Onze hond is niet lekker +DA-verslag

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Onze hond is niet lekker +DA-verslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 10:39

Sinds 2 dagen wil ze niet meer spelen en ligt ze alleen maar zielig op de bank. Als je haar aait trilt ze over haar hele lijf en lopen gaat ook niet al te best. Ze wil niet 'draven' alleen heel voorzichtig lopen en ze heeft een beetje zo'n karperrug, dus een bolle rug. Normaal springt ze heel soepel op de bank maar nu kruipt ze er echt heel voorzichtig op.
Ik heb gister een stuk met haar gewandeld maar dat gaat enorm langzaam, ik denk dat ze iets aan de achterpoten of heup heeft...
Ze is 8 jaar en we hebben eigenlijk nooit eerder iets raars aan haar gemerkt. Ze is altijd een heel energiek en vrolijk hondje maar nu kijkt ze alleen heel zielig vanaf de bank en lijkt ze wel verstijfd.
Ze krijgt geen ander voer ofzo dus ik zou niet weten waar het aan kan liggen. We kijken het nog een paar uurtjes aan en anders gaan we naar de dierenarts.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Maak me behoorlijk zorgen eigenlijk, maar mijn moeder wil het nog even aankijken...
Laatst bijgewerkt door Cody op 06-05-02 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt


Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 10:46

Ik weet niet hoe groot je hondje is maar geef haar anders een halve paracetamol ( in ieder geval naar verhouding met haar lichaam) Dat is in ieder geval een beetje pijn stillend...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 10:47

We hebben een middelgrote hond (Schapendoes).
Mogen dieren ook paracetamol dan, is dat niet schadelijk?

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 10:47

Ik begrijp goed dat je je zorgen maakt, zou ik ook doen!
Hopelijk komt ze er weer snel bovenop!

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 11:14

Hmm ik zou zsm naar een dierenarts gaan.Dan weet je teminste ook wat het is en doet de arts er wat aan.
Ga liever niet zelf dokteren.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:00

Onze hond heeft het ook een keer gehad. Hij had het toen echt in zijn rug, waarschijnlijk door een verkeerde beweging bij het spelen.
Hij stond en liep ook met een bolle rug en zijn kop naar beneden. We moesten hem toen van de dierenarts idd ook paracetamol geven om door de spierpijn heen te komen. Maar ik ben geen voorstander van zelf dokteren hoor dus zou zeker de DA raadplegen.

Navragen is beter dan afvragen.


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:00

Ik zou idd niet zelf gaan dokteren en gewoon naar de DA gaan. Deze geeft je dan gewoon pijnstillers die geschikt zijn voor honden mocht je hond deze nodig hebben.

Ik zou zo op dit moment niet weten wat er met je hond aan de hand is. sorry!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:27

En gaat het al wat beter? Of al naar de dierenarts geweest en wat meer bekend? Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt.

Wat ik me bedacht.. wij hadden voorheen een hond die opeens dezelfde verschijnselen vertoonde. Die bleek anale problemen te hebben. Hoe is de stoelgang?

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:33

Ga maar wel naar de dierenarts!

Eet ze wel ? Heeft ze koorts?
Baarmoeder en blaas zijn op 8-jarige leeftijd ook vaak de boosdoener....
Als ze een zieke indruk maakt (en dat doet ze dus) ga dan naar de dierenarts en wacht niet.
Sterkte en BETERSCHAP!!!

fryslân boppe

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:34

ah wat zielig!! hoie gaat het nu?
heel veel sterkte mt je hond en gefum maar een dikke knuf van me Lovers Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 08:00

Die hond heeft misschien een klap gehad. DIe bolle trillende rug duidt een beetje op hernia. Waarschijnlijk kan ze nu ook haar ontlasting niet goed kwijt, het is namelijk dan ook moeilijk om de sluitspieren te ontspannen. Waarschijnlijk moet ze iets van valium hebben om helemaal tot rust te komen. Ik zou er absoluut mee naar de dierenarts gaan.

De hond is de betere mens

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 14:40

Ben net weer thuis, heb gister mijn moeder nog gebeld hoe het met Banja was, ze zij dat het wat beter ging, dat ze weer speelde enzo, maar ik kom net thuis en ze ligt weer zielig op een kussen, komt niet naar me toe en voelt zich echt niet lekker.
Onze buurman is dierenarts, heeft geloof ik geen spreekuur maar ik ga er zo meteen toch langs.
Ik denk ook dat het in de rug of iets dergelijks zit, helemaal verkrampt, met uitlaten loopt ze ook een uur te dralen voor ze uiteindelijk haar behoefte doet. Ook omdat ze dan de rug wat moet spannen misschien.
Ze eet wel (als onze hond niet meer zou eten...tja...dan zou ik echt binnen een tel bij de DA staan want dan is er zeker weten wat mis!! }> )
en heeft ook geen koorts.
Jasmijn, wat jij zegt, zo loopt onze hond dus ook, bolle rug en het koppie naar beneden. Ze sluipt echt door huis.
Nu ik dit allemaal typ heb ik helemaal zoiets van okee, DA erbij.
Ga nu heen.
Vertel straks wel wat hij ervan zegt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 14:41

Bij ontlasten moet de rug nu juist ONTspannen, en de rug staat nu op spanning. Vandaar dat ze er zo'n moeite mee heeft. ik denk toch aan een rugprobleem, zoals hernia.

De hond is de betere mens

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 15:44

Artrose?

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 15:59

Vanavond om half 7 ongeveer gaan we naar het spreekuur.

Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

hondje niet lekker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 17:00

sterkte bij de dierenarts, en een paracetamol voor een hond mag altijd hoor Marije. Mijn schoonmoeder geeft haar honden ook wel eens paracetamol en dat wil nog wel eens helpen. Haar hond heeft het ook zo in z'n rug gehad, en toen kreeg ze een injectie. Daar is toen erg van opgeknapt. groetjes mac

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 17:24

Allereerst: geef je hond geen paracetamol. Simpelweg omdat het niet de vereiste werking heeft (pijn weghalen en koorts laten zakken). In elk geval niet bij honden....
Heb je nog iets vreemds gedaan met banjer voor de klachten begonnen (erg ver gewandeld, of wild gespeeld ofzo? Is ie mischien gevallen of uitgegeleden?)
Wat zei de dierenarts?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 20:18

Ben tussen het nieuws van Pim Fortuyn toch snel even naar de DA gegaan. Het zit inderdaad in de rug, een soort spit. Wat ik zelf ook al dacht dus. Een bepaalde plek op de rug was ook gloeiheet. De DA denkt dat ze een verkeerde beweging heeft gemaakt ofzo. Misschien tijdens het spelen of traplopen, ik weet het niet. Het was vrij ernstig vond de DA dus hij heeft haar een injectie gegeven en we hebben een zakje pijnstillers meegegeven waarvan ze er 4 per dag moet hebben. En dan moet het snel beter worden Lovers Ze ligt nu lekker op de bank.
Ben behoorlijk opgelucht want mijn moeder had mij bang gemaakt dat het misschien inwendig iets was. Met de nieren bijvoorbeeld.
Maar dit is precies wat ik dacht, gelukkig.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 20:22

Dat lijkt me erg pijnlijk voor Banja! Gelukkig is het iets dat over gaat.
Je moet haar de komende tijd maar lekker verwennen Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angs1989, Bellatrix, brittms, darkangel23, dinek123, DotBot, ElsbethG, evita2, Fayyah19, Hhilde, Jorex, Kimberley_, Knollboll, Lalidan, laran, larapurdy, lobkew, maxi90, moonsparkle, xU_Blinghx, Zoe_97 en 80 bezoekers