Bij de hengstenhouder geweest...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Bij de hengstenhouder geweest...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 21:25

Vanmiddag zijn mijn moeder en ik naar de hengstenhouder geweest waar het hengstje staat dat dit jaar Mika gaat dekken.
Mijn moeder had het hengstje nog nooit gezien en was eigenlijk heel nieuwsgierig en ik wilde sowieso nog even alles overleggen over wanneer ik Mika moet brengen enzo.

Zoals het nu lijkt, en als Mika's cyclus "volgens het boekje" verloopt breng ik Mika 27 of 28 mei en blijft ze tot de hengstigheid over is. Omdat ik nu toch 2 hengsten in het weiland naast mijn huis heb lopen kan ik heel eenvoudig "schouwen" en als het dan niet goed is kan ik snel genoeg terug naar de hengstenhouder. Ik zou het helemaal niet leuk vinden als Mika 3 tot 6 weken weg zou zijn naar de hengst en daarom heb ik hiervoor gekozen.

Hier nog een paar foto's die ik vanmiddag even heb gemaakt:

Egyptian King Special Effort

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 21:28

Hij is wel errug leuk Mika!!! Maar vanwaar weer dekken?? Het bevalt te goed???;-)

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 21:32

heyyyy

leuke hengst, bij wie staat ie ter dekking, de naam vd hengst komt me bekend voor!

gr linda Lachen

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 21:46

Special Effort is een 100%amerikaans hengstje, hij is van stal zegwaard uit Rijswijk maar is dit jaar al voor het 3e jaar verhuurd aan de Boerenhofstee in Epe.
Waarschijnlijk heb je weleens van de Fam. Boer gehoord via het NAS want Mevr. Boer is de secretaresse van het NAS.

ALs je op deze website kijkt zie je alles van Egyptian King, de vader van Effort. Effort is uit Amerika gehaald door stal Zegwaard.

http://www.grosshill.com/index2.html

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 23:07

Alweer foto's!!! K vind hem echt erg gaaf Kwijl zo mooi slank!
Benieuwt hoe mooi het veulen van mika en hem wel niet moet worden Kwijl

Sydney
Berichten: 117
Geregistreerd: 30-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 07:40

wauw, een mooie hengst hoor! Dat wordt vast iets heel moois!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 10:36

Wouw Kwijl wat een stoere bink.
Nou daar moet Mika toch wel verliefd op worden hahahaha Lovers
Gaaf hoor.
Staat die hengst nu dan in Epe?

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 10:52

Ja, Effort staat in Epe... Gelukkig niet zo heel ver rijden, vind het eigenlijk best wel eng om met het veulen enzo daarheen te moeten....Mika is al nooit zo heel erg rustig op de trailer, hoe zou dat nu gaan met die kleine erbij?

Als iemand daar nog tips over heeft??

Wat betreft het opnieuw dekken van mika, ik wil toch graag een beetje verder in de minipaarden wereld, en je moet toch ergens beginnen.... Knipoog Knipoog Ben al aan het emailen met een grote stal in Belgie en 2 ranches in Amerika om zoveel mogelijk informatie te verzamelen en wie weet ergens een mooie merrie kopen.....Al dat soort dingen wil ik eens op mn dooie gemakkie uitzoeken zodat ik niet de miskoop van de eeuw bega want die echte amerikaanse mini's zijn ook vrij onbetaalbaar....

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:16

Ja, fam. de Boer ken ik wel, en ook Stal Zegwaard, daar ken ik de naam denk ik van. Hij stond ook in een dekadvertentie als ik het goed heb! Maar het is een mooie hengst!

gr linda Lachen