te lezen. Daarom is het ook zo'n leuke sport!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 14:43

Hahahahaha! Ik lig hier echt onder het bureau van het lachen! Ik ga inderdaad maar meer bananen eten! *LOL*

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:22

Allereerst: ik doe ook mee in Onstwedde, is namelijk ook een doorwaadbare plas (lachen Haha! )..

Carola, nogmaals gefeliciteerd, ben blij dat het zo goed ging!

Klasse ll starten mogen wij inmiddels ook, maar ik heb besloten dit seizoen nog lekker in de 1e klasse ervaring op te doen. Daarna zien we wel weer verder Lachen Ook heb ik (NOG niet, ben druk op zoek naar een andere stal) niet de mogelijkheid goed buiten te trainen, heb ongeveer GEEN uitrijmogelijkheden. Kan dus niet goed op bijvoorbeeld 60 km trainen, en dat lijkt me toch erg fijn. Nog even goed verder zoeken dus..

Waarom zou je in Zelhem niet starten? Te dicht op elkaar? Heb je trouwens enig idee waar het ligt? Hoe vroeg moet ik op Haha! ?

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 20:58

Zelhem ligt in de achterhoek, dus je moet vroeg op! Ik start in Zelhem een Leersum niet omdat ik dan m'n examens heb. En die gaan (helaas) toch echt voor.
Een paar kennissen van me zijn me aan het overhalen om toch naar Zelhem te gaan. Die gaan daar zelf met het mennen starten (het zijn de achterhoekse paardendagen, dus alle paardendisciplines zijn er). Maar ik denk toch dat ik dat niet ga doen...
Leersum ga ik zeker niet doen, maar misschien gaat m'n zusje dan op Adventure in klasse I starten! *LOL* Dus dan ben ik er wel om te groomen. Jaja, de familie is aangestoken... zelfs m'n dressuur-zieke zusje.

Onstwedde weet ik ook nog niet hoor... dat is wel errug ver weg! Als ik het ga doen, wordt dat waarschijnlijk m'n eerste klasse II wedstrijdje. Ach, ik heb alle tijd... Ik zie wel waar ik eindig. Het gaat tot nu toe erg lekker, al wil de snelheid nog niet helemaal komen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 23:57

OOOW! als ik dit zo lees wil ik zeer graag weer starten! Ik baal er echt van dat ik zo'n arme sloeber (haha) ben, die niet eens een wedstrijd of trailer(huur) kan betalen...

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 08:08

Dat komt nog wel Myrthe!

Erg jammer, dat je nu vlak voor je examens zit..
Ik ben zelf ontzettend aardrijksundig aangelegd (NIET), en heb dus eigenlijk ook geen idee waar Onstwedde ligt, maar wil die rit gewoon onzettend graag rijden.. Even in de altas speuren dan maar..

Hartstikke leuk dat je klasse 2 gaat starten, helaas heb ik nog niet het gevoel dat Navy dat aan kan. Wel met een laag tempo (10 km/u), maar ze zal er toch moeite mee hebben. We hebben immers nooit op zulke afstanden getraint (moet er toch eens van komen..).

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 09:04

Nou, écht klasse II starten doe ik nog niet hoor. Maar ik wil dit jaar één of twee korte klasse II ritjes rijden. Misschien dus in Onstwedde, of de Lage Vuursche of Ommen. De rest blijft gewoon klasse I dit jaar. Ik heb tijd zat.

Maar nu eerst m'n examens maar eens goed maken, en dan zie ik wel verder.

En Myrthe, niet opgeven en jou tijd komt nog wel hoor! Reken maar! Was je er zondag niet bij om te groomen?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 09:08

Aha, is ook goed voor de ervaring Haha! (vetgates, afstanden, enz..).

Ik zal even voor antwoordapparaat spelen voor Myrthe.. Ze kon zondag niet, familieweekend.. Ik zal in elk geval vragen of ze in Zelhem weer mee komt (MET of zonder Tiko Haha! )

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 23:29

Als ik dat zo hoor ben ik blij dat ik me niet had ingeschreven voor Balkbrug. Ik heb nog aan jullie gedacht toen ik dat druilweer zag vanuit mijn warme huisje...

Wie van jullie start er trouwens ook 16 juni in Laag Soeren? Vandaag kreeg ik een kaartje van de DER in de bus, met daarop het vraagprogramma. Ik mag Ameretto dan weer lenen (thanks Lau!) en ik heb me dus meteen ingeschreven (mag hier per e-mail). Ruiterbewijs is verplicht en er is een maximum van 100 aanmeldingen.

Maar goed, eerst maar eens Leersum tot een goed eind weten te brengen, dat is al over een kleine 3 weken! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 23:29

Ontswedde ligt in Groningen

Wij gaan nog klasse I in Leersum en Laag Soeren en dan hopelijk klasse II in Wittelte en Holten. Korte ritjes. Vetgate ervaring heb ik al van Joey, dus dat scheelt.

Groetjes Annalynn

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 23:43

Hee Annalynn, dan starten wij op precies dezelfde wedstrijden! Ik rijd dus ook Leersum en Laag Soeren, daarna een tijdje niets en dan Wittelte en Holten. Ik verwacht wel dat ik ze allemaal nog in klasse I rijd, heel misschien in Holten II als ik dan startgerechtigd ben. Of ja, Maarten vindt dat Ameretto en ik dat best kunnen, maar ik ben zelf nog niet overtuigd, kan nog niet veel zeggen na één rit.

Ik zat ook nog te denken over Lage Vuursche, maar die dag is er ook een onderlinge wedstrijd op onze manege en ik kan dan eindelijk weer eens starten met Leys, dus doe ik dat. Is ook iets minder organisatie dan Ameretto weer helemaal naar Utrecht halen, ook wel eens lekker. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 00:23

Karin schreef:
Als ik dat zo hoor ben ik blij dat ik me niet had ingeschreven voor Balkbrug. Ik heb nog aan jullie gedacht toen ik dat druilweer zag vanuit mijn warme huisje...

Wie van jullie start er trouwens ook 16 juni in Laag Soeren? Vandaag kreeg ik een kaartje van de DER in de bus, met daarop het vraagprogramma. Ik mag Ameretto dan weer lenen (thanks Lau!) en ik heb me dus meteen ingeschreven (mag hier per e-mail). Ruiterbewijs is verplicht en er is een maximum van 100 aanmeldingen.

Maar goed, eerst maar eens Leersum tot een goed eind weten te brengen, dat is al over een kleine 3 weken! Lachen


Ik start 26 mei in Leersum ook, daarvoor heb ik me al opgegeven, zal morgen ff geld over maken en 16 juni start ik Laag Soeren ook.
Grtz. en tot dan,
Afke en Naiade

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 08:18

Als ik dit zo hoor, dan wil ik ook heel graag endurance gaan rijden, maar het ontbreekt me voorlopig nog aan tijd, tenslotte kun je niet aan zoiets beginnen zonder te trainen.
Ik heb verleden jaar wel informatie van de DER aangevraagd en kreeg dit jaar ook een uitnodiging voor die middag met uitleg etc, maar toen kon ik helaas ook niet. Jammer, moet ik ook nog ff gedul hebben. En ik moet ook nog iemand zoeken die met me mee wil met de trailer en als groom enzo. Zucht, het klinkt allemaal zo leuk!

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers