Tinkers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 13:29

Ik ben al een tijdje bezig een Welsh Cob te kopen, maar die gaat waarnschijnlijk niet door. Toen zag ik op Marktplaats een advertentie over een Tinker merrie en dat sprak mij wel aan, omdat ik járen lang Tinkerfan ben geweest. Nu wil ik aan jullie vragen: Kan je eigenlijk wel wedstrijden met Tinkers rijden, en dan met name springen.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:33

ja hoor! maar je komt met een tinker natuurlijk niet zover als een connemara bv.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:48

tuurlijk kan dat. maar je moet er niet op rekenen dat je erg ver komt (zeker niet in de springsport) maar sommige tinkers hebben best wel springkwaliteiten. tinkers kunnen alles maar blinken vooral uit in hun karakter. Als je echt de springrichting op wilt is misschien een new forest pony meer wat voor jou. die zijn meer sportgericht terwijl een tinker toch echt het ultieme recreatiepaard is (in mijn ogen dan, en dat betekend niet dat hij niet kan presteren in de sport)

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 19:10

Ja, ik wil eigenlijk ook een sportpaardje, maar als ik een Tinker zie dan ja... Dan krijg ik toch het gevoel weer van een Tinker is leuker etc. Knipoog

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:20

Boogie*Girl schreef:
ja hoor! maar je komt met een tinker natuurlijk niet zover als een connemara bv.


jah connemara's zijn de beste haha

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:26

Hoi,

Je hebt natuurlijk heel veel verschillende soorten tinkers.
Je hebt de oorspronkelijke (korte, brede) types en de wat luxere tinkers. Als je een wat luxere tinker hebt, is de kans dat je verder komt in de sport natuurlijk veel groter. Maar tinkers kunnen in principe zeker wel mee doen aan wedstrijden enzo. Al zal e niet zo snel en makkelijk ver komen en hoog eindigen.
Als je perse ver wil komen in de wedstrijden en dan vooral met springen. Zou ik geen tinker kopen, maar anders wel (tinkers zijn leuk!!!)

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:37

De B- en de L-klasse kunnen tinkers meestal wel springen. Maar als je écht fanatiek wedstrijden wil rijden, zou ik niet voor een tinker kiezen. Want dan ga je denk ik te veel van je tinker verlangen om verder te komen dan de L terwijl dat paard het gewoon niet kan! en dat is natuurlijk voor beide niet leuk!
(er bestaan natuurlijk uitzondering, er zijn tinkers die hoog in de springsport springen!)
Maar als je fanatiek wedstrijden wil rijden, zou ik als ik jou was voor een ander ras kiezen..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 20:21

Ok! mijn zus schreef hierboven dus een berichtje terwijl ze niet door had dat mijn naam ingelogt was Haha!

Tinkers zijn echt leuk!! En zelfs de compacte types kunnen behoorlijke presteren! Er zijn best tinkers die het in zich hebben om hoog te komen in de dressuur of springsport! Tiko loopt aardig dressuur, springt makelijk een parcourtje van 80 a 90 cm (dat niet extreem hoog hoor, maar ik durf zelk ook niet goed hoger) en heeft ook een endurance uit gereden!
Vrijheids dressuur gaat ook goed en doet ie super en hij is ook nog eens lekker voorwaarts (oke, dat hangt van zijn bij af) en super lief en verkeersmak!

Hij weet zelf heel goed het onderscheid te maken tussen werken en spelen!

In het begin heb ik spijt gehad van mij Tinker aankoop, maar nu echt niet meer!!
Nu heb ik pas goed door hoe geweldig en veelzijdig ze zijn!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Re: Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 23:08

Irisjuh schreef:
Ik ben al een tijdje bezig een Welsh Cob te kopen, maar die gaat waarnschijnlijk niet door. Toen zag ik op Marktplaats een advertentie over een Tinker merrie en dat sprak mij wel aan, omdat ik járen lang Tinkerfan ben geweest. Nu wil ik aan jullie vragen: Kan je eigenlijk wel wedstrijden met Tinkers rijden, en dan met name springen.


Hier een paar foto's van springende Tinkers speciaal voor jou..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar natuurlijk heb je ook tinkers die niet graag springen, maar dat heb je ook bij andere paarden rassen.
De tinker is een uitblinker in zijn veezijdigheid!
Er lopen ook tinker Z dressuur.
Alleen op een gegeven moment zullen ze hun beperkingen hebben, als je van plan bent Z te willen gaan springen met een paard zou ik geen tinker kopen! Het is nog niet bewezen dat ze dat kunnen, maar ook niet dat ze dat niet kunnen!!! wahhhhhahah
Misschien ben jij de eerste???????????????

Veel succes groetjes Monique

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 23:12

Overigens kun je met een tinker in de westernsport ook heel goed uit de voeten. Maar volgens mij is dit niet de bedoeling geloof ik. Zo wel, dan kun je makkelijk in de trail, horsemanship en de pleasure meedoen.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 18:00

Kijk dat bedoel ik nou: die springende Tinkers Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl

Ik denk dat ik zelf ook niet verder dan de L of heel misschien de M kom, dus dat is geen punt, maar het is toch mijn ideaal om te gaan springen met een Tinker, zodat mensen zien dat Tinkers ook kunnen springen. Haha!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:10

tinkernikky schreef:
Er lopen ook tinker Z dressuur.
Veel succes groetjes Monique


wij hebben er 1 gehad die Z dressuur was!!

gr linda Lachen

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 00:34

Mijn tinker loop door een lage hindernis heen, dat is hem te min. Hoe hoger hoe liever. Hoe hoog weet ik niet want bij mij houdt het bij 1.10m. op. Ik durf niet hoger. Vraag me niet waarom ik op die hoogte blijf steken maar het is gewoon zo.
Met vrij springen is hij wel hoger gekomen zonder problemen.

Toevallig heb ik vrienden met een springstal (zag daar vandaag een paard van Michael Withaker staan Tong uitsteken ) en dat is natuurlijk niet te vergelijken met mijn Tinker. Maar als je gewoon voor je plezier wilt starten kan het prima.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 19:45

Héél erg bedankt!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

summer

Berichten: 464
Geregistreerd: 03-11-01

tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 22:09

Nou en of tinkers kunnen springen. Die van ons wel. Alleen wat ik al eerder las bij iemand anders. Voor een laag balkje tilt hij zijn benen niet op. Maar hoe hoger hoe leuker. Helaas voor hem want ik hou niet van springen. Maar toen wij Gipsy 2 jaar geleden kregen was hij 1.45 hoog en hij stond los in de bak met een omheining van 1.35 mtr en ik stond er naast. Hij loopt op de uitgang af staat stil en springt uit stilstand over een hek van 1.35 mtr. Zo hij had geen zin meer om in de bak te staan. Dus deze tinker kan springen. Hij is wel van het luxe type hoor. Dat scheelt.
Hij is nu 1.50 mtr. Hij kan trouwens ook stilstaant draven en galoperen op zijn plaats. Dus wie weet ga ik nog eens dressuren met hem.
Groetjes Summer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Jennifer_S en 109 bezoekers