Na lang rijden last van schouders..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Na lang rijden last van schouders..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 19:07

Hoi,
Als ik erg intensief heb getraint, of een alng stuk naar buiten ben geweest (of na een Endurance), heb ik altijd erg veel last van mijn schouders. Erg moeijlijk te beschrijven hoe dit voelt, maar ben benieuwd hoe dit zou kunnen komen? Ik ontspan (vooral buiten) wel goed, dus spanning is het volgens mij niet. Iemand een idee?
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 19:12

ja heb ik ook last van. echt van die steken ik mn schouder. een beetje een branderig gevoel. ik heb er soms ook last van als ik gewoon maar lekker een beetje ontspannen zit. heeft volgens mij dan dus niet veel met spanning of wat dan ook te maken.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 19:15

Raar..
Ik heb het trouwens ook na een tijdje hardlopen. Tijdens het fietsen heb ik nergens last van, dat kan ik uren volhouden zonder wat te voelen, maar hardlopen en rijden voel ik wel..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 19:17

ik heb dr nu op dit moment ook weer last van. gewoon tijdens het bokken Boos! en t is echt best vervelend! naja iemand ideetjes wat het zou kunnen zijn????

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 19:20

Haal je wel op de juiste manier adem? (al moet je mij niet vragen wat die juiste manier dan is hoor!)

Misschien heb je wel last van de schokken die je moet opvangen tijdens paardrijden en hardlopen (en niet tijdens het fietsen) en hou je toch ergens (onbewust) vast.

Nulla tenaci invia est via

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 19:21

Hoi,
Ik denk dat je gewoon niet helemaa goed zit dan. Misschien wat voorover, in mekaar gezakt of scheef. Goede zitles nemen zou kunnen helpen.

Greetz kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 20:13

Ik denk toch ook dat het met je zit of het opvangen van schokken te maken heeft. Als je 100% ontspannen was, dan zou je dit niet krijgen namelijk. 'Hangt' Navy erg aan je teugels te trekken?

Ik heb nooit last van m'n schouders, wel eens van m'n onderrug en van m'n kuiten (spierpijn!). Ben je er morgen trouwens?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 23:30

DAt heb ik ook! Dan heb je te veel spanning op je armen, je wilt ze graag in die houding houden en niet anders. Dan moet je gewoon ff om de 5 minuten ofzo ff je schouders "losdraaien" gewoon ff een rondje met je schouders maken. Dit helpt bij mij heel erg, geen last meer.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131991
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 23:34

Even "losdraaien" doet echt wonderen, ik kan het je van harte aanbevelen !
Hoeft trouwens niet perse te komen door spanning, het kan ook zijn dat je gewoon te lang in dezelfde houding zit.
Een beetje afwisseling doet wonderen !

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 23:37

Oscar schreef:
Even "losdraaien" doet echt wonderen, ik kan het je van harte aanbevelen !
Hoeft trouwens niet perse te komen door spanning, het kan ook zijn dat je gewoon te lang in dezelfde houding zit.
Een beetje afwisseling doet wonderen !


gelukkig ben ik niet gek Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131991
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 00:32

Nee hoor, ook al doet je gebruikersnaam het wel een beetje vermoeden Haha! Haha!


Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 00:37

mijn rechterschouder zit totaal vast en met rijden vooral als ik lesheb heb ik daar vrij vaak last van...ik weet ook waardoor het komt omdat ik hem vast hou! ik hou mijn schouders gespannen en mijn spieren raken oververmoeid doordat ik mijn schouder in 1 houding hou!

....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 01:49

Hmm gek, ik had eerst last van de spieren tussen mijn schouderbladen bij bepaalde dingen die ik deed. De dokter vertelde me dat dit gepaard ging met stress (er waren wat dingen gebeurd enz enz). Ze vertelde me dat ik moest gaan zwemmen. Nu houd ik wel van zwemmen, maar daar had ik dus echt geen tijd voor, en niemand wil elke week met je mee. En om nou in je eentje te gaan zwemmen.. Frusty

Het zou ook met je ademhaling te maken kunnen hebben, of met schokken die je onbewust vasthoudt op bepaalde plaatsen in je lichaam. Tijdens het fietsen heb je daar geen last van omdat je merendeel van de tijd gewoon vlak rijdt. Met paardrijden is het anders.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 22:39

Oscar schreef:
Nee hoor, ook al doet je gebruikersnaam het wel een beetje vermoeden Haha! Haha!


pgek staat voor paardengek ja, dat is ook wel gek maar anders gek weetjewel...

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 23:27

ik heb hier ook af en toe last van... heel erg lastig.
ik had het ook toen ik begon met werken, maar nu heb ik er geen last meer van op mn werk. met paardrijden nog wel af en toe. ik denk dat het bij mij komt omdat guido nog wel eens op mn teugels wil gaan hangen en dat ik dan zelf weer te gespannen zit of vasthoud op een of andere manier.

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 18:07

een goede ademhaling is dat je buik uitzet tijdens het inademen.Moest ik leren bij zangles en muziekles vandaar maar ik heb er ook last van na het rijden dus het ligt niet aande ademhaling maar ik denk gewoon dat de houding op het paard anders is dan gewoon en dan krijg je last van je spieren


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony, Katootje7791, Mizsz_Kitty, Patriesje en 104 bezoekers