springn jullie met bodyprotector??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

springn jullie met bodyprotector??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 07:42

Laatst hoorde ik iets nieuws: in het zuiden van het land springen ze op wedstrijden met bodyprotector.
Nou ik stomverbaasd, dat is immers alleen verplicht met crossen, maar goed, wie weet.
Dus wie springt er met zo'n ding?? Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat dat ding je bewegingsvrijheid belemmerd.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 12:57

Ik woon in het zuiden, maar bij de paarden heb ik het nog niet gezien.
Misschien bij de pony's maar daar kom ik nooit.


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 13:00

Ik woon dan niet in et zuiden maar hier zie ik ze soms bij de ponys met een body protector, bij de paarden heb ik et geloof ik nog nooit gezien.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 13:21

Er zijn hier ook wel een aantal ruiters(pony's) die met bodyprotector springen, zowel op wedstrijden als op les Haha! En een enkele keer zie je hte bij de paardruiters ook wel maar veel minder...
Op sommige verenigingen willen ze het voor de ponyruiters geloof ik verplicht stellen, maar dat weet ik niet zeker *LOL*
Ik vind het helemaal niets zo'n ding, maar de mijne was ook iets te lang. Nu ik er een stuk uitgesneden heb kan ik tenminste weer terugzitten Party!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 13:56

Ik spring er niet altijd mee maar eigenlijk moet ik het wel als een gewoonte maken. Heb ooit een springongeluk gehad en een bodyprotectar had mijn rug aardig kunnen redden! Bij crosses heb ik hem altijd aan, dat hoort bij je uitrusting. Maar ik vind het geen overbodige luxe hoor, een bodyprotector bij het springen.

Sedaru

Berichten: 539
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:18

Ik woon in Gelderland en ik spring nooit met een bodyprotector > ik vind het niet zo fijn zitten, zo'n hard ding. Alleen met de cross wel omdat het dan verplicht is. Op springwedstrijden zie ik trouwens wel mensen die het wel doen, maar ja dat moet iedereen zelf maar weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:52

ik rijd wel met een bodyprotector. maar die zit lekker onder mijn jasje en je ziet er helemal niks van. het is ook niet zo'n log ding als je overal ziet. maar een vrij dun materiaaltje dat mooi onder mijn rijjasje past.
ik doe het omdat ik vrij klein ben en op grote paarden rijd. in het begin had ik er met het springen wel last van maar nu weer ik niet meer anders.

groetjes [naam]

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 07:07

Tja, het lijkt mij eigenlijk niets zo'n ding. Ik wil uiteindeljk graag gaan crossen, maar dan moet even het winstpuntje in de B gehaald worden.
Alleen het probleem is dat ik laatst in de les, met springen (het had niets met de sprong te maken, het paard begon ongeveer een galopsprong na de landing heel gemeen te bokken en hield niet meer op) van het paard gedonderd, heb nou al 2 weken last van m'n rug, en kan dus nu ook niet springen (voor het geval het weer gebeurd).
Dus nu schiet mijn springcarriere niet erg op. Heb al 4 wedstrijden afgezegd, dus tot nu toe blijft mijn ervaring bij 1 (al had ik anders waarschijnlijk ook moeten stoppen, paard heeft nog geen ijzers Boos! , hoefsmeden zijn schaars, maar het wordt nu wel dringend, bijna 9 maanden geen smid). Bovendien heb ik vorige week een oefencros af moeten zeggen.
Maaar goed, ik wil dus graag weer springen, zonder al te veel risico dat ik m'n rug extra bezeer, en ik wil niet bang worden, dus graag zo snel mogelijk weer.
Helaas zie je dus niemand bij ons met zo'n bodyprotector, er wordt ook niet veel gecrossed.

brichelle

Berichten: 158
Geregistreerd: 30-03-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:40

ik rijd met mijn paard wedstrijden(springen) en op elke wedstrijd draag ik een bodyprotector. Ik draag alleen een body protector bij wedstrijden en bij springlessen. maar ik moet bij elke wedstrijd gaan vragen of het mag van de jury. ik heb weleens gehad dat het niet mocht maar dan mag ik ook niet springen van mijn ouders. want mijn paard is af en toe best link met springen.

brichelle

Berichten: 158
Geregistreerd: 30-03-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:43

ik voel er trouwnes niks van. Ik draag hem wel boven mijn jasje want anders ziet het er niet uit. lijkt het net of ik 100 kg weeg !!! maar het is niet eens zo lelijk als het jasje en de protector dezelfde kleur hebben of iets verschilllen. mijn jasje is zwart en mijn protector donkerblauw.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 07:44

passen die dingen niet onzichtbaar onder je rijjasje??? dan moeten die uitgevonden worden.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 22:13

ze zijn gewoon gemaakt van dik spul, dus dat zie je.
ik draag hem trouwens alleen met crossen.
en dat ze niet fijn zitten; het went, onder het crossen merk ik er nix van als ik hem aan heb. maar in het begin is het elke keer weer ff wennen

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 19:50

Het is even stug idd, maar als je hem tien minuten aanhebt merk je het nauwelijks meer *LOL*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131845
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 00:05

Klopt, hier in de buurt zie ik vrij regelmatig ponyruiters met bodyprotector rijden.
Ik kom dus uit Brabant, maar ik vraag me af waarom dit fenomeen zo regio-gevoelig is ???
'k Neem toch aan dat er dan in andere provincies ook mee gereden wordt ???

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 16:49

Ik cros er ook aleen mee, ik voel me net zo'n stijve pinguin met dat ding
aan.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 16:50

Even voor de duidelijkheid ik ben Goldie, maar mijn zus kan om een of andere reden niet uitgelogd worden. Nogal vaag dus!? Verward

heros
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-05-02
Woonplaats: belgiƫ

Ik rij daar ook mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:12

ja ik rij ook met zo een spul!Ik draag het alleen maar als ik training heb van springen en als ik wedstrijden heb!Voor de rest niet eigenlijk!Nu draag ik het zeker want die paarden zijn niet zo normaal! Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChanelR en 10 bezoekers