Kruiden ed echt nodig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Kruiden ed echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 12:40

Ik heb sinds gister het boekje van de paardendrogist, en heb dus al die verschillende kruiden enzo zitten bekijken. Maar is dit nu echt nodig voor een pony/paard? is het nu echt zo goed? En geven jullie kruiden aan jullie pony, en watvoor en waarom?
hoe denken jullie over al die verschillende kruiden?

dribbel loopt dag en nacht op de wei, krijgt niks bijgevoerd, heeft hij ook iets nodig daarvan?

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:24

Ik geef de biks van "De Natuurlijke Weg" daar zitten al die dingen al in.
In principe zijn al die rommeltjes niet nodig ,
maar als je echt een paard hebt dat gevoelig is voor bepaalde problemen dan kan het helpen om iets gericht erbij te gevn.

Maar in mijn ogen laten veel mensen zich gek maken en gaan totaal
onnodig allerlei dingetjes bijvoeren.

Net als tegenwoordig met die Elektrolyten-rage ,
is ook ineens onmisbaar terwijl een tijd geleden het nog prima zonder ging.

Het zal wel WAT doen , maar of het ECHT nodig is ?
Nee , denk het niet.

(zolang je goed uitgebalanceerd voer geeft en een gezonde pony hebt)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:28

Denk het ook niet. Misschien schaaft het bepaalde puntjes wel bij, maar het is niet onmisbaar. Buddy krijgt ook niet allerlei onnodige dingen zoals elektrolyten en *ff spieken in mijn paardendrogist boekie Vingers aflikken * *kan boekje niet vinden* maarja...you get my drift Lachen

Cowgirl

Berichten: 23741
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 16:11

Elyctrolyten zijn alleen voor als een paard overmatig zweet op een hele warme dag.(lijkt mij voor endurance paarden die wk's lopen in Dubai ofzo of zoals in 2000 in sydney, renpaarden en dravers die enorme prestaties leveren om hete dagen)
Ik kwam laatst ook al iemand tegen die gewoon klasse 1 endurance startte en dit al aan het paard gaf.
Volgens mij is dat ook helemaal niet gezond.

Het gezonds houd je je paard nog(in mijn ogen) met een goede brok en goed hooi en veel weidegang.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 18:35

Electrolyten zijn niet snel slecht voor je paard, mits je je aan de dosering houdt. De samenstelling van electrolyten is ongeveer gelijk aan dat van sportdrankjes voor mensen, hierdoor worden vochttekorten sneller aangevuld omdat het isotone is en dus gemakkelijker wordt opgenomen. Zelf geeft ik nooit electrolyten door het voer, alleen in water opgelost bij de paarden die veel gezweten hebben. Cool

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 18:39

Ik vind het absoluut geen rommeltjes! Een paard in de natuur zoekt ook gelijk de kruiden uit het gras, die van ons moet het moor voorgeprogrammeerde biks doen. Astronatuenvoer is ook allesbevattend, maar of die lui in space nooit eens trek hebben in een gezond appeltje??? kruidenmis geeft ik dus altijd. Electrolyten alleen na bijv. een cross als het warm is geweest. Lijnzaad tijdens verharing en knoflook voor in de wei (tegen vliegen). Je meot wel weten wat je geeft en niet zomaar van alles bestellen, maar ik ben blij met de paardendrogist!!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:02

Mee eens, het zijn echt geen rommeltjes allemaal. Die natuurlijke kruidenmengsels (gedroogde kruiden) kunnen absoluut geen kwaad. Wel die chemische producten. Ik voer foeneknof met zeewier, en biotine plus van de paardendrogist. allemaal goed spul hoor, ik ben heel blij dat er zoiets bestaat als de paardendrogist die gewoon natuurlijke spullen verkopen!!!!

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:24

de meeste dingen kunnen geen kwaad, maar ik denk ook dat de meeste dingen niet helpen en gewoon goed verdienen voor de fabrikant...
mensen worden gek gemaakt met al die troepjes...

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:33

Mijn hoefsmid zegt altijd dat Biotine de meest grote rotzooi is die je maar kunt krijgen ,
omdat de hoornkwaliteit er alleen maar van ACHTERUIT gaat Verward

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:37

zeewier geef ik aan m'n paard en dat is eigenlijk overal wel goed voor,maar veel van die middeltjes nee niet echt nodig,maar wel leuk.
V/d winter krijgt die van mij z'n liket in z'n stal verveelt hij zich niet 'snachts