bemoeials: negeren of boos worden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

bemoeials: negeren of boos worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-02 11:02

Even een vraagje. Hoe zouden jullie omgaan met iemand die zich altijd te pas en te onpas met anderen bemoeit? Dan bedoel ik iemand die opbouwende kritiek of handige tips geeft, maar gewoon een ziekelijk bemoeiziek vrouwmens Haha! . Ikzelf negeer de persoon in kwestie maar ze lijkt wel een puppie die stug volhoudt. Ik vind het moeilijk om d'r recht in d'r gezicht de waarheid te zeggen maar ik erger me zo onderhand blauw aan dat mens Boos!

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:09

Zeg het gewoon tegen haar. Op een vriendelijke manier.
Als ze dan kwaad reageert, ben jij het in ieder geval kwijt en ben je waarschijnlijk van haar af.
Als ze het goed opneemt, maar blijft komen kun je het altijd nog een keer op een andere manier duidelijk maken.
Ik zou er zeker wat van zeggen. Je loopt je nu al te ergeren en dat wordt alleen maar erger.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:10

Zeg gewoon vriendelijk dat je het liever op je eigen manier doet! Als ze dan nog door blijft gaan kan je best een keer boos worden! }>

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:12

gewoon zeggen. Die mensen moet je gewoon op een gegeven moment de waarheid vertellen, desnoods een beetje grof. De enige manier om VOORGOED van ze af te zijn!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:50

Ik zou het zeggen tegen die persoon. Anders loop je je alleen maar te ergeren en heb je alleen jezelf ermee.
Breng het positief door te zeggen dat als je graag advies wil van haar, dat je het dan aan haar zal vragen.
Zo geef je een negatieve opmerking toch nog een positief tintje.
Succes!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 13:32

Ligt helemaal aan de persoon.
Ik heb er ook een op stal lopen, die negeer ik gewoon.
Misschien kun je in jouw geval het wel op een vriendelijk manier brengen dat je er niet van gediend bent.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 17:26

Ik ken er ook genoeg van bij ons op stal. Hooguit irritant, ruzie maken wil ik niet, dus zeg ik gewoon niks of geef gewoon een stom antwoord terug zodat ze vanzelf wel weggaan. Knipoog

hurricane
Berichten: 21
Geregistreerd: 01-05-02
Woonplaats: naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 19:53

gewoon eerlijk zijn als ze kwaad wordt gewoon negeren maar als ze echt achterlijk doen wordt ik wel kwaad. ze moeten er gewoon niet mee bemoeien! als het zo'n kleintje Party!! is moet je gewoon lief zijn. als ze echt irri Boos! zijn moeten ze gewoon stoppen dus moet je het gewoon eerlijk zeggen. Schijnheilig

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:25

ik krijg altijd heel veel commentaar van een vriendin
zei slaat dus heel veel met de zweep en aangezien luuk in het begin niet aan het been was zat zei alleen maar slaan je moet hem slaan.

ik kan best tegen kritiek maar dan moet ik ook iets aan hebben. zoals slaan heb ik niks aan want ik heb het dus helemaal zelf opgelost en meneer loopt nou super zonder ook maar iets met die zweep te hebben gedaan. maar goede kritiek kan ik wel hebben.
ligt er ook aan van wie het is

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:36

Ik zou het ook gewoon op je meest tactvolle, maar zeker duidelijke manier zeggen.
Dat lucht echt enorm op, en ze weet ook meteen waar ze aan toe is.
Het hoeft overigens niet perse dat het "opzet" is, er schijnen mensen te zijn die het niet eens in de gaten hebben dat ze zich er niet mee moeten bemoeien, terwijl het voor anderen toch wel redelijk duidelijk is.
Duidelijk zijn dus, da's voor jullie allebei een stuk beter !

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 02:24

Hmmm, ik zou dus al de waarheid hebben gezegt he! Haha! Ik kan nu eenmaal geen bemoeials uitstaan. Heb namelijk een grondhekel aan hen!
Tja, misschien zou je het haar dus gewoon moeten vertellen dat je het niet echt leuk vind dat zij zich met alles bemoeit. Je zal toch iets moeten zeggen dat tot haar doordringt!
Weet het eigenlijk niet echt wat je met zulke mensen aanmoet! Verward

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 07:37

Ben op dit moment ontzettend kwaad op een vrouw bij ons op stal! Myrthe (Tiko hier) en ik gaan morgen op trektocht. Naast Endurancetraining hebben we ook hier goed voor getraint, zijn onze paarden in goede conditie en weten wij dat ze dit makkelijk aan kunnen. Een Endurance van 34 km loopt ze vrolijk uit, en na onze lange training voelen we dit gewoon aan.
Nu is er bij ons op stal een persoon die, toen ze ons plan hoorde, reageerde met: "Dat moeten ze leffen". Volgens haar waren onze paarden niet tot grotere afstanden in staat (2 dagen +/-50 km per dag), en reden we ze op deze manier de dood in.
Werd me toch een partij kwaad toen ik dit hoorde! Waar bemoeit ze zich mee? Ik ken mijn paard toch zeker beter dan haar? Ik weet toch zeker wel hoe lang en hard we hiervoor trainen? Ik voel mijn paard toch aan, dat ze hetv aankan? ..... Wat was is boos..... Mijn Navy die het uitstekend doet op Endurancewedstrijden, met een goede hartslag loopt ze die afstanden uit.. Na zoveel trainen.. Ze ziet me trouwens niet eens trainen, want dit doen we of op de club, waar zij nooit is, of buiten. Ze heeft geen absoluut geen recht van spreken!

Sorry, ik moest het even kwijt.. Bemoeien met goede wil, om te helpen is tot daar aan toe (maar kan inderdaad inmens irritant zijn, maar ergens heb ik hier nog een klein beetje begrip voor..) maar zoiets? Ze kent mijn paardje amper! Ze weet hoe ze op stal is, en hoe in de wei, met poetsen en voeren, maar daar houdt het bij op.
Heb normaal een onwijs geduld Schijnheilig maar als ik 'r vandaag tegenkom zal ik 'r naar dit vragen (ze heeft het tegen de staleigenaresse en een vriendin van mij- Myrthe's zus gezegt), en dan moet ze niet met hetzelfde aan komen.. Boos! Misselijk Lips are sealed Ben erg boos *LOL*

Groetjes

Sydney
Berichten: 117
Geregistreerd: 30-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 08:49

Ik heb dat ook eens meegemaakt. Ik was toen nog een stuk jonger, ik was denk ik 14. Maar die man die daar op die stal rondliep was toch zo'n bemoeial!
Waarom bandageer je hem? Dat is nergens voor nodig!
Waarom poets je hem? Dat is helemaal niet nodig! En zo ging hij maar door.
Toen hij een keer nog zoiets vroeg zei ik: Dat maak ik zelf wel uit.

Vanaf toen is die man echt heel erg kwaad op mij geworden en dat is ook nooit meer goed gekomen, hoewel ik zelfs mijn excuses heb aangeboden. Hij vond mij brutaal en bijdehand.

Dus in sommige gevallen moet je het maar gewoon accepteren.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 08:58

Ja bij ons staat ook zo iemand... Gelukkig komt ze bijna nooit meer nu. Maar de hele stal heeft een hekel aan haar. Ik had eerst Riona nog, en toen was het ijskoud en ik ging haar longeren. Ik had eerst 3 rondjes door de bak gelopen met haar en liet haar toen aan de longeerlijn aandraven.. En dat mens flipte helemaal door! Je moest een pony eerst minstens 10 min. warm laten stappen als ie van stal kwam en waarom longeer je hem en rijd je niet? blablabla... Nu heeft ze 1 pony te koop en de andere (hengst) staat gewoon dag en nacht in zn stalletje.. Zo zielig! Hij komt niet in de wei omdat hij verder geen beweging krijgt rent ie door de draad heen enzo, en hij trekt de gene die hem dan in de wei zet gewoon de hele wei door.. Dus in de wei komt ie niet.. Echt zielig want hij staat ook nog eens naast een merrie waarmee hij kan neuzen als ie over de stalwand heen gaat *wat ie dus regelmatig doet.* Maar ja, volgens haar is dat niet erg. Ze zei ook altijd dat Robin geen sportpony was maar die van hun wel omdat die een 2 tact galop had en robin een goede 3-tact.. Ik word echt gek van die mensen. Maar ik durf het ook nooit te zeggen, wel tegen te stribbelen zeg maar maar niet te zeggen dat ze zich eens niet zo met ons moet bemoeien..

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 08:58

Sommige mensen kunne necht niet hebben als je ze de waarheid zegt. ik heb dus ooit eens tegen de instructrice (die van de manege waar de paarden NOOIT buitenkomen en 6 uur per dag een zadel ophebben) gezegd dat die paarden erg slecht eruit zagen, dat je beginners niet met sporen moet laten rijden, en dat een paard met drukplekken op rust moet. Nou, dat is natuurlijk niet in goede aarde gevallen. Soms is negeren beter dan de waarheid

Ook heb ik eens iemand die zich overal mee bemoeide (dat was dusook op die manege waar de manegepaarden niet buiten komen toen ik priveles had daar) en die vond dat die bonte pony waar ik op reed erg slecht was (vond instructrice ook, ze had nog nooit zo'n kreng meegemaakt zei ze), uitgenodigd om er zelf eens op te rijden. Maar dat sloegen ze dankbaar af, dus ik heb gezegd, als je er zelf niet op durft, zeg dan ook niet dat ik iets anders moet doen. Noit meer last van gehad.
Gewoon jalours.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 08:59

nou je bent zekker niet de enigste die dat probleem heeft ik wordt er altijd helemaal gek van zeker nu ik bezig ben om mystery te beleren. iedereen bemoeit zich er mee van: doe je het wel goed, ben je wel voorzichtig, ik zal dat niet doen enz enz. maar 1 op de boederij is toch wel het ergste ben ik mystery aan het longeren komt ze naar me toe. je moet niet met elastieken longeren is slecht gaat hij later naar beneden lopen en nog meer van die kromme opmerkingen. maar zij rijd haar verzorgpony ook veel te ver aan de teugel en nou heeft hij last van zijn rug en zijn nek. en als je dan aan haar vraagt hoe komt het zegt ze: 'ja verkeerde beweging in het land" nou sorry hoor dan moet ik daar hard om lachen. soms negeer ik het maar soms word ik heel erg boos.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 09:02

Goh, heb jij mijn schoonmoeder ontmoet, ofzo???

Da's ook zo'n bemoeiziek mens... Bleh, je wordt er niet goed van. Ik kan mijn kont keren of ik doe weer iets niet goed. En bovendien strooit ze overal nog praatjes rond over mij en mijn familie....

Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty Frusty

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 09:14

Tsja.. het is toch wat.. Stelletje mutsen!
Alles wat je doet of zegt (wat impact maakt) gaat als een loepnd vuurtje door heel Hoevelaken (eerst de hele stal, dan de club, dan de omliggende stallen, en na een week hebben ze het er zelfs over bij de boekhandel!! Nou ja.. bij wijze van sprken..)

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 11:58

Tja...
Zo hebben wij er ook een lopen op de manege... Misselijk
Die denk dat ze alles weet en dat ze alles beter weet..
Een vriendin doet de opleiding paardenhouderij in dordrecht en die leert dus alles zoals het zou moeten..
Dan heeft dus dat andere commentaar op haar!!! terwijl ze zelf helemaal niks heeft geleerd erover...
En moet je haar eens horen als je haar op een vriendelijke manier verteld dat ze de bandages beter wat minder strak kan doen... Lips are sealed

Ze heeft laatst een flinke aanvaring gehad met de instructeur/bedrijfsleider bij ons op de manege...
Ze dacht het even beter te werten dan een man van 56 die al vanaf zn 17de in de profossionele paardenwereld meeloopt!! Frusty

Tja toen is ze eruit gezet... Haha!

Ze heeft ook altijd wat op of aan te merken aan je manier van rijden of iets en dat heeft ze ook weleens over mij gehad, maar ik heb het haar gewoon verteld...
gewoon gezegd dat ze zich er niet mee moet bemoeien... Haha!

das de beste oplossing Haha!

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:29

Ik weet over welk incident je het hebt,
ik vind ook dat mevrouw X zich er niet mee moet bemoeien.
Cees ziet over het algemeen heus wel wat iemand doet maar hij zegt er inderdaad lang niet altijd wat van. In dit geval had hij er wel wat van gezegd maar het meisje uit mijn les had het of niet gehoord of was het inmiddels weer vergeten of weet niet helemaal waar ze mee bezig was maar dan is het Cees zijn taak daar weer wat van te zeggen en boos worden (mevrouw X) werkt bij hem toch nooit. Als ze iets tegen zijn manier van lesgeven heeft moet ze het ook op een moment zeggen dat ie het niet druk heeft en er niet iedereen er omheen staat, dan luistert ie veel beter en krijg je ook een serieuze reactie terug.
Ik denk dat hij ook snel boos wordt omdat hij iets te snel denkt dat hij het allemaal wel weet en dan zijn er manegeklanten die denken dat ze het veel beter weten en daar kan hij niet tegen. Meestal te begrijpen...
Iedereen heeft wel eens kritiek maar je zit nog altijd op een manege en iedereen moet het leren....en daar moet mevrouw X wat meer rekening mee houden.
Groetjesssss van Jessica!

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:45

Ik ben het helemaal met je eens hoor Jessica.. Haha!

Zoiezo vind ik dat als je commentaar hebt, je dat op een normale manier aan iemand kan vertellen..
Ik heb ook weleens commentaar maar dat hoe ik verder voor me..
Ik weet ook niet alles... nog lang niet!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:24

Uitnodigen voor een bakkie koffie in de kantine, en rustig maar duidelijk uitleggen dat je haar tips en adviezen niet waardeert. Dat je het liever lekker zelf uitzoekt, en dat je begrijpt dat ze het allemaal heel goed bedoelt. Maar als je misschien ooit wat te vragen hebt, je zelf wel naar haar toekomt. Dus of ze je verder een beetje meer met rust wil laten.

De volgende keer dat ze het weer doet, meteen refereren naar het gesprekje dat je met haar hebt gehad. Even aan herinneren dus.

De keer daarna iets minder vriendelijk herinneren aan jullie afspraak.

De keer daarna stijfkafferen, zodat ze je nooit meer aankijkt Haha!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Re: bemoeials: negeren of boos worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:59

Natascha schreef:
Even een vraagje. Hoe zouden jullie omgaan met iemand die zich altijd te pas en te onpas met anderen bemoeit? Dan bedoel ik iemand die opbouwende kritiek of handige tips geeft, maar gewoon een ziekelijk bemoeiziek vrouwmens Haha! . Ikzelf negeer de persoon in kwestie maar ze lijkt wel een puppie die stug volhoudt. Ik vind het moeilijk om d'r recht in d'r gezicht de waarheid te zeggen maar ik erger me zo onderhand blauw aan dat mens Boos!


Ik zit met hetzelfde probleem...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 01:07

Wanneer ze weer zo'n gouden tip heeft Lips are sealed meteen onderbreken en vriendelijk doch duidelijk zeggen dat je het liever op je eigen manier doet. Als ze het dan nog niet doorheeft kun je haar eens haarfijn uitleggen wat je nou precies bedoelde.

Anders zou ik de rollen gewoon omdraaien, en precies hetzelfde doen }>