cursusje trailerladen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

cursusje trailerladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 08:56

Gisteren hebben we een cursusje trailerladen gedaan met een paard van onze stal dat een trailertrauma had. Hij had de laatste keer een regenpijpdakgoot op z'n kop gehad met laden (viel van een krakkemikkig stalletje af precies op z'n kop Boos! ) waardoor hij helemaal bang was geworden. De eigenaar was ten einde raad dus heb ik d'r subtiel overgehaald om mijn westerntrainster de uitdaging aan te laten gaan met NH technieken. Ze was eerst nogal sceptisch maar toen het paard na 1.5 uur aan een losse lijn de eigenaar zowat de trailer in duwde omdat ie er zo graag in wilde was ze helemaal blij. Het was wel een mooi gezicht. De eerste 5 minuten was meneer al in paniek op 100 meter afstand en later liep hij er achter z'n eigenaresse zo in. Nu hoop ik dat het volgende week ook zo goed gaat als we eindelijk naar Renesse gaan met de paarden. Nog wel eventjes oefenen Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 10:44

dat is wel een hele omslag in een keer he

ik heb ook nog een paard die bang is om de trailer in te gaan
heb je nog tips voor me?

Love the life that you live, live the life that you love

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 17:59

Hee, wat goed! Van te voren oefenen is inderdaad stukken beter dan op de dag zelf. Dan zit er ook nog een tijddruk achter..
Ik weet hoe machteloos je je soms kan voelen, als je paard er na anderhalf uur nog steeds langs loopt, of gewoon stilstaat en niks helpt.. Navy is er ook zo een.. Al zijn we daar de laatste tijd wel binnen 3 kwartier, vaak zelfs een half uur mee klaar..
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 20:13

Kun je misschien in grote lijnen beschrijven hoe dit is gelukt?

Ik heb nu namelijk een pony staan die het in- en uitladen absoluut niet leuk vind. Heb hem inmiddels zover dat hij voor de laadklep durft te staan.

17 mensen vinden dit leuk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Laurora, Vagabondo en 65 bezoekers