merrie gestorven,wij zoeken met spoed:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

merrie gestorven,wij zoeken met spoed:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 08:50

een ander merrieveulen. leonora heeft vannacht koliek aanval gehad en had een draai in de dikke darm en was helaas niet meer te redden,we zijn s'nachts heen gegaan met veulen erbij maar was niks meer aan te doen,we hebben haar op 9 jarige leeftijd in moeten slapen,we waren er zelf bij en was zo gebeurd gelukkkig,alleen nu hebben we een 3 weken oud veulen en nu zoeken we een 4 maanden of iets ouder veulen(afgespeend) liefst in n-h die er bij geplaatst kan worden.
graag niet te duur en liefst in noord holland en zo snel mogelijk,ik moet nu gaan want we zijn met veulen terug gereden heb bij haar in trailer gezeten,hinnikte recht door je hart was vreselijk.
we moeten haar dus nu7 om de 2 uur melk laten drinken,gelukkig eet ze al goed hooi en biksjes alleen nu nog een maatje om van te leren en mee te spelen,krijgt goed tehuis met veel weidegang.

hier graag reageren of pben!

Z1+4


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 09:33

Wij spenen de veulens met mijn oude pony erbij. Die is tolerant maar correct, misschien is dat makkelijker te vinden, anders mag je de onze lenen, wel in Belgie..... Veel geluk

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 10:02

d
Laatst bijgewerkt door janna op 05-05-22 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Groom
Berichten: 43
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 10:36

Gecondoleerd met het verlies van je merrie. Wat een vreselijk verhaal zeg en wat een traumatische ervaring voor het veulen. Ik kan me voorstellen dat het gehinnik van je veulen door merg en been gaat ... arm diertje.
Helaas kan ik je niet helpen aan een afgespeend veulen maar is het niet een idee om een merrie te vinden die onlangs haar veulen is verloren? De moederloze veulencentrale bellen, zoals hierboven al wordt gesuggereerd, lijkt mij een goed idee in dit geval. Ik hoop voor je dat die je wel verder kunnen helpen.

Heel veel sterkte!!

Een paard is de spiegel van je ziel.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 11:18

Allereerst gecondoleerd... Verdrietig
Wat een rotnacht voor je..
Als je het tel. nodig hebt van moederloze veulencentrale, die kan je vinden bij de kraamstal, daar staat het als sticky bovenaan!!
Heel veel sterkte en ik hoop dat er gauw een oplossing komt

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 11:25

Jammer Paulanda dat het zo afgelopen is. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Heel veel sterkte en succes met het zoeken naar een goede oplossing. Ik denk dat Zannekin gelijk heeft je kunt er beter een oudere pony bijzetten. Het tel.nr. van de moedermelkcentrale staat niet op de kraamstal maar op Fokkerij en Afstamming.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 11:41

Gecondoleerd, wat afschuwelijk zeg... Verdrietig
Arm veulen ook, die begrijpt er natuurlijk niets van. Heb je het veulen trouwens afscheid laten nemen van de moeder??

Misschien kan je inderdaad een ander veulen vinden die ook een moeder heeft verloren. En een moeder vinden die haar veulen heeft verloren, is dat niet een idee?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 11:50

greetje schreef:
Het tel.nr. van de moedermelkcentrale staat niet op de kraamstal maar op Fokkerij en Afstamming.



Oeps Bloos ja ik kijk naar het ene en tik het andere hier neer..

In ieder geval nogmaals heel veel sterkte...

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 14:03

Het nummer is (070) 311 0367.

Ik verplaats dit topic trouwens wel naar de Kraamstal, hoe ellendig het ook allemaal is...

Heel veel sterkte voor jou en je veulen, ik hoop dat jullie snel een pleegmoeder of maatje vinden!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 14:45

o wat erg. ik kan je niet helpen, maar ik moest even reageren. wat er zeg.
sterkte

PHOENIX

"We do not inherit the Earth from our Ancestors, we borrow it from our Children."

bonje

Berichten: 55
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:07

wat zielig nou ja ik kan je er niet bij helpen maar nog veel geluk met het vinden van een

i still love you WANDA!!!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 18:03

in utrecht zeiden ze dat ze al te oud was voor een andere moeder en ze is gelukig al erg zelfstandig,ze eet gras en hooi en biks en flink wat ook,melk gaat nog niet heel geweldig.
we hebben op stal een merrie die het hele jaar melk heeft dus we bellen eerst nog even onze veearts erover of dat nog een oplossing was maar in utrecht zeiden ze dat het beter was met de hand op te voeden.

ze is gelukkig erg rustig wel wat gehinnik en gedraai maar ze heeft ook al even geslapen,naast haar staat ato at is zeg maar haar peettante,dan heeft ze nog wat herkenning.
bedankt voor de racties,vany heeft haar moeder niet meer gezien dat was minder stresvol voor haar,leo gaan ze sectie op doen en gaan dan naar een vernietigingsbedrijf.

het was de zelfde arts als die pall behandelt die ook in utrecht staat daar gaat het ook niet goed mee,daar hadden ze nog weinig hoop voor dus zie het somber in.
alleen het nadeel is nu dat ato in een boxje van 2.80 bij 2.80 staat en dat gaat op zich goed alleen moet ze elk moment bevallen,daar is een aparte stal voor met uitloop maar die is een eindje weg van vanity.

we zoeken nu dus een merrieveulen van 4 maanden of ouder afgespeend,wel in mensenhanden geweest en beetje goed opgevoed en sociaal met andere dieren.

alvast bedankt

Z1+4

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:17

Heel erg vervelend allemaal natuurlijk. Jammer dat het zo moest lopen.
Een afgespeend veulen van 4 maand is natuurlijk erg moeilijk te vinden gezien de tijd van het jaar.
Ik heb er wel een van 11 maanden, een welsh a.

Bertus

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 20:20

Een veulen van die leeftijd heeft echt nog goede kwaliteit melk nodig en een grote hoeveelheid. Ik zou zeker proberen te zorgen dat ze haar litertjes binnenkrijgt. Een merrie die heel het jaar melk geeft heeft wsch niet meer de optimale concentratie voedingsstoffen die je veulen nodig heeft. Een veulen van ouder dan 4 maanden ga je wsch niet vinden rond deze tijd, ik zou toch uitkijken naar een oudere tolerante ponymerrie, die kan gelijk het veulen ook kalmeren onder stresserende omstandigheden.


paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 09:31

sinds gisteren begint ze opeens te drinken asl nooit te voor,emmer binnen 2 minuutjes op,eet goeds biksies en hooi en slaapt ook goed,we hebben nog geen veulen gevonden,onze veearts zei wel dat als ato snel bevalt we haar eventueel na 48 vany kunnen proberen erbij te zetten en dan s'nachts apart,en dan is het veuilen gewoon een vriendje bij haar in de box.
we hebben de veulencentrale al geprobeerd en ze gaan op zoek voor ons het zou eventueel ook een heel laat veulen van vorig jaar mogen zijn,iedereen vast bedankt!

Z1+4


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 bezoekers