Digi zonder wachttijd

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Digi zonder wachttijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 19:57

Eerst zal ik even uitleggen wat ik onder wachttijd versta. Als ik een foto wil schieten met onze huidige digi, staat hij eerst 2 à 3 seconden na te denken, en vervolgens neemt hij de foto. Maar die 2 à 3 seconden kunnen genoeg zijn om het plaatje te verzieken. Ik heb namelijk niet zulke fotogenieke dieren Clown

Dus, wie heeft er een digicam zonder wachttijd, en wat is het er voor één?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 20:09

Heb met die van mij heel weinig problemen qua wachten. Druk ik de knop gelijk helemaal in dan maakt ie gelijk de photo. Als ik hem eerst half indruk dan maakt ie eerst het photo automatisch scherp. Dan verder indrukken en de photo is gemaakt. Meestal hou ik hem dus halverwege in en als ik denk dat ik dan een leuke photo heb gelijk indrukken. ik hoef dan ook niet te wachten.
Ik heb een Canon Powershot A10. is heel fijn want ik kan er namelijk ook Panorama photos mee maken dus een aantal achter elkaar maken en dan in de computer worden ze automatisch samengevoegd. Ik kan to 6x in en uit zoomen. Wou perse eentje waarmee ik in kon zoomen want ik wil ook leuke photos van mijn honden maken maar als ik in de buurt kom dan willen ze gelijk aandacht ofzo en kan ik geen echt leuke photos maken.
Hij heeft 1.3 mega pixels.

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 20:13

Ik heb eens rondgekeken, en dat klinkt als een zeer leuk cameraatje! *LOL* Winkelwaarde is €379,-

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

DubbelFun

Berichten: 88476
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Digi zonder wachttijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 20:19

XoNo schreef:
2 à 3 seconden na te denken, en vervolgens neemt hij de foto. Maar die 2 à 3 seconden kunnen genoeg zijn om het plaatje te verzieken. Ik heb namelijk niet zulke fotogenieke dieren Clown

Dus, wie heeft er een digicam zonder wachttijd, en wat is het er voor één?


Bij paarden moet je altijd vooruitdenken... Haha!

Ik heb een Sony waar je gewoon een flop in doet. Reuze handig. Kan ook ver uitzoomen en blijft toch scherp. Maar hij schijnt nu al weer 'oud' te zijn Verdrietig

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Re: Digi zonder wachttijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 20:27

Sugarmiss"]
Bij paarden moet je altijd vooruitdenken... Haha!
[/quote]

Ja, maar als er camera's op de markt zijn waarbij je niet vooruit hoeft te denken...you get my drift? Knipoog

[quote="Sugarmiss schreef:
Ik heb een Sony waar je gewoon een flop in doet. Reuze handig. Kan ook ver uitzoomen en blijft toch scherp. Maar hij schijnt nu al weer 'oud' te zijn Verdrietig


Ik heb een Sony Mavica FD-83, stop je ook gewoon een flop in, maar hij is zoooo langzaam! Welke heb jij dan?

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 20:42

Die van mijn vaders werk *die ik me altijd toe-eigen Schijnheilig * is zo;n super sonisch ding... maar ook met zo;n wachttijd er tussen... *ZWAAR IRRITANT*

Dus wat doe ik... heel snel 53 foto's klikken en op de pc zetten... en dan weer 53... en zo in een uur tijd rustig 200 foto's maken.. en de mooiste uitzoeken! Het gevolg: honderde foto's want die mislukte zijn ook lief! Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 20:43

Ja dat snap ik...maar dat vind ik geen systeem, want dan moet ik 10-tallen floppen meenemen...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 21:12

mijn camera'tje is erg simpel, en klein, maar hij maakt wel meteen de foto's Haha! Kan verder geen byzondere dingen als inzoomen ed.
de foto's die hij maakt heb je waarschijnlijk wel eens ( Schijnheilig ) gezien (van drib)
het is een digital dream van l'élégante

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 21:51

Kom je op zich niet zo snel van af.. Probeer zo'n camera ALTIJD in de winkel voor je um koopt..

Twee belangrijke puntjes:

- Wachttijd bij half indrukken van die knop. Wordt veroorzaakt door de autofocus van je camera. Kan je alleen doen als je al 'gericht' hebt en je camera dus 'weet' op welke afstand hij scherp moet stellen. Is bijna niet te voorkomen of je moet een camera kopen die je ook handmatig scherp kan stellen e.d. maar die zijn nogal duur (want dan kom je over het algemeen bij spiegelreflex uit of je moet altijd door op je schermpje kijken). Verder ff kijken of je toch door kan duwen ook al is je camera nog niet klaar met scherpstellen.

- Wachttijd na het schieten van een foto; Hangt vooral af van de soort geheugen die je hebt en de snelheid van de processor in je camera (die de foto moet gaan comprimeren). Is redelijk weinig aan te doen, bijna niet te voorkomen of je camera moet een paar MB intern geheugen hebben waar ie fotos op kan slaan voor ze op je flashcard of memory stick worden gezet (maar die dingen zijn _erg_ duur).

Zorg dus dat je wat ervaring digicams hebt voor je um koopt en probeer um in de winkel...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 22:48

Ik heb een Canon Powershot A20, heeft ook een wachttijd, maar het leuke is dat je 'm zo in kan stellen dat hij ook een heleboel foto's achter elkaar kan maken, dus dat hij blijft klikken zolang je het knopje ingedrukt houdt, iedere seconde een foto ofzo, film-idee. Vooral zonder flits (buiten) gaat dit heel goed en snel achter elkaar, met flits duurt het langer. Werkt prima als je 'm scherpstelt op een bewegend paard en dat dan blijft volgen met je camera terwijl hij blijft klikken. Je achtergrond wordt dan wel vaag, maar dat boeit mij niet zo.
Heeft een heel grappig effect als je bijvoorbeeld een foto van een springend paard maakt, maar ook als iemand aan het rijden is en je volgt die persoon gewoon een lange zijde zit er altijd wel een leuke tussen (en soms hele maffe!). En het leuke is dat het geklik van die camera vaak de aandacht van je beest trekt die heel geïnteresseerd kijkt en vervolgens gelijk op de foto staat! Als je maar 1 keer klikt kijkt hij net te laat leuk op en ben jij net niet snel genoeg met de volgende foto Frusty
90% kun je weggooien, maar dat geeft niet, kost toch niets, het gaat om die paar goede. Heb je wel een wat grotere CF kaart voor nodig, de 8 MB die je er standaard bij krijgt schiet niet op.

Nulla tenaci invia est via

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 00:16

Ja, merelberfe heeft ook een canon powershot, maar dan A10. Die dingen trekken mijn aandacht wel enigszins, ik vind ze alleen wel redelijk duur. Die van merel kun je voor 320 euro kopen, en de prijs van die van Margreet is minimaal 529 euro.

Dan zou ik toch voor die A10 gaan Haha!

Ik ga nog even verder kijken Knipoog

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 08:42

529?
Laat ik 'm nou voor 499 gekocht hebben!

Nulla tenaci invia est via

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:18

Xono: voor de kwaliteit van de photo's kun je ff naar topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=54245&highlight= kijken. daar heb je een paar voorbeelden.

Je krijgt ook maar 8MB erbij. goed voor zo'n 20-24 photos. Heb er 32MB bij gekocht. geloof dat het maar 15 euro of zo was maar was ook in de aanbieding toen. zal nu zo'n 25 euro kosten. kan nu wel meer als 100 maken. wel fijn. Maar probeer de camera idd eerst uit. voor mij is ie perfect. Heb ook geen wachtijd. maar had hiervoor echt een rot digi- kei traag enz. (dus mischien lijkt het zo???) Ik vind hem iig fijn. heb ook altijd goede photo's eruit.

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 20:47

Ik zal er nog eens goed over nadenken Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 21:49

Xono- ben eigenlijk benieuwd of je er ondertussen al uit bent welke digi je wilt kopen? (of al gekocht heb?)

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 00:03

En heeft iemand ervaring met de Olympus C-920 zoom?

Ik kan deze tweedehands kopen voor nog een behoorlijk bedrag maar ik kan hem op geen enkele site vinden.

Normaal fotografeer ik met een Minolta Dynax 7000 I. Een niet bepaald jonge camera maar het is een fantastisch ding en ik wil wel heel graag dezelfde kwaliteit foto's.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-02 17:13

merelberfe schreef:
Xono- ben eigenlijk benieuwd of je er ondertussen al uit bent welke digi je wilt kopen? (of al gekocht heb?)


Nou nee Lachen Ik heb een paard wat binnenkort in de training gaat, ik heb een hond gekocht wat nog een aantal inentingen nodig heeft...dus ik begin er nog niet aan. Eerst weer een baantje zoeken, en dan kunnen we verder gaan kijken Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, Anoukjuuuhh, C_estmoi, DexterM, Domi_94, GoogleAdsense, Ik_is_Ik, Maaaarije, Molly1230, redbutton, RoronaZorro en 98 bezoekers