Hoe manegepony je laten herkennen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36649
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Hoe manegepony je laten herkennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 19:19

Hallo bokkers!
Ik vroeg me af of je een manegepony zover kan krijgen dat hij je herkent? Vorig jaar ging ik 3 tot 4 keer per week naar de manege nu wat minder..Maar ik vind het zo schattig als ie je herkent.. Tong uitsteken
Vico herkent mij een beetje, doordat ik hem altijd op dezelfde manier roep *LOL* maar nog niet ECHT..Nog tips of raden jullie het me helemaal af?
Groetjes Mh [

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 19:22

Ik was ooit gewoon een simpel paardenboek aan het lezen over een meisje met een paardenpension en die had er 1 blind paard tussen staan.. ze kwam er echt elke dag bijna de hele tijd en ze deed altijd dezelfde parfum op en liet de blinde pony het dan ruiken dan weet ie dat het vertrouwd is zegmaar.. Tong uitsteken weet niet of het helpt bij jou..
Ik vind het ook altijd lief als ze je herkennen..
mijn lievenlingspony roep ik altijd die kijkt op kijkt sukkelig en eet weer verder Tong uitsteken
maarja dat vind ik ook wel weer schattig Tong uitsteken

Roosch

Berichten: 36649
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 19:28

Oja Peggy's paardenpension Haha! Daar d8 ik ook aan, maar het verschil is dat Peggy dat paardje elke dag zag en Flint (als ik het goed heb) zag bijna geen andere kinderen Lachen Op een manege is het toch anders hoor *LOL*
Maar heel erg bedankt *LOL*

Chanelletje

Berichten: 848
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Kartonnen doos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 21:16

Toen ik nog bij een manege op manegepaardjes reed deed ik altijd meehelpen voeren..En dan natuurlijk altijd zelf je lieveling voeren he! Haha!

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:08

een pony bij mij op de manege herkent me ook. ik doe hem al zeven jaar elke week als ik kom borstele, dit vind die heerlijk en hij wordt eigenlijk nooit extreem goed geborsteldt dus zo kan je het misschien doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 15:17

Gewoon heel vaak komen, um dan altijd goed poetsen (en lekker op plekjes waar die het lekker vind). Ook een peentje en appeltje meenemen helpt altijd! Tong uitsteken Ook wat Chanelletje altijd zeg, meehelpen met voeren en dan je eigen lieveling voeren. Nou, dan vinden ze je echt heel aardig Haha!!

Roosch

Berichten: 36649
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 15:36

Haha dankjulliewel Lovers ik zal het eens uitproberen *LOL*

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:27

Eten geven werkt nog steeds het beste volgens mij Tong uitsteken Ik had een keer op een manegepaard gereden (heb een eigen maar die is kreupel), en die moest die dag 3 uur lopen, en om het wat te verzachten heb ik toen muesli van mn eigen paard (met seleen) gevoerd, en dat 2 of 3 dagen lang, sindsdien (her)kent ie me Tong uitsteken

Roosch

Berichten: 36649
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 18:56

SO hee Haha! Das een goede daad Yessy Haha!
Helaas, ik heb geen eigen paard Scheve mond
Maar zal hem lekker verwennen

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 19:23

Quote schreef:
Oja Peggy's paardenpension Haha! Daar d8 ik ook aan, maar het verschil is dat Peggy dat paardje elke dag zag en Flint (als ik het goed heb) zag bijna geen andere kinderen Lachen Op een manege is het toch anders hoor *LOL*
Maar heel erg bedankt *LOL*

Haha ik vind het zo'n leuk boek Tong uitsteken
Lees em in de zomervakantie altijd Tong uitsteken
Maar je kan het wel proberen als je het een poosje volhoudt en het blijft volhouden en dan moeten er natuurlijk geen andere kinderen zijn die hetzelfde geurtje hebben.. maar het kan misschien wel helpen..
You never know Knipoog

Roosch

Berichten: 36649
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-04 19:25

Ik zal het is proberen Suus Haha!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:43

Is denk ik wel moeilijk, omdat er veel mensen komen voor de pony's om te verzorgen en te rijden. Dat voeren is wel een goed idee maar zal de manegea eigenaar er wel blij mij zijn? Dadelijk gaat iedereen ze favo pony eten geven zodat ze worden 'herkent' Lachen

Roosch

Berichten: 36649
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 19:40

Dat doet iedereen al Kristie Lachen
Maar ik ga toch eens proberen met die geur Lachen

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 19:48

Volgens mij is dat dus echt onzin, paarden ruiken 100x beter dan mensen en je lichaamsgeur herkennen ze net zo goed als parfum...

Roosch

Berichten: 36649
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-04 19:50

Ja?? Andere tips dan?

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 22:29

een paard herkent mensen meestal wel een paard heeft namelijk een heel goed geheugen, maar jij wil dat ie op joiu reageerd...
ieder paard uit zich anders dit is bij mensen ook zo als een paard jou mag doen ze het vanzelf het is niet af te dwingen..

Roosch

Berichten: 36649
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-04 21:02

Klopt helemaal Develsgirl *LOL*

Ben vandaag wezen rijden, had speciaal allemaal lekkers meegenomen.. Lachen
Lekker gereden Haha!
Het meisje dat voor me op hem reed, kreeg hem geeneens in galop.. Scheve mond
Snap ik niet hoor, even aanpakken en voilaaa Haha!
had hem een uurtje gepoetst, verwend en geknuffeld Lachen

had ik een tussenuur, zal ik het maar noemen Haha!
Smeekten ze of ik mee wilde rijden in de carroussel Lachen
Kon niet op Vico, want die schopt, bokt, enzovoorts.
Heb dus in totaal 2 uur gereden Lachen

Was al met al een geweldig dagje Haha!

I_love_noor
Berichten: 663
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Noord-Holland, Nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 17:49

Volgens mij is het wel heel moeilijk om een echt goede band met een manegepony te krijgen (behalve als je echt heel veel met de pony om gaat)! De pony ziet zoveel andere mensen!!! Ik zou ook niet weten wat je zou kunnen doen om de pony je te laten herkennen

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 17:31

Ik denk niet echt dat een manegepony je kan leren herkennen. Ik bedoel hij ziet zoveel kinderen op 1 dag al, laat staan over een hele week. Behalve misschien als de pony erg weinig wordt bereden ofzo..maar dat lijkt me niet echt.

Sjel

Berichten: 3542
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:44

Mijn Favo Manege Pony waar ik altijd op reed herkende me wel degelijk.
Hij heette Tinky, maar als ik kwam noemde ik hem altijd Tinkebel.
En dan klikte ik daarna, en dan keek hij altijd al blij om of gaf een hinnekje.

Je moet het niet gaan afdwingen met eten etc. Want als er dan andere kinderen geen eten mee hebben, kan de pony dat vast niet zo waarderen.. Bloos

Oomie

Berichten: 215
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 13:09

Whaha me ene verzorgpony gaat altijd hinniken, omdat ze altijd denkt of weet dat ik wat lekkers bij me heb, of gewoon zomaar, ze achtervolgt me ook altijd Lovers , en die ander kijkt altijd op en gaat al klaar staan voor zn boxdeur Lovers

xxx naomi

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-04 11:59

Yessy schreef:
Eten geven werkt nog steeds het beste volgens mij Tong uitsteken Ik had een keer op een manegepaard gereden (heb een eigen maar die is kreupel), en die moest die dag 3 uur lopen, en om het wat te verzachten heb ik toen muesli van mn eigen paard (met seleen) gevoerd, en dat 2 of 3 dagen lang, sindsdien (her)kent ie me Tong uitsteken

*LOL*

Meestal wel ja.
De hand die ze voert, vergeten ze nooit.

Zorg gewoon dat je wat lekkers zo nu en dan bij hebt en dat je lekker met haar knuffelt. Dan gaat ze je op den duur gemakkelijk herkennen.

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 19:33

Als je 3 of 4 dagen op de manege komt en steeds op die pony rijd of hem verzorgt zou die je op een gegeven moment wel gaan herkennen. Maar manegepony's, vooral pony's bij grote maneges, zien vaak zoveel mensen dat ze ze denk ik lang niet allemaal herkennen. Vaak herkennen ze alleen de mensen die hen voeren. Het is wel leuk als een pony je herkent...heb je wel een erg goede band met een manegepony...

Jeaninee
Berichten: 871
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 20:27

Vind je het leuk dat een manegepony je herkent? Als ik me bedenk van hoeveel andere kinderen mijn lieveling ook hun lieveling is... en als die pony ieder kind moet herkennen Verward maar het is inderdaad wel schattig als ze naar je hinneken of ze opkijken als jíj roept

Roosch

Berichten: 36649
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 21:16

Nou, ik zou het wel leuk vinden